رفتن به مطلب

دانشگاه محقق اردبیلی


ارسال های توصیه شده

دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی ( وابسته به دانشگاه تبریز ) و با پذیرش 30 نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیتهای آموزشی خود را آغاز نمود این مرکز آموزش عالی در سال 1371 از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داده و در سال 1375 با تبدیل آن به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت بعمل آمد . با این حال، تا سال 1378 در ساختار تشکیلاتی این دانشگاه فقط شش گروه آموزشی مصوب تحت عناوین زراعت و اصلاح نباتات، ماشین آلات کشاورزی ، امور دامی،عمران،معماری و معارف اسلامی وجود داشت و هیج دانشکده ای در ساختار سازمانی دانشگاه پیش بینی نشده بود. پس از اخذ مجوز قطعی از شورای گسترش آموزش عالی برای تاسیس دانشکده علوم ( در سال 1376 )، دانشکده کشاورزی ( در سال 1377 )، دانشکده فنی ( در سال 1378 ) آموزشکده کشاورزی مغان ( در سال 1378 ) و موافقت اصولی برای تاسیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی ( در سال 1378 )، با پی گیری مسئولین دانشگاه ساختار دانشگاه محقق اردبیلی توسعه پیدا نمود و نمودار سازمانی جدید با لحاظ دانشکده ها و همچنین افزایش تعداد معاونت ها و مدیریت ها و گروههای آموزشی در تاریخ 9/11/1378 ابلاغ گردید.

اين دانشگاه در مركز استان (شهر اردبيل) واقع شده و به عنوان تنها دانشگاه جامع دولتي استان محسوب مي گردد. در سال تحصيلي 88 - 87 اين دانشگاه در 87 رشته فعال بوده كه از اين تعداد 2 رشته در مقطع دكتري ، 37 رشته در مقطع كارشناسي ارشد ، 37 رشته در مقطع كارشناسي يا كارشناسي ناپيوسته و 11 رشته در مقطع كارداني و با تعداد پنج دانشکده، یک آموزشکده در سه شهر اردبيل ، نمين و مغان بیش از پیش در جهت گسترش فعالیتهای آموزشی و پژوهشی گام بر می دارد.

نام روساي دانشگاه از آغاز تا امروز:

* دكتر قدير نوري قنبلاني (اسفند 1370 - بهمن 1372)

* دكتر رضا مستقيم (بهمن 1372 - تير 1376)

* دكتر سيداحمد ميرشكرايي(تير 1376 - مرداد 1377)

* دكتر كاظم قاسمي گلعذاني (مرداد 1377 - تير 1384)

* دكتر عزيز حبيبي ينگجه (تير 1384 - تاكنون)

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...