رفتن به مطلب

تولید به موقع


spow

ارسال های توصیه شده

تولید به موقع

 

● مقدمه

 

در این نظریه، هدف ابتدایی و اولیه این شرکت رضایت و خوشنودی مشتریان است و اگر این شرکت نتواند کمال این اهداف و نواحی را رسیدگی کند همه این پروسه و روندها بی ارزش و بی اهمیت هستند. همه بخش ها از زنجیره ارزش و همه چیز در این سرمایه گذاری و اقدام مهم باید سلامتی و درستی درک از پروسه های مشاغل رقابتی را دارا باشد. اگر شرکت بخواهد قوی و زنجیره ارزش پایایی طولانی داشته باشند و با زنجیره های دیگر پیوند داده شوند باید همه مشکلات متجاوزی که وجود دارند را آماده و تدارک ببینند. یکی از پیوندهای درونی که بیشترین اهمیت را دارد، زنجیره ارزش است که قطعا محاسبه ای و استدلالی است. محاسبات با توزیع های فیزیکی و طبیعی و ذخیره سازی تولیدات و سرویس ها ، ربط و بستگی دارد. در طی ۲۰ قرن راه های زیادی برای پیاده سازی محاسبات وجود داشته است که توسعه داده شده اند. یقینا ، یکی از مشهورترین و پر اهمیت ترین عقیده های محاسباتی ، عقیده فقط در این زمان بودن است. در این تحقیق تلاش گردیده تا مفهوم اساسی JIT بهتر درک شود.

 

● زنجیره ارزش و شبکه محاسبه ای ( تامین زنجیره )

 

زنجیره ارزش به وسیله Michael porter در سال ( ۱۹۸۵ ) شرح داده شده بود و معروف و مشهور شد که او یکی از بهترین فروشنده ها بود، از دیدگاه وی سودهای رقابتی، ایجاد و حمایت بالا از کارآئی و عملکرد بود.

 

زنجیره ارزش، تمام محدوده از فعالیت ها که نیاز به تولید یک محصول از یک عقیده در انتهای استفاده از آن را دارد شرح می دهد. یکی از این ارزش های عمومی افزوده شده، فعالیت هایی هستند که در بین ۲ گروه عمده تقسیم شده اند:

 

فعالیت اولیه شامل : محاسبات وارد شونده، عملکردها ( بهره برداری ها ، تولیدات ) ، محاسبات خارج شونده، فروش و بازاریابی و سرویس ( نگهداری ) می باشد. فعالیت های پشتیبان شامل: مدیریت سازمان اداری ( اجرائی )، مدیریت منابع های انسانی، RSD و تهیه و به دست آوردن می باشد. هدف از این فعالیت ها ارائه این پیشنهاد به مشتری با یک سطح ارزش است که از ارزش فعالیت ها تجاوز کنند و به موجب آن در نتیجه، اثر آن را در تفاوت سود و منفعت ها می بینند. ارزش ها و محرک های ارزش در هر یک از فعالیت های ارزشی شناخته شده اند. چهار چوب زنجیره ارزش به سرعت ساخته شد و راهی است در جلوی عقیده مدیریت و یک ابزار آنالیزی نیرومندی برای برنامه ریزی استراتژیک است.

 

این عقیده تمدید شده برتر از سازمان بندی های منحصر به فرد و شخصی است . آن می تواند در تمام زنجیره های پشتیبان به کار رود ( شبکه های محاسباتی ) . این صنعت وسیع با فعل و انفعالات همگام شده در سراسر مکان زنجیره ارزش وجود دارد و در زنجیره ارزش تمدید شده است و بعضی اوقات ، وسعت سراسری و جهانی دارد.

 

شبکه محاسباتی، زنجیره پشتیبان یا شبکه پشتیبان یک سیستم هماهنگ از سازمان ها، افراد، فعالیت ها، اطلاعات هستند و این منابع مورد بحث به عنوان یک متحرک در تولید یا سرویس دهی در روش های طبیعی یا مجازی در تهیه کردن مشتری می باشند.

