ghazal1991 1818 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مهر، ۱۳۹۱ منبع: Open Forum مک دونالدز یکی از موفق ترین مجموعههای زنجیرهای دنیا است. آیا دلیل این موفقیت این است که مک دونالدز خوشمزهترین همبرگرها را دارد؟ واقعیت این است که یکی از دلایل سودآوری مک دونالدز این است که همبرگرهای آن در کلیه شعبههای شیکاگو، نیواورلئان، سان دیگو و غیره طعم یکسانی دارند. این چیزی است که مشتری انتظار دارد. آنچه مزیت رقابتی ثابتی برای مک دونالدز ایجاد میکند طعم خوب غذاهای آن نیست، بلکه فرآیندهای عملیاتی ثابت در هر مرحله از کسب و کار این رستوران است. هر کاری در این رستوران، از سفارش گرفتن تا تمیز کردن، به دقت مستندسازی میشود. به یاد داشته باشید در یک کسب و کار کوچک، کیفیت خوب همیشگی محصول یک مزیت رقابتی موقت و پرخرج است. این نوع فرآیندهای عملیاتی برای موفقیت بلند مدت مهم و حیاتی هستند. سودآوری زمانی اتفاق میافتد که همه کارمندان بتوانند تواناییهای خود را از یک سیستم ثابت به کار ببرند. هر حوزه از کسب و کارهای کوچک میتواند از مزیت عملیاتی بهره ببرد: بازاریابی فرآیندهایی که در این بخش صورت میگیرند میتوانند «روابط نظام مندی» ایجاد کنند که مشتریان ثابتی برای آینده کسب و کار وجود داشته باشد. مردم از هر کسی که میشناسند، به آن علاقه و اعتماد دارند خرید میکنند. اگر به مشتری به طور مداوم ارزشهای بلند مدت ارائه دهید، بدون این که مستقیما کالایی به او بفروشید، نوعی روابط بلند مدت بین خودتان و مشتری ایجاد میشود. مرحله اول این است که سیستم مدیریت رابطه با مشتری را اجرا کنید تا این دورنما را ثبت کنید. تنها عوامل ضروری مثل اطلاعات قرارداد و یادداشتهایی در مورد تعاملات قبلی را ثبت کنید. اجرای یک سیستم بسیار پیچیده که نیاز به اطلاعات زیاد دارد، به شکست منجر میشود. فروش هر کسب و کار کوچکی نیاز دارد مسیر چشم انداز کار خود را دنبال کند. بعد از اینکه این چشمانداز را در فرآیند فروش دنبال کردید، مجموعهای از طرحهای پیشنهادی را فراهم کنید. این مجموعه باید مفهومی استاندارد داشته باشد تا هر گونه اطلاعات و سندی که به آن اضافه میشود مطابق آن مفهوم استانداردسازی شود. عملکرد وقتی کسبوکاری رشد میکند، ثبات عرضه به امری کلیدی تبدیل میشود، چرا که انواع کارمندان درگیر این فرآیند میشوند. هر مرحله از عرضه کالا یا خدمات خود را مستندسازی کنید و تلاش کنید به یک استاندارد برسید. توسعه محصول بیشتر کسب و کارهای کوچک در این حوزه قوی عمل میکنند. بار دیگر، فرآیندهایی را که شرکت شما ایجاد میکند، مستندسازی و بازرسی کنید. کارمندان جدید و قدیمی را پیوسته برای پیگیری این کار آموزش دهید. بخش مالی این بخش از قدیم حوزه ضعیف کسب و کار بوده است. بیشتر صاحبان کسب و کار گزارشهای مالی مهم (گزارشهای سود و زیان، ترازنامه، گزارشهای گردش مالی) را به صورت ماهانه بازبینی نمیکنند. به علاوه، عده بسیار کمی از آنها میتوانند اجزای بسیار مهم هر گزارش را بشناسند و معنای آن را برای بنگاه خودشان تحلیل کنند. این مشکل بسیار بزرگی است، زیرا همین گزارشها نشان میدهند که کسبوکار شما از ابتدا کجا بوده و راهنمایی میکنند که در آینده به کجا میرود. تا زمانی که در این حوزه حرفهای نشده اید، برای کمک گرفتن از منابع حسابداری خارجی تردید نکنید. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده