رفتن به مطلب

آيين‌نامه كارداني و كارشناسي دانشگاه‌ها تغيير كرد


ارسال های توصیه شده

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 91060502653

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مديركل برنامه‌ريزي آموزشي وزارت علوم از نهايي شدن آيين‌نامه آموزشي دوره‌هاي كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته خبر داد و گفت: اين آيين‌نامه براي سال تحصيلي 91-92 به دانشگاه‌ها ابلاغ مي‌شود.

 

 

به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سعيد قديمي امروز در نشست مطبوعاتي معاونت آموزشي وزارت علوم افزود: ارتقاي كيفيت در دوره‌هاي كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته، كاهش ماندگاري دانشجويان و تسهيل در تغيير رشته دانشجويان از يك گروه به گروه ديگر و يا از يك دانشگاه به دانشگاه ديگر از اقدامات مهمي است كه در آيين نامه جديد مورد بررسي قرار گرفته است.

 

 

وي افزود: آيين نامه آموزشي كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته حدود 15 سال بود كه از تدوين آن مي‌گذشت كه خوشبختانه در حال حاضر مورد بازنگري قرار گرفته است.

 

 

قديمي در خصوص تغييرات صورت گرفته در بحث كاهش ماندگاري دانشجويان در دانشگاه گفت: در اين آيين‌نامه سعي شده است كه ميانگين دوره كارشناسي، يك ترم كاهش يابد به نحوي كه سقف دوره كارشناسي به 4،5 سال كاهش يافته است.

 

 

وي با بيان اينكه اگر يك دانشجوي كارشناسي در هر ترم 15 تا 17 واحد درسي را پاس كند مي‌تواند به راحتي 9 ترمه درس خود را به پايان برساند.

 

 

مديركل برنامه‌ريزي آموزشي وزارت علوم خاطر نشان كرد:‌ در راستاي بحث كاهش ماندگاري دانشجويان، شرايط ارائه واحدها در طول ترم افزايش يافته است و همچنين در ترم تابستان نيز تلاش شده است كه بيشتر دروس مهارتي به دانشجويان ارائه شود.

 

 

وي در خصوص تسهيلات صورت گرفته مبني بر تغيير رشته دانشجويان، تصريح كرد: در اين راستا سعي شده است كه تسهيلاتي جهت تغيير رشته دانشجو از يك گروه به گروه ديگر و از يك دانشگاه به دانشگاه ديگر ايجاد شود و در صورتي كه دانشجو شرايط لازم آيين نامه را داشته باشد در كليه رشته‌ها امكان انتقال براي وي فراهم است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...