رفتن به مطلب

قيمت لباس‌هاي خارجي افزايش مي‌يابد


ارسال های توصیه شده

تعرفه‌هاي بالا همواره يكي از دلايل افزايش قاچاق محسوب مي‌شود. در حال حاضر كشور با حجم زيادي از قاچاق پوشاك به داخل روبروست كه به نظر مي‌رسد بخشي از آن به دليل تعرفه زياد واردات اين كالاست.به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه بخش خصوصي همواره با بالا بودن تعرفه‌ها مخالفت كرده و آن را عامل قاچاق مي‌داند، اما در برخي كالاها براي حمايت از توليد داخل توسط دولت تعرفه بالا وضع مي‌شود.

هم اكنون صنعت نساجي با مشكلات متعددي روبروست، به طوري كه بسياري از كارخانه‌هاي توليد پارچه با تعطيلي بخش عمده‌اي از توليد خود مواجه شده‌اند.

به گفته فعالان عرصه نساجي، يكي از دلايل عمده از بين رفتن توليد داخل، قاچاق محصولات خارجي است كه باعث شده بازار پوشاك از دست توليدكنندگان داخل خارج شود.

با اين وجود همچنان با هدف حمايت از توليدكنندگان داخل، تعرفه واردات منسوجات به كشور بالا در نظر گرفته شده است.

براساس آنچه در كتاب تعرفه واردات امسال آمده، تعرفه واردات انواع پارچه و لباس معادل 100 درصد در نظر گرفته شده است.

گرچه به نظر مي‌رسد اين اقدام براي حمايت از توليدكنندگان داخل است، اما در شرايطي كه توليدكنندگان داخلي نيز امكان فعاليت مناسبي ندارند، اين اتفاق باعث شده كه پوشاك خارجي نيز با قيمت بسيار زيادي به مصرف‌كنندگان فروخته شود.

در بازار كنوني لباس‌هايي مانند كت و شلوار، شلوار مردانه و لباس‌هاي ورزشي كه كاملا وارداتي هستند، به دليل داشتن تعرفه 100درصدي قيمت‌هاي گزافي را به خود اختصاص داده‌اند كه در نهايت مصرف‌كننده را نيز متضرر خواهند كرد.

31.4.91

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...