رفتن به مطلب

بررسی عوامل ایجاد خوردگی در خطوط انتقال نفت وگاز و راه های کاهش آن


ارسال های توصیه شده

بررسی عوامل ایجاد خوردگی در خطوط انتقال نفت وگاز و راه های کاهش آن برگرفته از وبلاگ زیره.

www.nikanshimi.persianblog.ir

 

که من به صورت یه فایل ورد مرتبش کردم

 

اگه هم فایل ها مشکلی پیدا کرد لطفا بهم اطلاع بدین تا در اسرع وقت درستش کنم.

لینک به دیدگاه

مقدمه:

در صد و پنجاه سال اخیر اختراعات و ابداعات صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته و با پیشرفت و گسترش آن زندگی بشر دستخوش دگرگونی شده است ، در کشور های صنعتی و همچنین در کشورهای در حال توسعه بحران های صنعتی خاصی نیز به وجود آمده است که جهت تقویت مدیریت و تسلط بر ظرایف فنی و نیل به هدف های متعالی راهی جز ابتکار و کوشش وجود ندارد . لذا برای آگاهی بیشتر و از بین بردن معضلات مربوط به آن تحقیق ، ترجمه و ارتباط فرهنگی نیز لازم است که انسان را سریعتر به حقیقت و پویایی علم برساند .

یکی از مباحث علمی ، فنی و اقتصادی که کمتر از یکصد سال است توجه عده ای از دانشمندان را به خود جلب نموده و مطالعات زیادی روی آن انجام گرفته موضوع (( خوردگی )) به ویژه خوردگی فلزات است که زنگ زدن آهن و فولاد از مهمترین شکل های خوردگی هستند . هر چند خوردگی در مورد فلزات دیگر و مواد غیر فلزی نظیر پلاستیک ، بتون و سرامیک و غیره نیز دیده می شود اما با توجه به نقش آهن و فولاد در صنایع و تجهیزات کارخانجات و نیز نقش آن صنایع نفت و گاز پتروشیمی این مسئله در مورد آهن و فولاد از اهمیت بسیاری برخوردار است . عناصر دیگر مانند مس ، آلومنیوم و یا مواد پلاستیکو غیره هرگز نتوانسته اند جایگزین صد در صد فولاد برای خطوط انتقال سیالات گردند . هنوز هم لوله های فولادین سلطان انتقال مواد ارزنده ای چون نفت ، گاز هستند و در عین حال در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارای نقطه ضعف قابل توجهی می باشند . بنابراین باید به ستیز با این پدیده مخرب برخاسته و با تجهیز خود و با دانش به این مهم بعد تکامل یافته تری ببخشیم .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...