رفتن به مطلب

یک عروس دریایی با قلب موش!!!!


ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: tableBorder, align: center]

[TR=class: msgOddTableRow]

[TD=class: msgLineDevider] این عروس دریایی موسوم به medusoid پس از بررسی انقباضات عضلانی سریع که حیوانات را در آب به جلو می‌رانند، ایجاد شد.

IMAGE634786392212459439.jpg

 

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (July 23)، دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا و دانشگاه هاروارد دست به ساخت یک عروس دریایی مصنوعی با استفاده از قلب موش و پلیمر زده‌اند که امید می‌رود بتواند چهره ضربان ساز قلب را برای همیشه تغییر دهد.به گفته محققان این موجود که از سیلیکون و بافت قلبی موش ایجاد شده، می‌تواند برای کمک به ساخت یک نسل جدید از ضربان‌سازهای زیستی بی‌نیاز به علائم الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد.

این عروس دریایی موسوم به medusoid پس از بررسی انقباضات عضلانی سریع که حیوانات را در آب به جلو می‌رانند، ایجاد شد. آنها این موجود را درون یک مخزن آب شور مشابه شرایط اقیانوس قرار دادند که از یک جریان الکتریکی برخوردار بوده و برای ایجاد حرکات هماهنگ شبیه به یک عروس دریایی واقعی استفاده می‌شد.

 

به گفته دانشمندان، با کار بیشتر این نمونه مصنوعی می‌تواند مانند قلب انسان، خود به تولید ضربان بپردازد.آنها افزودند که می‌توان از این عروس دریایی برای تولید ضربان‌سازهای بدون نیاز به علائم الکتریکی یا حتی مهندسی اندام جدید پس از سکته قلبی استفاده کرد.

 

188699_858.jpg

 

 

کوین کیت پارکر، استاد مهندسی زیستی و فیزیک کاربردی دانشگاه هاروارد در توضیح دلیل ساخت این موجود مصنوعی اظهار کرد این تحقیقات را به دلیل کمبود درک دانشمندان از کارکرد پمپاژ عضلات آغاز کرده است.پارکر افزود: من کار بر روی موجودات دریایی را آغاز کردم که برای زندگی کردن به پمپاژ می‌پردازند. سپس متوجه یک عروس دریایی در آکواریوم نیوانگلند شدم و به سرعت شباهتها و تفاوتهایی میان پمپاژ این موجود با قلب انسان را شناسایی کردم.

 

Medusoid که از هشت بازوی دوک وار برخوردار است، از یک ماده ژله مانند با الگوی مولکولهای پروتئینی در یک عروس دریایی واقعی چاپ شده در بالای آن ایجاد شده است. بافت موش نیز که با یک جریان الکتریکی حتی پس از جداسازی از قلب قابل تحریک برای ایجاد ضربان بوده، در این پژوهش گنجانده شده است.به گفته دانشمندان این پژوهش یک نگاه کوتاه به آینده مهندسی مجدد کل موجودات برای ارتقای فناوری پزشکی است.

 

بیماری‌های قلبی یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند. ضربان‌سازها که عموما بین شش تا 10 سال عمر می‌کنند، به ارسال علائم الکتریکی به قلب برای تحریک آن برای انقباض می‌پردازند. این امر منجر به ایجاد یک ضربان شده و پمپاژ خون را در بدن مداوم نگه می‌دارد.تصور می‌شود که عروس دریایی قدیمی‌ترین حیوانات چند اندامی در جهان بوده که احتمالا از 500 میلیون سال قبل بر روی زمین حضور داشته‌اند و طول عمر آنها از چند ساعت تا چند ماه متغیر است.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...