رفتن به مطلب

۵ سوال مهمی که هر روز باید از خودتان بپرسید!


ارسال های توصیه شده

سعی کنید در پایان هر روز این سوالات را از خودتان بپرسید و به آن ها پاسخ دهید. انجام این پرسش و پاسخ شما را هر چه بیشتر به اهدافتان نزدیک می کند و از شما فردی بهتر خواهد ساخت.

 

۱- بهترین اتفاقی که امروز برایم افتاد چه بود؟

کدام لحظه بوده است که در آن حس غرور و خوشی داشته اید؟ آن لحظه ای که لذت به دست آوردن و یا انجام دادن چیزی را احساس کرده اید! برای چند لحظه هم که شده به آن لحظه بیندیشید و لذت ببرید! ما به مقدار بیشتری از این لحظات نیاز داریم تا حس مثبت و خوبی در طول روز داشته باشیم. پرسیدن این سوال باعث می شود تا همواره خوشحال باشیم و مثبت بیندیشیم و بیش از پیش قدردان و سپاسگزار باشیم.

 

۲- چه کاری را می توانستم بهتر انجام دهم؟

چه درس و عبرتی می توانید از امروز تان بگیرید؟ چه اشتباهی مرتکب شده اید که در آینده باید جلوی آن را بگیرید؟! چگونه می توانستید شرایط را بهتر کنترل کنید؟ به این پرسش ها فکر کنید و به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت کنونی تان باشید.

 

۳- مهمترین کاری که فردا باید انجام دهم کدام است؟

کدام کار خاص است که انجام آن بیشترین اهمیت را داراست و به نوعی انجام آن با انجام چند کار معمولی برابری می کند؟ اگر از تو دو لیست استفاده می کنید این کار در صدر لیست تان خواهد بود. به این فکر کنید که چطور می توانید فردا صبح در اولین فرصت آن را به انجام برسانید! این سوال باعث می شود تا بر روی آنچه که بیش از همه ضروریست تمرکز کنید!

 

۴- فردا از چه ایده جدیدی می توانم استفاده کنم؟

زندگی فرایند کشف چیزهای جدید است. هر روز باید از ایده های جدیدی استفاده کرد و این موضوع ارتباطی به سن شما ندارد! چه فکر و ایده ی جدیدست که ارزش امتحان کردن دارد؟

 

۵- مهمترین افراد زندگی ام کیستند و من برایشان چه کار کردم؟

به افرادی که دوستشان دارید توجه داشته باشید- این فرد ممکن است همسر، فرزند،والدین تان ویا کسی که دوستش دارید باشد آیا برای اینکه علاقه و توجه تان را به آن ها نشان بدهید کاری کرده اید؟ فردا چه کاری می توانید انجام دهید تا آن ها را خوشحال و سورپرایز کنید و یا کمکشان کنید؟

این ۵ سوال در ظاهر ساده ولی قدرتمند می تواند کمک کند تا روز بهتری داشته باشید! سعی کنید این سوالات را امشب قبل از رفتن به رختخواب با خودتان مرور کنید!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...