رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پیتر دراکر (۲۸ آبان ۱۲۸۸ اتریش - ۲۰ آبان ۱۳۸۴ آمریکا) از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان است. مهمترین اثر او با عنوان «مدیریت» منتشر شده است و در آن نظریات مهم خود دربارهٔ مدیریت و سازمان را شرح داده است.

 

 

 

پیتر دراکر در سال 1909 در وین متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در آنجا و لندن پایان داد. درجه دکترای خود را در حالی که به عنوان خبرنگار یک روزنامه در فرانکفورت آلمان و سپس به عنوان کارشناس اقتصادی در یک بانک بین‌المللی در لندن کار می‌کرد در رشته حقوق عمومی و بین‌الملل دریافت کرد. در سن 29 سالگی در سال 1937 به آمریکا مهاجرت کرد.

 

 

 

پیتر دراکر نویسنده، مدرس، و مشاور تخصصی در زمینه استراتژی و سیاست است. او به خیلی از سازمان‌های بزرگ دنیا و هم‌چنین سازمان‌های غیرانتفاعی، شرکت‌های کوچک و کارآفرین و سازمان‌های دولتی آمریکا مشاوره داده است.

 

 

 

پیتر دراکر 35 کتاب نوشته است که به بیش از 20 زیان ترجمه شده‌اند. 16 کتاب او در زمینه جامعه، اقتصاد و سیاست است. 15 کتاب در مورد مدیریت است. دو تا از کتاب‌ها رمان است. او هم‌چنین یکی از نویسندگان کتابی در مورد نقاشی ژاپنی است. پیتر دراکر نویسنده تعداد زیادی مقاله در مجلات و ژورنالهای مختلف است. او یکی از اعضای هیئت تحریریه وال استریت ژورنال است. او چهار سری فیلم آموزشی بر اساس کتاب‌های مدیریتی خود ساخته است.

 

 

 

دراکر تدریس خود را به عنوان استاد سیاست و فلسفه در کالج بنینگتون آغاز کرد. او بیش از بیست سال استاد مدیریت در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیویورک بود. پیتر دراکر دریافت کننده تعداد زیادی جایزه و درجات افتخاری است. از سال 1971 استاد علوم اجتماعی در دانشگاه کلرمونت بوده است. دانشکده مدیریت این دانشگاه بعد از پیتر دراکر در سال 1987 ایجاد شده است. پیتر دراکر در امریکا و دیگر کشورها به عنوان متفکر، نویسنده و سخنران اثر گذار بر سازمان‌های معاصر شناخته شده است. در سال 1997، روی جلد مجله فوربس*، او به عنوان «هنوز جوانترین ذهن» معرفی شد و مجله بیزنس ویک* او را «ماندگارترین متفکر مدیریت زمان ما» نامید.

 

 

 

آقای دراکر چندین دکترای افتخاری از دانشگاه‌های سراسر جهات دریافت کرده است. او رئیس افتخاری مؤسسه رهبر به رهبر است. در نهم جولای 2002 او مدال پرزیدنتی آزادی را از جورج دبلیو بوش دریافت کرد.

 

 

 

یک سری مستند درباره زندگی و کار او ده بار در شبکه سی ان بی سی از 24 دسامبر 2002 تا 3 ژانویه 2003 پخش شد. او متأهل و دارای چهار فرزند و شش نوه است. او با همسرش، دوریس، که دانشجوی هنر ژاپن و ژاپنی است در کلرمونت کالیفرنیا زندگی می‌کند.

 



 

آثار پیتر دراکر

 

 

 

 

The End of Economic Man ( 1936)

The Future of Industrial Man (1942)

The Concept of Corporation (1946)

The Practice of Management ( 1954)

Managing for Results (1964)

The Effective Executive (1967)

People and Performance (1973)

Management: Tasks, Responsibilities, Practices (1974)

The Unseen Revolution (1976)

Adventures of a Bystander (1979)

Towards the Next Economics (1981)

Innovation and Entrepreneurship (1985)

The Frontiers of Management (1987)

Managing in the Next Society (2002)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...