رفتن به مطلب

زندگی بابی فیشر به فیلم تبدیل می شود


ارسال های توصیه شده

1345204909.jpg

 

اسپایدرمن،قهرمان جهان می شود

 

سینمای ما - توبی مگوایر در فیلمی درباره زندگی‌‌ بابی فیشر به کارگردانی ادوارد زوییک نقش اصلی را بازی می‌کند.

این فیلم «فداکاری سرباز» نام دارد و داستان ظهور بابی فیشر شطرنج‌باز آمریکایی در دهه 1960 است که به رویارویی تاریخی او با بوریس اسپاسکی قهرمان روس در مسابقات جهانی شطرنج سال 1972 انجامید.

پیروزی جنجالی فیشر 29 ساله بر اسپاسکی به حاکمیت دیرین روس‌ها بر دنیای شطرنج پایان داد. این رقابت که در ریکیاویک در ایسلند برگزار شد، نمادی از رویارویی قدرت‌های جنگ سرد بود.

بابی فیشر ژانویه سال 2008 در 64 سالگی بر اثر بیماری کلیوی در ریکیاویک درگذشت. او به خاطر خلق و خو عجیب و غریب و گوشه‌گیر خود شهرت داشت.

توبی مگوایر ستاره اولین مجموعه سینمایی «اسپایدرمن» در «فداکاری سرباز» نقش فیشر را بازی می‌کند و از طریق شرکت فیلمسازی خود متریال پیکچرز یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه است.

 

گیل کتس دیگر تهیه‌کننده «فداکاری سرباز» است. او از سال‌ها پیش در فکر تولید این فیلم بوده است. فیلمنامه را استیون نایت نوشته است. پیش از این قرار بود دیوید فینچر این پروژه را کارگردانی کند، اما در نهایت ادوارد زوییک روی صندلی کارگردانی خواهد نشست.

 

زوییک آخرین بار فیلم «عشق و دیگر داروها» را کارگردانی کرد. او پیش از این قرار بود فیلم تاریخی و فراطبیعی «دیوار بزرگ» را برای شرکت لجندری کارگردانی کند، اما تولید فیلم به دلیل مسائل مربوط به بودجه به تعویق افتاد.

زوییک در 1999 در مقام یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «شکسپیر عاشق» برنده اسکار شد و به عنوان تهیه‌کننده «قاچاق» نیز نامزد اسکار بهترین فیلم بود.

«شکوه»، «افسانه‌های پاییزی»، «شهامت زیر آتش»، «محاصره»، «آخرین سامورایی»، «الماس خونین» و «مقاومت» از دیگر فیلم‌های او به عنوان کارگردان است.

 

 

هالیوود ریپورتر / 15 اوت / ترجمه: علی افتخاری

 

منبع : خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...