رفتن به مطلب

خودروي جمع‌شونده، پاسخي به معضل پارك در اروپا!


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91060703982

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ساكنان شهرهاي بزرگ مي‌دانند كه در حال حاضر بزرگترين مشكل رانندگي، نه رانندگان رواني و موتورسواران بلكه يافتن يك مكان مناسب براي پارك خودرو است و اكنون محققان آمريكايي و اسپانيايي توانسته‌اند راه‌حلي براي آن پيدا كنند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دانشمندان موسسه فناوري ماساچوست با همكار سازمان DENOKINN در اسپانيا در حال كار بر روي يك خودروي جديد هستند كه مي‌تواند خود را براي جا گرفتن در شكافهاي باريك جمع كند.

اين خودرو راحت و سازگار با محيط زيست كه « Hiriko Fold» نام دارد، يك خودروي الكتريكي بسيار جمع و جور بوده كه به اندازه كافي براي جاي گرفتن در مكانهاي باريك، كوچك است. حتي در مواجهه با جاي پارك باريكتر، اين خودرو مي‌تواند خود را بيشتر جمع كند تا در آن جاي گيرد.

اين خودرو داراي ظرفيت دو سرنشين بوده و با هر شارژ تا 120 كيلومتر حركت مي‌كند. لاستيكهاي اين خودرو از شعاع گردش صفر برخوردارند كه حركت در طرفين را راحت كرده و خودرو مي‌تواند به راحتي پارك دوبل را انجام دهد.

نمونه‌هاي پيش‌ساخت Hiriko Fold در حال حاضر در شهرهاي اروپايي در حال آزمايش بوده و حضور آن در بازار براي سال 2013 با قيمت 10 هزار پوند تائيد شده است.

سازندگان اين خودرو آنرا يك راه حل جديد براي حمل و نقل جديد شهري تحت عنوان مفهوم «خودروي شهر» خوانده‌اند.

اوايل سال جاري خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپا، خودروي Hiriko Fold را به عنوان يك راه‌حل براي بحرانهايي كه اقتصاد اروپا را به لرزه در آورده، ستايش كرد.

وي اظهار كرد: پروژه‌هايي از اين قبيل نقش مهمي در واكنش به بحرانها از طريق تركيب امكانات تجاري جديد با توليد اشتغال و نوآوری اجتماعی ايفا مي‌كنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خودروي جمع‌شونده، پاسخي براي معضل پارك و بحران اروپا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...