رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟ امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود. در محیطهای رقابتی ضروری است تا مدیران با استفاده از فرایند ارزیابی عملکرد به هدایت صحیح امور در مسیر پیشرفت کار و در جهت اهداف و استراتژی های مورد نظر سازمان به شیوه ای آگاهانه بپردازند. فهرست :

حسابرسی چیست ؟

نظریه شبه قضائی

نظریه مسئولیت اجتماعی

نظریه مباشرت و نظارت

انواع حسابرسی

انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی

انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی

تحول در متدولوژی حسابرسی

وظیفه حسابرس خارجی

تحول هدف های حسابرسی

نقش اصلی حرفه ی حسابرسی

انواع حسابرسی

حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار

انواع حسابرسان

فصل دوم

فلسفه حسابرسی ( نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی)

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی

نقش خاص اجتماعی حسابرسی

حاکمیت شرکتی

چارچوب نظری حاکمیت شرکتی

تئوری نمایندگی

تئوری هزینه معاملات

تئوری هزینه ی معاملات در برابر تئوری نمایندگی

تئوری ذی نفعان

تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی

قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی

نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی

نقش اقتصادی خاص حسابرسی

تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی

نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی

نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی

فصل سوم

فرضیات بدیهی حسابرسی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی

فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی

فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

فصل چهارم

حسابرسی مالی و مالیاتی در محیط تجارت الکترونیک

عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی شاغل در موسسه های حسابرسی

موانع و مشکلات بهبود بهره وری

اهمیت ارتقای بهره وری

عوامل موثر بر بهره وری

توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی

منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟

فصل پنجم

حسابرسی دولتی در حاکمیت شرکتی یا نظام راهبری سازمانی دولتی

اصول نظام راهبری حسابرسی بخش دولتی

نقش های حسابرس یا نواع حسابرسی و خدمات در حسابرسی

نتیجه گیری

منابع و مأخذ

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...