رفتن به مطلب

چگونه حیاط خود را سنگفرش کنیم...


ارسال های توصیه شده

lotus-023.jpg

 

یک محیط سنگفرش شده کوچک که با بوته ها و گیاهان کوچک جذاب، محصور شده است، یک محل آفتابگیر کامل برای استراحت در باغ را فراهم می آورد. به شرط آنکه، شما زیادی جاه طلب نباشید، البته رسیدن به آن هم نسبتاً ساده است، از بتون های قالبی برای فرش کردن که از هر فروشگاه بزرگ DIY یا مرکز گل و گیاه قابل دسترسی می باشد،استفاده کنید. موزائیک های بتونی به وسیله منگنه آبی یا ریخته گری در خاک نرم به منظور ساخت سطوح مطلوب پایانی، تهیه می شوند. رنگدانه ها و مواد افزودنی به بتون باعث خطای دید، و طبیعی به نظر رسیدن آن با رنگ های صامت می شوند. سنگفرش کردن با موزائیک های سنگین یک نیروی کار مضاعف را در گیر خواهد کرد، اما از نظر روش کار، هیچگونه پیچیدگی بیشتری نسبت به کاشی کردن ندارد. دقت درچیدمان و سنگفرش کردن، مخصوصاً در خلال ردیف اول، مطلوب ترین نتیجه را در بر خواهد داشت.

 

 

لوازم مورد نیاز

 

دستگاه سنگ سمباده - بالشتک قلم درز - چکش - ماسک صورت - لوله - غلطک باغچه - بیلچه

عینک محافظ - قلم موی دستی - شن کش - تراز بنایی - خط کش - کمچه.

 

اشکال و سایزها

 

اشکال و اندازه های استاندارد بسیار متفاوتی برای سنگفرش کردن وجود دارند. همچنین موزائیک های فراوانی وجود دارند که با یک دست قابل حمل باشند، همچنین برای حمل و نقل موزائیک های بزرگتر و سنگ های سنگین تر می توانیم کمک بگیریم.

 

طرح ریزی فضا

 

به منظور حذف کردن عملیات برش موزاییک ها در جاسازی، هنگام سنگفرش کردن سعی کنید فضا را طوری طرح ریزی کنید که فضا با موزاییک ها ی سالم فرش شود. اگر حیاط در نزدیکی خانه شما در حال فرش شدن می باشد، اندازه گیری هایتان را از دیوار مناسب شروع کنید و یا اندازه 100 الی 150 میلیمتر حاشیه شنی، بین دیوار و سنگفرش قرار دهید. حاشیه شنی فقط به عنوان صرفه جویی در زمان و هزینه با استفاده از موزاییک های کمتر نمی باشد، بلکه آن محیط مناسبی را برای رشد گیاهان بالا رونده و همچنین یک جوی مناسب برای خشک نگه داشتن دیوار فراهم می آورد. همچنین در هر متر سنگفرش حدود 16 میلیمتر شیب در نظر بگیرید، تا آب های سطحی در باغچه خشک شوند. هر سنگفرشی باید 150 میلیمتر پایین تر از قرنیز به منظور حفاظت از ساختمان باشد.

 

 

 

lotus-028.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lotus-027.jpg

در نظر گرفتن مفصلها

 

موزاییک ها در ابعاد نسبتاً دقیق ساخته می شوند، علامت گذاری یک فضا، دقت اندازه گیری را ساده می کند،6 تا 8 میلیمتر فاصله بین دو موزاییک قرار دهید. بعضی از موزائیک ها دارای لبه های خمیده ای هستند که برای درزگیری بهتر، این موزاییک ها باید لب تو لب قرار گیرند. از گل میخ برای علامت گذاری اطراف محل سنگفرش شده استفاده کنید. قبل از شروع به کار، اندازه گیری هایتان را چک کنید.

 

آماده کردن بستر برای سنگفرش

موزاییک ها باید بر روی یک سطح صاف و یکنواخت قرار بگیرند، اما عمق و ذات پایه بستگی به جنس زمین و توصیه های سنگفرش استفاده شده دارد

 

 

برای فضاهای کوچک و سبک

 

برای یک حیاط کوچک، علفها و خاک های سطحی را تمیز کرده و به مقدار ضخامت موزائیک فضا ایجاد کنید، یک لایه 25 میلیمتری از شن سوزنی و یک مقدار حدود 18 میلیمتری، برای آنکه سنگفرش زیر کلوخ های چمنی قرار بگیرد تا به ماشین چمن زنی آسیب نرساند. زمین را با یک غلطک باغبانی فشرده کنید، شن را به وسیله یک شن کش پخش کنید، سپس به وسیله یک چوب ساختمانی، پستی و بلندیها و منافذ موجود را یکنواخت کنید.

برای زمینهای دارای خاک رُس یا خاک نباتی

برای کاربری های سنگین تر ،اگر زمین از جنس خاک رس یا خاک نباتی باشد، یک لایه فشرده شده سخت (سنگ های خورد شده یا آجرهای شکسته) به عمق 75 الی 100 میلیمتر ، قبل از پخش کردن شن روی سطح، استفاده می شود. اگر در حال طراحی یک محل پارک وسیله نقلیه روی سنگفرش می باشید، عمق لایه سخت را تا 150 میلیمتر افزایش دهید.

