رفتن به مطلب

طراح و تولیدکننده به یکدیگر اعتماد ندارند


ارسال های توصیه شده

نساجی نیوز: مدرس جهاد دانشگاهی تهران گفت: تولیدکنندگان معتقد به پرداخت حق و حقوق طراح براساس تجربه و علمی که صرف اثر خود کرده نیستند و این امر سبب شده که دیوار اعتماد بین طراح و تولیدکننده سست شود.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از هنرآنلاین، بهارک خدابخش، طراح لباس و مدرس جهاد دانشگاهی تهران با اظهار خرسندی از روند شکل گیری مد ولباس در کشور در این باره به خبرنگار مد ولباس هنرآنلاین گفت: اجرای برنامه های مداوم در حوزه مد و لباس نشاندهنده اتفاقات خوبی در این مسیر است که به طور حتم طی چند سال آتی به بار می نشیند.

 

وی با اشاره به شرکت ایران در نمایشگاه بین المللی پوشش اسلامی استانبول اظهار کرد: شرکت در این نمایشگاه ها مثبت است اما به نظر برای شروع این حرکت بسیار زود است چرا که هنوز نمایشگاه های داخلی ثبات کافی نیافته اند و طراحان خوب و زبده مطرح نشده اند.

 

این طراح لباس تاکید کرد: اگر به این روند در مسیر مد ولباس کشور ادامه دهیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود اما قطعا شناخت طراحان بر اساس تخصص ها و نوع کارایی آنان گام بسیار موثرتری خواهد بود.

 

خدابخش بیان کرد: شرکت مداوم طراحان در نمایشگاه مد و لباس سبب خواهد شد که علاوه بر داشتن دانش تجربه کافی را نیز به دست آورند و به این ترتیب آمادگی شرکت در نمایشگاه های بین المللی را نیز خواهیم داشت.

 

وی افزود: رشته طراحی لباس به عنوان یک هنر با روح افراد سر و کار دارد ضمن اینکه لباس همچنان یک کالای کاربردی نیز هست لذا طراحان باید علاوه بر داشتن علم تخصص در زمینه طراحی مساله شناخت جامعه و سطح سلیقه مردم را نیز مد نظر داشته باشند متاسفانه به نظر می رسد که دانشجویان این رشته به دلایل متعددی از جمله نقص نظام آموزشی مهارت کافی در زمینه های عملی ندارند از طرف دیگر کسانی که از طریق آموزشگاه ها وارد این عرصه می شوند در زمینه نظری دچار نقایصی هستند در حالیکه ما نیاز داریم که متخصصان این رشته هر دو وجه را در نظر داشته باشند.

 

این طراح لباس تصریح کرد: با وجود اینکه بسیاری از طراحان در هر دو حوزه قدرتمند هستند اما تولیدکنندگان به دنبال پرداخت حق الزحمه واقعی این افراد نیستند. در واقع تولیدکنندگان معتقد به پرداخت حق و حقوق طراح بر اساس تجربه و علمی که صرف اثر خود کرده است نیستند و این امر سبب شده که دیوار اعتماد بین طراح و تولیدکننده سست شود به نحوی که طراحان حاضر نیستند طرح های خود را به معرض بازدید عموم قرار دهند و از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز به کپی برداری از ژورنال های خارجی اقدام می کنند.

 

خدابخش ادامه داد: کپی برداری از ژورنال های خارجی سود بیشتری را بدون توجه به نوع فرهنگ و خواسته مردم نصیب تولیدکنندگان می‌کند در حالیکه طراحان به ناچار از محیط تولید کشور دورتر می شوند به همین خاطر نقاط مشترک بین این دو بخش بسیار کم و کمرنگ است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیشترین تمرکز طراحان بر کار مانتو است گفت: بخش های زیادی در جامعه امروز به طراحی دارند اما مساله اینجاست که جامعه هنوز این نیاز را احساس نکرده است اما مساله مانتو طی سال های اخیر به نحوی پیش رفته است که مردم امروز آن را یک نیاز می دانند لذا طراحان نیز بر این بخش تمرکز کرده اند.

14.6.1391

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...