رفتن به مطلب

۳ دلیل برای مناسب بودن مار پیتون به عنوان حیوان خانگی


ارسال های توصیه شده

6nwmpcndzbh4di40ssy.gif

بال پیتون ها (Ball Pythons) (که با نام پیتون سلطنتی نیز شناخته میشوند) (Regal Pythons) (Royal Pythons) به چند دلیل مارهایی فوق العاده ای به عنوان حیوان خانگی هستند. ما در این مقاله تمرکز خود را بر روی سه عدد از این دلایل قرار داده ایم.

۱٫ بال پیتون به سادگی قابل تهیه است.

با توجه به مقبولیت خاصی که این مارها دارند میتوانید به سادگی یکی از آنها را یافته و با مبلغ نه چندان زیادی خریداری کنید. من حتی بال پیتون های نری با رنگ نرمال (رنگ و طرح نوع وحشی) با قیمت ۱۵ دلار دیده ام. آنها شباهت زیادی به بال پیتون های وحشی دارند. بال پیتون ها به دلیل داشتن رنگ ها و طرح های متنوع که قیمت هرکدام از آنها میتواند تا هزاران دلار باشد معروف هستند. اما شما به عنوان یک علاقه مند به حیوانات، لزوما نباید یکی از طرح ها و رنگ های گران قیمت آنها را خریداری کنید.

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 20]
wol_error.gif
[/TD]

[TD]Click this bar to view the full image.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

bq32zn8nig9a4vufmgjh.jpg

 

 

 

2. نگهداری از بال پیتون ها ساده است.

این مارها به چند دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای مبتدیان به شمار میروند:

۲٫۱ بال پیتون ها، بسیار دست آموز هستند. آنها به ندرت نسبت به انسان ها حالت تهاجمی پیدا میکنند.

۲٫۲ اندازه کوچک بال پیتون ها، امر خانه سازی برای آنها را ساده میکند. فقط بال پیتون های ماده بزرگ معمولا بیش از ۱٫۸ متر طول پیدا میکنند.

۲٫۳ یک محفظه کوچک برای بال پیتون محل مناسبی برای زندگی خواهد بود. آنها نیازی به محلی برای صعود کردن ندارند زیرا مارهایی زمینی هستند و بیشتر زمان خود را به جای پرسه زدن در اطراف ویواریوم، در مخفیگاه خود سپری میکنند.

۲٫۴ موش های صحرایی (Rat) کوچک و موش های سوری بزرگ میتوانند حتی برای بال پیتون های بالغ نیز غذای مناسبی باشند. این بدان معنی است که نیازی نیست شما هر هفته یا هر دو هفته یک بار برای خرید یک طعمه بزرگ مانند مرغ یا خوکچه هندی، هزینه کنید.

برای نگهداری از بال پیتون، معایبی نیز قابل بیان کردن است. به عنوان مثال این مارها میتوانند در فصول سرد سال، بسیار بد غذا شوند. این یک اتفاق غیر طبیعی نیست که بال پیتون شما حتی به مدت چند ماه غذا نخورد. این اتفاق میتواند یک فرد تازه کار را بسیار دلزده و نا امید کند. توجه داشته باشید که بال پیتون ها ساکن مناطق استوایی و نیمه استوایی هستند و نیاز به دما و رطوبتی مطابق با این مناطق دارند.

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 20]
wol_error.gif
[/TD]

[TD]Click this bar to view the full image.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

qetsuwsibuy6jc4bcfxy.jpg

 

3. بال پیتون ها رابطه خوبی با بچه ها دارند.

پیش از این اشاره کردیم که به ندرت پیش می آید که بال پیتون ها به انسان حمله کنند. این رفتار در رابطه بین بال پیتون ها با کودکان نیز صادق است. تقریبا در اکثریت قریب به اتفاق تصاویری که کودکان را در حین لمس کردن مارها دیده ایم، مار مذکور، یک بال پیتون بوده است. آنها تا حد زیادی سقلمه زدن و نیشگون گرفته شدن و دیگر اذیت های احتمالی توسط کودکان را تحمل میکنند. اگر شما کودکی در منزل دارید، بال پیتون میتواند بهترین گزینه برای شروع کار شما با مارها باشد.

البته باید بدانید که این یک اشتباه است که مار خود را به همراه فرزندتان تنها بگذارید. حتی یک بال پیتون بسیار آرام هم میتواند در بعضی لحظات به خوی وحشی گری خود بازگشته و البته با احتمالی کمتر از ۱ % به اطرافیان خود آسیب بزند. بسته به میزان خطری که پیتون حس کند، میتواند گاز گرفته، ضربه زده و یا صدای هیس هیس تولید کند. به عنوان مثال، بال پیتون ها در هنگام پوست اندازی، تهاجمی تر از مواقع عادی میشوند.

بال پیتون ها میتوانند به ابزاری مناسب برای آشنا شدن کودکان با طبیعت و حیوانات زیبا نیز تبدیل شوند، زیرا نگهداری از آنها ساده و نسبتا کم هزینه است.

 

 

 

 

 

p
et-snakes.com

 
لینک به دیدگاه

ممنون

خیلی جالب بود

 

البته و البته، قضیه حیوون خونگی توی ایران خیلی فرق میکنه و حداقل قیمت این مارها خیلی خیلی بیشتر از 15 دلار هستش

و از نظر تغذیه، یه همستر نر و دو همستر ماده کافیه تا بتونید شما سال ها و سالها غذای یک پیتون رو توی خونه، تهیه کنید

البته باید روش نگهداری از همستر رو هم بدونید

دست انسان نباید بوی غذای مورد علاقه مار رو بده چون امکان حمله مار رو به دست داره ( هر چند به ندرت )

 

+ به نظر میرسه بهترین و بهترین حیوون خونگی، سگ باشه که اونم مشکلات خاص خودش رو داره

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...