رفتن به مطلب

تکنولوژی ساخت چرخ های قطار


ارسال های توصیه شده

فیلم اموزشی دیگری که تکنولوژی ساخت چرخ های قطار را شرح می دهد برای مهندسین عزیز تدارک دیده ایم . این فیلم به زبان انگلیسی و دارای کیفیتی در حد متوسط می باشد . با امید اینکه مورد توجه مهندسین عزیز قرار بگیرد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

note.gif زبان: انگلیسی

dl.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

password.gif رمز فایل :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

جالب بود سهیل. مرسی

در مورد ترکیب شیمیایی فولاد چرخ قطار من چیزی تو فیلم متوجه نشدم که گفت یا نه. شاید اینا بدرد بخوره.

 

Steels used for the manufacture of railway wheels are classified as carbon steels. Carbon steels can contain up to 1.65% manganese, 0.60% silicon and 0.60% copper with all other elements at residual levels. Railway wheel materials within the ‘carbon steel’ group are generally classed as medium carbon steel with some wheel steels classed as high carbon. The microstructure as manufactured is referred to as pearlitic. However the lower/mediumcarbon steels also contain a ferrite phase which is more ductile, and adds a more resilient, impact resistant and more ductile element to the hard pearlitic structure. Most alternative wheel microstructures have been investigated, but in spite of this and lackof alternatives it appears that pearlitic steels offer the best performance, areinexpensive and are well understood.

 

The choice of a particular grade of steel is dependent upon its application, design,braking mechanism, and previous exposure of the grades within that operatingrailway.

 

 

kyzsepbhepm9st77jkew.jpg

 

 

6f8706g3lpeitkkomnt.jpg

 

 

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ممنون پیمان جان

به طور کلی برای کنترل ضریب انبساط حرارتی فولاد حاصل از چه موادی استفاده میشه؟

همونطوری که میدونی نباید این فولاد منبسط بشه

ایا از فولادی استفاده میشه که خود روانکار باشه؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه

ببین برای کنترل انبساط حرارتی معمولا از نیکل، کروم، کبالت استفاده می کنن

سیستم های دوفازی آهن - نیکل یا سه فازی آهن - نیکل - کروم یا آهن - نیکل - کبالت، اینا ضریب انبساط حرارتی خیلی پایینی دارن

در مورد خودروانکار بودنشون هم نمی دونم، تو فیلم یه چیزایی به نظرم در موردش گفت، باید دوباره بهتر نگاه کنم

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...