 

فعالیت های زنجیره پشتیبان و حامی، مهم ها و عوامل خام و بی تجربه و مولفه ها را در میان تولیدات به اتمام رسیده که به آخرین مشتری تحویل داده شده است. تغییر شکل می دهد. مدل های مختلفی از زنجیره های پشتیبان های وجود دارد، که به صورت نواحی بالای و پایین منبع نشان داده شده است موضوع اولیه از زنجیره پشتیبان مدیریت است که نیاز و تقاضاهای مشتریان از طریق منابع موثر و کارآمد استفاده شده تکمیل می شود، که شامل توزیع و پخش ظرفیت، موجودی و تلاش کوشش است.

 

شبکه محاسبه ای معنی نا محدودی دارد و فقط خوب تحویل می دهد و کانالی برای توزیع سیستم است. در این روندها عوامل های مهم و پرداخت پول نقد در مقابل هم هستند. اما اطلاعات به پدیدار شدن در سراسر بخش کنترل و اینکه چه اتفاقی در زنجیره افتاده است، نیاز دارد. (شکل ۱)

eo8qtmkw0uz262zv3ae.jpg

 

شکل های محاسبه ای یک بخش ویژه در حمایت و پشتیبانی از زنجیره هستند. محاسبات می توانند به ابزارهای بدست آمده از منابع، تولیدات شبیه، سرویس دهی ها و افراد رسیدگی کنند، و آنها به اینکه کی و کجا تمایل به این امر وجود دارد، نیاز دارند. انجام دادن آن در بسیاری از بازاریابی ها دشوار است و یا ساخت آن بیرون از حمایت و پشتیبانی محاسباتی است و یا غیر ممکن است. این درگیری انتگرال گیری از اطلاعات ، انتقال و ترابری، موجودی ( فهرست کالا )، انبار کردن ، رسیدگی عوامل عمده و بسته بندی می باشد. مسئولیت های عملیاتی از محاسبات، انباشتگی جغرافیایی از عوامل خام و بی تجربه ، شغل و کار در روند ( فرآیند )، و تمام شدن موجودی جایی که به ارزش پایین که نیاز است، می باشد. می توان محاسبات را به طور ساده این طور معنی کرد: « زمان وابسته به موقعیت از منابع »

لینک به دیدگاه

● روش اجرای« تولید به موقع»

 

روش اجرای«تولید به موقع» چیست؟ تا وقتی که موارد اورژانسی و حتمی از این دوره برای علوم دشوار باشد و مشاغل افراد آن را تعریف کند. هر روز تعداد زیادی از شرکت ها به آن فکر می کنند که از عقیده و مفهوم JIT استفاده کنند. اما واقعا آنها درک نکردند که JIT باید در فلسفه شرکت ، انتگرال گیری مجتمع سازی شود.

 

« تولیدبه موقع» محصولی است که فلسفه ساخت آن تمام وابستگی های زائد به زمان، تلاش و کوشش و ذخیره سازی فواصل و مدت ها را برطرف می سازد. اساسی که بر روی این عقیده وجود دارد این است که این شرکت ها تنها اینکه چه چیزی مورد نیاز است را تایید می کند، که موارد مورد نیاز در نیازهای کمی است. این شرکت تنها این که مشتری چه چیزی را درخواست می کند، گزارش های حقیقی و واقعی و غیر قابل پیش بینی را تولید می کند. و همچنین JIT می تواند تولیدات مورد نیاز واحد ها، با نیازهای کیفی، و کمیت های لازم تا آخرین لحظه را تعریف می کند. به این معنی که این شرکت می تواند با مدیریت بر روی منابع خود می تواند آنها را به آسانی اختصاصی کنند. شکل ۲ نمایی از عقیده و مفهوم JIT را نشان می دهد.

 

jkyxdrtm5b9m0uz30ae.jpg

 

لینک به دیدگاه

● تاریخ و فلسفه:

 

مسائل و مشکلات قبل از سیستم JIT این بود که شرکت نمی توانستد محاسبات آن خاصیت روند و فرآیندهای ویژه و عهده را نداشت همچنین مشکلاتی برای انبارکردن وجود داشت زیرا موقعیت در انبار آنها یک لحظه از موجودی پر می شد و در نتیجه آنها باید آن را خالی می کردند. بنابراین این مشکلات برای مهندسان و مدیران برای اندازه گیری موارد محاسباتی و استدلالی بسیار دشوار بود.

