رفتن به مطلب

میلیونها باکتری موجود در پوست، از بدن شما در مقابل عفونت محافظت می کنند


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران علوم پزشکی در موسسه ملی بهداشت (NIH) کشور آمریکا می گویند نتایج یک مطالعه جدید آنان نشان می دهد، میکروب هایی که به طور معمول در پوست زندگی می کنند از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، میلیونها باکتری که روی پوست بدن ما زندگی می‌کنند می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت‌های مختلف از بدن محافظت نمایند اگرچه سلول های ایمنی پوست از بدن در برابر ارگانیسم های مضر محافظت می کنند اما تا کنون مشخص نشده است که آیا میلیون ها میکروبی که به طور طبیعی در پوست هستند و به میکروب های پوستی معروفند نیز در این میان نقش مفیدی دارند یا خیر.

 

از آنجایی که پوست بزرگترین اندام بدن است تعامل زیادی با میکروب های محیط دارددر این مطالعه محققان موسسه ملی بهداشت (NIH) در آمریکا با بررسی موش ها مشاهده کردند که میکروب های پوست در تعامل با سلول های ایمنی موجود در پوست، از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.

 

این متخصصان دریافتند: میلیونها باکتری که به طور طبیعی روی پوست بدن زندگی می‌کنند و در مجموع به آنها «میکروبهای پوستی» گفته می‌شود از طریق تعامل با سلولهای ایمنی موجود در بافت پوست به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...