Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 شهریور، ۱۳۹۱ بدون شک در رویکرد توصیفی به مدیریت استراتژیک، تعیین Mission (رسالت، ماموریت) و Vision (چشم انداز) از بخشهای مهم یک برنامه ریزی استراتژیک است. اهمیت این موضوع در فرهنگ کسب و کار ژاپنی ها به قدری است که ضرب المثلی با این مضمون دارند : « چشم انداز بدون عمل مثل رویا است و عمل بدون چسم انداز مشابه یک کابوس شبانه خواهد بود » در اینجا نمونه ی چشم انداز و ماموریت چند شرکت شناخته ی شده ی دنیا آورده شده است، مطالعه این بیانه های ماموریت و چشم انداز کمک شایانی به درک بهتر نحوه ی تدوین چشم انداز و ماموریت برای کسب و کار کوجک و متوسط شما خواهد کرد. ------------------------------------------------------------------------ به عنوان مثال شرکت سونی : در دهه 1950 : 1950s: Become the Company most known for changing the worldwide poor-quality image of Japanese products یعنی کل دنیا فکر میکردن که جنس های ژاپني بد کیفیت هستند . دقیقاً مثل جنسهای چینی الان . و شرکت سونی تصمیم داشته که چنین دیدگاهی رو در عمل عوض کنه و تونست و ماموریت کنونی شرکت سونی : Current: Sony is a leading manufacturer of audio, video, communications, and information technology products for the consumer and professional markets. Its motion picture, television, computer entertainment, music and online businesses make Sony one of the most comprehensive entertainment companies in the world. --------------------------------------------------------------------------- مثال شرکت هوندا : 1970 : We will destroy Yamaha اکنون : To Be a Company that Our Shareholders, Customers and Society Want 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده