رفتن به مطلب

شك و ترديد قبل از ازدواج، احتمال طلاق زنان را 2.5 برابر مي‌كند


ارسال های توصیه شده

[h=1] شك و ترديد قبل از ازدواج، احتمال طلاق زنان را 2.5 برابر مي‌كند

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کد خبر: 91062917346

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد: وجود شک و تردید زنان در هنگام ازدواج می‌تواند منجر به وقوع طلاق در چند سال نخست ازدواج شود.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جاستین لاونر» دانشجوی دکترای روانشناسی و سرپرست تیم تحقیقاتی UCLA تأکید می‌کند: مردم فکر می‌کنند که نگرانی و تردید پیش از ازدواج یک مسئله کاملا طبیعی بوده و نیاز به نگرانی در این مورد وجود ندارد؛ اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این شک می‌تواند در سالهای نخست ازدواج مشکل‌ساز شود.

بر این اساس، احتمال طلاق گرفتن زنان دچار تردید در چهار سال نخست پس از ازدواج 2.5 برابر بیشتر است؛ همچنین میزان رضایت در بین زوج‌هایی که با شک و تردید ازدواج کرده‌اند، بطور معنی‌داری در سال‌های نخست ازدواج کاهش می‌یابد.

محققان در این مطالعه 232 زوج را در ماه‌های نخست ازدواج و سپس در دوره‌های شش ماهه به مدت چهار سال مورد بررسی قرار دادند.

در مصاحبه نخست از زوج‌های تازه ازدواج کرده درخصوص وجود شک و تردید در هنگام ازدواج پرسش شد که پاسخ 47 درصد مردان و 38 درصد زنان به این سوال مثبت بود.

19 درصد از زنان که در هنگام ازدواج دچار شک و تردید بودند، پس از چهار سال طلاق گرفتند که این میزان در بین همین گروه از مردان 14 درصد گزارش شد و میزان طلاق در بین زنان و مردان بدون تردید در هنگام ازدواج به ترتیب هشت و 9 درصد اعلام شده است.

با این حال وجود شک و تردید در هنگام ازدواج لزوما به معنای وقوع طلاق در سال‌های نخست ازدواج نخواهد بود، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که زوج‌ها تردیدهای پیش از ازدواج را نادیده نگرفته و با انجام مذاکره از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کنند.

نتیجه این مطالعه در مجله Family Psychology منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...