رفتن به مطلب

کتاب شاخص هاي شهري براي مديريت شهرها


ارسال های توصیه شده

 

CDBBook.jpg


 



روشهاي علميِِ نظارت و کنترلِ وضعيت در اغلب سازمانها، شرکتها و موسسات ايراني پيشرفت قابل توجهي نداشته است؛ به عبارت ديگر، مديران در کشور ما همواره بدون کارنامه عملکرد بوده و قضاوت دقيقي در خصوص ميزان موفقيت و شکست برنامه‌هاي آنها منتشر نمي‌گردد. اين پديده به خصوص در عرصة مديريت عمومي و اجتماعي ظهور و بروز بيشتري دارد. در هر يک از وزارتخانه‌ها و نهادهاي عمومي مانند شهرداريها، استانداريها، فرمانداريها، ادارات کل استاني، نيروي انتظامي، مراکز قضايي و ... طي ساليان متوالي، افراد مختلفي در مصدر امور قرارگرفته و هر يک به سهم خود تلاشهاي زيادي صرف کرده و برنامه‌هاي متعددي را اجرا نموده‌اند، اما از آنجا که ابزار اندازه‌گيري عملکرد و تحليل وضعيت که از شاخصها يا خط‌کش‌هاي مناسب براي برآورد هر يک از متغيرها بهره گيرد و آمارها و داده‌هاي لازم در دسترس نبوده است، نه تنها امکان شناخت نقاط ضعف و قوت ميسر نبوده، بلکه در اغلب موارد فرصتهاي زيادي براي پيشرفت و تعالي از دست رفته است و بعضاً تجارب ناموفق به کرات آزموده شده‌اند. براساس ملاحظات فوق و با توجه به اعلام استفاده از رويکرد «مديريت علمي» به عنوان يکي از اهداف دومين دورة شوراي اسلامي شهر تهران، شهرداري تهران اين موضوع را در حوزة معاونت هماهنگي و برنامه‌ريزي و به خصوص سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات دنبال نمود و معاونت آمار و تحليل اطلاعات اين سازمان مامور پيشبرد آن گرديد.
معاونت آمار، برنامه و بوجه سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران از ابتداي سال 84 به تحقيق در زمينۀ استفاده از شاخص‌ها در مديريت شهري پرداخت و در بررسي‌هاي انجام شده در اين زمينه، به کتاب ستودني و ارزشمند بانک توسعه آسيايي دست يافت. نظر به اهميت اين کار و انطباق کامل آن با رويکرد شاخص‌گذاري شهري، پيشنهاد ترجمة آن مطرح شد که با تائيد هيات مديره سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، به انجام رسيد و اينک به جامعة مديريتي کشور تقديم مي‌گردد.
در انجام اين کار، حمايت مديريت سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران (آقايان مهندس مهرداد کارگري و مهندس علي‌اصغر قائمي) و معاونين هماهنگي و برنامه‌ريزي شهرداري تهران (آقايان دکتر رحيم قرباني و مهندس حسين کلخوراني) و مخصوصاً مديرکل محترم دفتر شهردار تهران جناب آقاي دکتر محمدهادي موذن بسيار موثر و راهگشا بوده است که بدين وسيله از همة اين عزيزان تشکر و قدرداني مي‌نماييم.

فايل pdf كتاب مذكور را بصورت فصل هاي مجزا از لينكهاي ذيل دريافت نماييد.

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فصل چهارم - قسمت دوم
فصل پنجم
فصل ششم
پیوست ها
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...