رفتن به مطلب

جهش خيره كننده فناوري نانو در سال 2007


pesare baba

ارسال های توصیه شده

فناوري در حال توسعه نانو در سال 2007 جهش چشمگيري داشته است به طوريكه دانشمندان سال 2008 را دوران شكوفايي بسياري از ايده هاي ابتكاري دانشمندان در اين عرصه نوين از دانش بشري عنوان مي كنند.

در سال 2007 گروهي از دانشمندان آمريكايي اولين نمونه آزمايشي نانو راديو را با استفاده از نانولوله هاي كربني ساختند.

آنها موفق شدند براي اولين بار سيستمي را توسعه دهند كه امواج راديويي را به صورت بي سيم دريافت مي كند و اين امواج را از طريق يك ابزار كوچك ساخته شده از نانولوله هاي كربني به سيگنال هاي راديويي تبديل مي كند.

همچنين در اين سال دانشمندان نانوليزري ارايه كردند كه با استفاده از آن حجم بيشتري از داده ها بر روي هارد ديسكهاي منتقل و ثبت مي شود.

اين ليزر نور را در نقطه اي به قطر تنها 30 نانومتر متمركز مي كند و به گفته دانشمندان با توجه به ويژگيهايي كه از آن برخوردار است مي تواند ابزاري مهم و موثر براي توليد هارد ديسكهايي با ظرفيت فوق العاده تلقي شود.

در سال 2007 دانشمندان هندي نانو وسيله متحركي ساختند كه طي مدت 12 سال پياپي ضربان قلب فرد كاربر را ثبت مي كند.

به گزارش مهر ، اين وسيله نانويي استاندارد مي تواند به كاربر خدماتي همچون ارسال اطلاعاتي در خصوص وضعيت ضربان قلب به دكتر در قالب پيامك ارايه كند. استفاده بدون محدوديت از اين فناوري نوين يكي از جنبه هاي اصلي كاربردي آن است.

در سالي كه گذشت دانشمندان دانشگاه MIT مواد ويژه اي را با استفاده از فناوري نانو توليد كردند كه مي توانند با كنترل دما به ميزان قابل توجهي در مصرف انرژي ذخيره سازي كنند.

اين مواد منحصربفرد الكتروگرمايي كه به وسيله تيمي از دانشمندان به سرپرستي پروفسور ميلدرد از دانشگاه MIT ساخت مي شوند در مواردي نظير ساخت صندليهاي ويژه خودرو با قابليت خنك سازي در روزهاي گرم و پرحرارات به كار گرفته مي شوند.

در سال 2007 دانشمندان كره جنوبي نانو موادي را توليد كردند كه مي توانند تومورهاي سرطاني را شناسايي و حتي با از بين بردن آنها بيمار سرطاني را درمان كنند.

اين نانومواد از فولاد اكسيد شده و Herceptin ساخته شده اند. اين ماده آنتي بادي تجاري است كه براي درمان سرطان سينه به كار گرفته مي شود.

همچنين در اين سال محققان دانشگاه MIT نظريه نويني درخصوص استفاده از نور براي كنترل و قدرتمند ساختن ريزتراشه ها مطرح كردند.

دانشمندان عقيده دارند مي توان از انرژي نور براي راه اندازي ريزتراشه هايي استفاده كرد كه قابليت انطباق با طول موج هاي مختلف نوري و تغيير رفتار خود را دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...