رفتن به مطلب

لذت انتخاب...


ارسال های توصیه شده

حدود دو دهه پیش، آزمایشی انجام شد که حوزه جدیدی را در علوم رفتاری ایجاد کرد. کسانی که برای اهدای خون به مراکز پزشکی مراجعه میکردند، به دو گروه تقسیم شدند. در یک گروه به طور تصادفی (بر اساس انتخاب مراجعه کننده) از دست چپ یا راست خون گرفته میشد. و سپس از آنها خواسته میشد میزان دردی را که تحمل کردند (بر اساس معیاری بین صفر تا صد) اعلام کنند. در گروه دوم، به اجبار به مراجعه کننده گفته میشد که خون باید از دست چپ (یا راست) گرفته شود. از اعضای این گروه نیز خواسته میشد میزان دردی که تحمل کرده اند را اعلام کنند. در مورد نتیجه چه حدسی میزنید؟ گروهی که به اراده خود دست چپ یا راست را برای خون گرفتن انتخاب میکردند، بسیار کمتر از گروه دیگر، درد کشیده بودند! انسانها زمانی که احساس میکنند قدرت انتخاب دارند، از گزینه ای که انتخاب میکنند، لذت بیشتری می برند و اگر هر دو گزینه نیز دردناک باشد، درد کمتری تحمل میکنند. این پدیده ای است که به آن لذت انتخاب یا Pleasure of Choice گفته میشود. اگر در مذاکره بهترین گزینه ها را برای طرف مقابل در اختیار دارید، هنوز هم بهتر است به او حق انتخاب بدهید. لذت انتخاب را از انسانها دریغ نکنید...

لینک به دیدگاه

واقعا همین طوره وقتی خودت انتخاب میکنی راحت تر دردشو تحمل میکنی.

من اینو تو یه نمونه ی کوچیک درد کشیدن مثل سرم زدن تجربه کردم.البته درد خاصی نداره ولی خوب همون یه ذره دردش کمتر میشه.:hanghead:

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...