رفتن به مطلب

لمس آفتاب از ورای پنجره با شیشه‌های عبوردهنده نور آبی!


pesare baba

ارسال های توصیه شده

zimg_001_05.jpg

 

محققان آلمانی نسل جدیدی از شیشه را طراحی کرده اند که امکان ورود نور آبی خورشید به داخل محیط منزل یا محل کار را فراهم کرده و احساسی مشابه باز بودن پنجره را ایجاد می کند.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیشه های معمولی بخشی از نور خورشید شامل نور آبی را متوقف می کنند. شیشه های مدرن نیز عایق گرما و محافظ در برابر نور خورشید هستند، اما برای ورود نور تنظیم کننده تعادل هورمونی بدن (نور آبی) بهینه سازی نشده اند.

 

نور آبی ساعت بیولوژیک بدن انسان از جمله زمان بیدار شدن و خواب را تنظیم می کند و ایجاد سد در برابر نفوذ این نور به داخل محیط می تواند بر خلق و خو و سلامت افراد تأثیر منفی بگذارد.

 

محققان موسسه تحقیقاتی فراونهوفر آلمان شیشه جدیدی به نام Uniglas طراحی کرده اند که با استفاده از یک پوشش خاص، امکان ورود حداکثری نور آبی بداخل محیط خانه یا محل کار را فراهم و حسی مشابه باز بودن پنجره در محیط ایجاد می کند.

 

«والتر گلاوبیت» از محققان این مرکز تأکید می کند: ساعت بیولوژیکی تحت تأثیر طول موج هایی که اتاق را روشن می کنند، قرار ندارد و تنها نور آبی در این بین نقش دارد که ریتم شبانه روزی ساعت بیولوژیکی را تنظیم و ساعت بیدار شدن و خوابیدن را مشخص می کند.

 

راز تولید شیشه Uniglas استفاده از یک پوشش خاص معدنی به ضخامت 0.1 میکرومتر است که امکان ورود حداکثری نور آبی به داخل ساختمان را فراهم می کند و نور با طول موج های 450 و 500 نانومتر را بداخل محیط انتقال می دهد.

 

موسسه فراونهوفر تاریخ دقیقی برای آغاز مرحله تولید و قیمت این محصول ارائه نکرده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...