 

ولی JIT، تازه و جدید نیست. این روش فنی در ابتدا به وسیله شرکت Ford موتور در طی سال ۱۹۲۰ استفاده شده بود، اما این روش فنی متعاقبا به همراه تبلیغات به وسیله شرکت Toyota موتور ژاپن در بخش تولیدات سیستم Toyota ( TPS ) ، اتخاذ گردید. در سال ۱۹۵۴ ژاپنی ها، Toyota غول پیکر را بر اساس این عقیده پیاده سازی کردند و در گزارش آنها از موجودی بیش از حد و بی فایده در تولیدات ماشین کاسته شد.

 

سیستم های صورت مجددی « فقط در این زمان بودن » ( JIT ) ، فقط متد ساده ای در آن شرکت نیستند. سراسر این فلسفه باید توسط شرکت ها درک شود. در این ایده از فلسفه نظم و ترتیب های زیاد و مختلفی را به وجود آورده است که شامل آماری، مهندسی صنعت، مدیریت تولیدات و رفتار و حرکت علم و دانش می باشد. در فلسفه صورت موجودی JIT ، دیدگاه هایی در رابطه با اینکه چطور این صورت موجودی مراقب بر روی آن است ، وجود دارد و مواردی را در مورد مدیریت به ما می گوید و قاعده کلی و مهم در پشت JIT را بیان می کند.

 

اولا، به نظر می رسد که صورت موجودی باعث اتصال ارزش ها در عوض ارزش های افزوده می شود. و این بر خلاف عقیده رایج و تفکرات است. تحت این فلسفه ، مشاغل با حذف صورت موجودی که به ارزش تولیدات آن افزوده نشده باشد، تشویق و دلگرم می شوند.

 

ثانیا، به نظر می رسد فهرست موجودی یک علامت و نشانی برای مدیریت ناچیز و فقیر است. این مشکلات شامل جمع شدگی و پس افت شغل مرکزی، فقدان قابلیت انعطاف در کارمندان و تجهیزات ، و ظرفیت نا کافی در میان تفکرات دیگر می باشد.

 

● سودها و مشکلات:

 

عقیده JIT می تواند شرکت های کلان ( بزرگ ) و بسیار گوناگون را ایجاد کند. سودهای مهم از JIT به صورت زیر می باشد:

 

۱ تنظیمات زمان ها را در انبار کالا کاهش می دهد کانون و مرکز توجه شرکت در این مورد بر روی روندهایی است که توانایی بهبود و پیشرفت این نیاز را دارند.

 

۲ روندهای خوب را در/ از طریق / خارج انبار کالا بهبود و اصلاح می دهد کارمندان این توانایی را خواهند داشت تا روند را سریعتر بهبود دهند.

 

۳ کارمندان کسانی هستند که مهارت های چند گانه در بهره برداری موثر و کارآمد را دارا هستند این شرکت می تواند از کارکنان استفاده کنند که در موقعیت های مختلف به آنها نیازمند است، وقتی که کسری و کمبود کارکنان و نیاز بالا در تولیدات مخصوص و ویژه وجود دارد.

 

۴ سازگاری بهتر تا زمان بندی و سازگاری با ساعت کاری کارمندان وجود دارد اگر تقاضایی برای تولید در یک زمان وجود نداشته باشد، کارمندان، کاری برای انجام دادن ندارند. این می تواند باعث شود که شرکت پول ذخیره کند و آن را روزانه به کارکنان پرداخت نمی کند یا کانون و مرکز توجه آن بر روی مشاغل در اطراف انبار کالا می باشد و لزوما آن بر روی یک روز معمولی انجام نمی شود.

 

۵ اهمیت بر روی ارتباط و وابستگی به تهیه کنندگان را افزایش می دهد مسئولیت ارتباطات و تهیه کنندگان برای شرکت ها مهم است زیرا ممکن است آن تکیه ی خوبی در وقتی که به آن نیاز است، باشد.

 

۶ ادامه ساعت کار و نگهداری کارکنان مولد را آماده می کند و کانون و مرکز توجه مشاغل برروی تغییر و تبدیل است . کارمندان به شدت با هدف های درخور و مناسب شرکت کار خواهند کرد.

 

همچنین سودهای JIT شامل: کیفیت بهتر تولیدات ، تولید بالا و ارزش های تولیدی پایین تر . برای درک بهتر سودهای JIT ، شکل ۳ مقایسه ای را بین سیستم های قابل تغییر و سیستم های سفت و سخت / میانگین دار را نمایش می دهد.