 

آماده کردن صفحه بتنی سنگفرش

زمانیکه شما در حال آماده کردن سطح اصلی هستید، برای قرار دادن یا لبه گذاری صفحه بتنی در روی ملات، رشته نخی را به عنوان راهنما بگذارید. از هر مسیر از یک گوشه کار کنید. ابتدا صفحه را قرار دهید وقتی از موقعیت آنها راضی بودید، صفحه بتنی را بلند کنید و بستر زیر کار را با ملات پر کنید.(1 پیمانه سیمان: 4 پیمانه ماسه ساختمانی). فقط به مقدار مناسب، آب برای ساختن یک ملات خوب اضافه کنید .

 

 

lotus-029.jpg

 

.یک مشت، به اندازه گلوله از ملات زیر هر گوشه، و یک کم بیشتر در قسمت مرکز به عنوان تکیه گاه صفحه بتنی از ملات می ریزیم. اگر شما قصد دارید یک ماشین سنگین را در روی صفحه بتنی برانید، یک بستر زیر کار پیوسته، از ملات در حدود 50 میلیمتر ضخامت آماده کنید.

 

.سه صفحه بتنی را در یک زمان با 6 میلیمتر فضای خالی، چوبی بین آنها قرار دهید و هر صفحه را با ضربه های آهسته با یک چکش سنگین در جای خود هم سطح کنید، از یک تخته چوب برای محافظت از صفحه بتنی استفاده کنید. مسیر امتداد را با یک خط کش چک کنید.

.شیب را در سرتاسر سنگفرش به وسیله قرار دادن مرتفع ترین قسمت به عنوان یک سطح مبنا اندازه گیری کنید. آنها را در داخل زمین حرکت دهید تا آخر که با هم از نظر ظاهر سنگفرش مطابق باشند. سپس از یک خط کش برای چک کردن شیب صفحه ها استفاده کنید. باقیمانده صفحه را قرار دهید، قبل از اینکه ملات را بریزید جداکننده ها(فضاگیرها که در قسمت 2 توضیح داده شد) را بردارید. برای دو یا سه روز در روی سنگفرش راه نروید. تا زمانی که ملات کاملاً بسته شود. اگر شما مجبور بودید که از روی آن ناحیه عبور کنید یک الوار در سرتاسر سنگفرش قرار دهید.

4.سوراخهای بین صفحه را پر کنید، ملات های خشک میکس شده را برس کنید. با1 پیمانه سیمان : و 3 پیمانه ماسه ساختمانی ملات تهیه کرده و در داخل بندهای باز بریزید. هر ملات زیادی را از روی ظاهر سنگفرش بردارید سپس با یک آب پاش مقدار کمی آب برای محکم کردن ملات در روی آن بپاشید. باران سنگین برای ملات خشک تهدید کننده است، زیرا ممکن است تمام ملاتها را بشوید.

 

 

 

lotus-030.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بریدن صفحه های بتنی برای فیکس کردن آنها در حاشیه های باریک

 

گاهی مواقع مجبوریم تخته سنگها را برای پرکردن یک حاشیه یا برای فیکس کردن اطراف یک مانع ثابت، ببریم. وقتی که صفحه های بتنی سنگفرش را با یک اسکنه یا یک پرداخت کننده زاویه ای می برید، همیشه از چشمهایتان با عینکهای حفاظ دار محافظت کنید. پرداخت کننده زاویه ای یک مقدار زیادی گردوخاک بلند می کند بنابراین با یک ماسک بصورت حفاظ صورت خود را بپوشانید.

 

با یک گچ یا یک خودکار، خطی را در سرتاسر صفحه بتنی به عنوان نشانه بکشید. از یک بالشتک و چکش و یک اسکنه دندانه دار برای ایجاد عمقی در حدود 3 میلیمتر استفاده کنید. شیار را از هر دو لبه و تا سرتاسر قسمت زیرین صفحه بتنی ادامه دهید.

توصیه : یک برش خوب

 

برای یک برش خوب، یک پرداخت کننده زاویه ای کرایه کنید و آن را با یک صفحه سنگبر فیکس کنید. از یک چرخ سمباده استفاده کنید و یک شیار عمیق ایجاد کنید. در امتداد شیاربا یک چکش بکوبید تا زمانیکه صفحه بتنی جدا شود.

صفحه بتنی را در بستر زیر کار از ماسه قرار دهید و یک تخته چوبی در انتهای شیار قرار دهید. به تخته با یک چکش ضربه بزنید تا زمانیکه صفحه بتنی از هم جدا شود. لبه ها را با یک بالشتک تمیز کنید.

lotus-031.jpg

لینک به دیدگاه
تو ازین موارد واسه خونه خودتون استفاده میکنی؟:ws38: باید خونتون دیدنی باشه ها دعوت نمیکنی؟:ws3:

 

محوطه باغ مون رو خودم طراحی کردم.:w16:

حیاطمون کوچیکه نمیشه طراحی کرد:hanghead:

لینک به دیدگاه
محوطه باغ مون رو خودم طراحی کردم.:w16:

حیاطمون کوچیکه نمیشه طراحی کرد:hanghead:

 

بعضیا چقد مرفهن باغ دارن بیچاره ما قشر ضعیف:hanghead:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...