رفتن به مطلب

ركورد شكن فضانوردان زن ناسا فرمانده ايستگاه فضايي شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

[h=1] ركورد شكن فضانوردان زن ناسا فرمانده ايستگاه فضايي شد

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91062715996

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سونيتا ويليامز، فضانورد ناسا كه از ركورد طولاني‌ترين پرواز فضايي در ميان زنان برخوردار بوده، فرماندهي ايستگاه فضايي بين‌المللي را بر عهده گرفت.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در تاريخ 14 ساله ايستگاه فضايي اين دومين بار است كه يك فضانورد زن، فرماندهي اين آزمايشگاه مدارگرد را بر عهده مي‌گيرد.

ويليامز در پس پايان دوره گنادي پادالكا، فضانورد روسي و فرمانده پيشين ايستگاه در اكسپديشن 32 و سفر وي به زمين، فرماندهي را بر عهده گرفت. ويليامز در ماه ژوئيه سال جاري به ايستگاه سفر كرده و سكنه ايستگاه را در ماموريت اكسپديشن 33 تا زمان پايان ماموريتش در ماه نوامبر رهبري خواهد كرد.

پادالكا و دو تن ديگر از سكنه ايستگاه، سرگئي روين و جو آكابا روز گذشته ايستگاه فضايي را ترك كرده و به سوي زمين رهسپار شدند.

پيش از اين پرواز، پادالكا طي مراسمي عنوان فرماندهي را به ويليامز تفويض كرد. اين فضانورد 46 ساله يك سروان نيروي دريايي آمريكا بوده كه اكنون دومين سفر طولاني‌مدت خود را به فضا سپري مي‌كند.

ويليامز براي اولين بار در سال 2007 به فضا پرواز كرده و 195 روز متوالي را در فضا گذراند كه ركورد طولاني‌ترين سفر فضايي در ميان فضانوردان زن را براي وي به ارمغان آورد. وي همچنين در روزهاي آينده سالگرد تولد خود را نيز در ايستگاه جشن خواهد گرفت.

اولين فرمانده زن ايستگاه فضايي پگي ويتسون، فضانورد ناسا بود كه رهبري ماموريت اكسپديشن 16 را بين پائيز 2007 و بهار 2008 بر عهده داشت. از ديگر زنان نامدار در عرصه فضايي مي‌توان به ايلين كالينز و پم ملروي اشاره كرد كه فرماندهي شاتلهاي ناسا را بر عهده داشته‌اند.

انتهاي پيام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراسم تفويض عنوان فرماندهي از گنادي پادالكا به سونيتا ويليامز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...