رفتن به مطلب

گاف تلویزیون برای ماستمالی چندزنه بودن اعلی حضرت امپراتور!


ارسال های توصیه شده

زحماتی که واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما در تغییر داستان سریال دونگی کشیده بود، با یک اشتباه بر باد رفت!

به گزارش «بازتاب»، سریال دونگی که بعد از سریال جواهری در قصر (یانگوم) و جومونگ یکی دیگر از محصولات تولید انبوه فیلم و سریال کشور کره جنوبی است، این روزها به صورت مداوم از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است و به یکی از پربیننده ترین سریالهای تلویزیونی در ایران تبدیل شده است.

نکته جالب در پخش این سریال ، تلاش واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما برای اخلاقی کردن تصویر عالیجناب امپراطور است و به همین خاطر مجبور به تغییر داستان سریال و شخصیت ها شدند، اما همه این زحمات با بروز یک گاف در قسمت 19 سریال بر فنا رفت.

 

امپراطور که در این سریال فرد معقول، دلسور و متواضعی تصویر شده است، علاقه زیادی به خانم ها دارد و از این رو علاوه بر ملکه رسمی، دارای معشوقه ای نیز بوده که از او صاحب پسری شده و همچنین مراوداتی با دونگی، شخصیت اصلی سریال دارد که موجب حسادت معشوقه وی می گردد.

 

سناریونویسان سازمان صداوسیما برای تغییر جهت داستان و اخلاقی نشان دادن امپراطور، نقش ملکه اصلی و همسر رسمی امپراطور را به خواهر وی تغییر داده و ملکه بارها در سریال پخش شده از شبکه سوم سیما اظهار می کند که وی خواهر امپراطور است و مادر امپراطور، مادر اوست.

 

از سوی دیگر نقش معشوقه امپراطور هم به همسر وی تغییر پیدا کرده و نقش دونگی هم به بچه مثبت داستان تغییر یافته و دیالوگ های عاشقانه بین وی و امپراطور، به حرفهای بی ربط و مرور خاطرات کودکی تغییر پیدا می کند که تنها به گیج و سردرگم شدن بیننده فارسی زبان منجر می شود.

 

fun651%281%29.jpg

نکته جالب اینجاست که شب گذشته در قسمت 19 سریال، مدیر دوبلاژ که ظاهرا فراموش کرده بود در قسمت های قبل چه چیزی را به خورد بیننده فارسی زبان داده است، دیالوگی را از زبان امپراطور پخش کرد که من بین ملکه ام و مادر فرزندم گیر کرده ام و بین اینها می خواهم به تو اعتماد کنم و سپس مشغول خندیدن و مغازله با دونگی می شود که معشوقه امپراطور سر می رسد و از دیدن این صحنه به شدت ناراحت شده و حسادت می کند.

 

البته موضوع تغییر داستان سریال ها، سابقه زیادی در صداوسیما دارد؛ برای نمونه در مجموعه کارتونی دوقلوهای افسانه ای، دختر و پسر که دو شخصیت اصلی سریال هستند، با یکدیگر نسبتی ندارند و دوست هستند یا در سریال سرندیپیتی مادر غائب مجموعه، به دلیل پوشش نامناسب لباس گمشده محسوب می شود و همچینین در سریال اوشین (سالهای دور از خانه) تغییرات زیادی در داستان رخ داده بود، اما این تغییرات با دقت و هنرمندانه داده شده بود تا بیننده یکباره غافلگیر نشود.

لینک به دیدگاه

پریشب بود قبل بازی بارسلونا و رئال آلن دلون رو گذاشته بود فیلم 30 ساعته رو تقریبا یک ساعتش کرده بودن همه دیالوگاشم مال وقتی بود که نشون نداده بودن با دوست دخترش رفته بوده استخر ظاهرا که اونجا بهش حمله می کنن و اینا که اصلا نشون ندادن خیلی سخت بود فهمیدن فیلم واقعا من که سرم درد گرفته بود از بس فکر کردم که داستان از چه قراره

 

ما بیننده ها خیلی کارمون سخته یعنی یه جورایی خودمون باید فیلم رو بسازیم:w58:

لینک به دیدگاه

ولی از اول می دونستیم اون ملکه هم زن امپراطوره ها ! توی یانگوم هم امپراطور دو تا زن داشت دیگه نداشت ؟؟:ws38:

اینجا هم چون ملکه اصلی بچه دار نمی شه، امپراطور زن دیگه گرفته. و البته یک سال بعد از ازدواجشون بچه دار شدنا نه موقعی که هنوز نسبتی نداشتن:ws3:

ولی از اولش اینطوری القا نشد به من که ملکه خواهرشه چون به خاطر بچه دار نشدنش ناراحت بود همیشه که نمی تونه جانشین پادشاه رو به دنیا بیاره

 

دیگه ناکام موندن تو تغییر داستان چون هممون فهمیدیم اون زن شاهه نه خواهرش:w02:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...