 

مخصوصا، عقیده JIT می تواند کارآئی مشاغل و بازده راندمان را اصلاح کند. احتمالا روحیه کارمندان افزایش می یابد و این یکی از سودهای مهمی است که در صورت استفاده از این عقیده به وجود می آید. (شکل ۳)

 

hv50exqbl5f43ykqbx30.jpg

 

 

مسائلی و مشکلاتی وجود دارند که وابسته به عقیده JIT هستند . احتمالا مشکل اصلی، عملکرد و بهره برداری از JIT است. با رسیدن محموله ها در بعضی اوقات در چندین روز، شرکت مخصوصا به ایجاد وقفه و تعلیق در روند، حساس است . به همین دلیل، بعضی از شرکت ها با دقت از دو تهیه کننده یا بیشتر از آن در اجتماع و گروه خود استفاده می کنند. ارزش های مخفی در آن ارائه شده است و آنها شامل تلاش و کوشش نیروی اجتماع، مشکلاتی با سیستم های ساخت قابل تغییر ( FMS ) ، مشکلات توسعه یافته با نیروی کار توسعه یافته، ایجاد اشکالاتی در تامین وسیله مناسب برای استفاده از JIT ، افزایش هزینه مصرفی می باشد.

لینک به دیدگاه

● پیاده سازی عقیده و مفهوم JIT :

 

ما می توانیم پیاده سازی عقیده JIT در یک فرآیند مشاهده کنیم اینکه چه طور شرکت عقیده JIT را پیاده سازی می کند به فاکتورهای زیادی وابسته است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بیش از ۱۰۰۰۰۰ کارمند و تولیدات مختلفی داشته باشد، پس پیاده سازی JIT نیاز به اثر متقابل انجام یافته در همه حوزه و شعبه ها دارند. از سوی دیگر، شرکت های کوچکتر در ایجاد فرصت ها برای پیاده سازی عقیده JIT بسیار سریعتر هستند زیرا ساختار سازماندهی آنها خیلی پیچیده نیست. اما به این معنی نیست که شرکت های کوچکتر در پیاده سازی JIT بهتر هستند.

 

چندین مراحل عمومی برای آسان کردن پیاده سازی JIT وجود دارند. الگوریتم زیر (شکل ۴) مفهوم پیاده سازی JIT را نشان می دهد.

 

njnrelebs7hytg8u3gbl.jpg

 

در ابتدای همه، مدیریت بالا است که باید در ایده JIT پذیرفته شود. آنها مسئول مطمئن ساختن و متقاعد کردن منابع مالی دذر یک پروژه هستند. شاید بیشترین مشکل مهندسان، متقاعدکردن مدیران در شرکت برای رسیدگی واقعی به نیازهای پیاده سازی عقیده JIT است که در این گزارش روندهای مشاغل را اصلاح و بهبود می بخشد. متقاعد سازی مدیران این اجازه را می دهد که بگوییم ارزیابی JIT تنها مشکل بوجود آمده ازافراد نیست. گام ثانویه در شرکت موفقیت است که در حقیقت به کارمندان متصل است و همچنین اهمیت آن در عقیده های جدید، درک می شود. چیزی که در این مرحله بسیار مهم است توضیح دادن به کارکنان در مورد JIT است که آن یک مورد بی اهمیت در کار آنها نیست. پسندیده است که با نگهداری سری هایی از ترتیب جلسه ها، کارمندان را با بسیاری ازعقاید JIT آشنا سازیم.

 

گام سوم تنظیمات ERP (برنامه ریزی منابع سرمایه گذاری) خواهد بود. ERP سیستمی است که همه داده ها و پروسه هایی که دارای سازماندهی در میان انتخاب سیستم متحد هستند را انتگرال گیری می کند. امروزه راندن تولیدات موفق با حمایت قوی بیرونی از یک سیستم اطلاعات غیر ممکن است. بنابراین، به این معنی است که ERP درخواست های سیستم نرم افزاری و سخت افزاری را تامین می کند و داده های کلان را که اساس آن بر روی توانایی جمع آوری همه اطلاعات در مورد منابع می باشد، است. با متمرکز کردن داده ها بر این اساس، مدیریت در همه منابع سرمایه گذاری بسیار آسان می شود. مخصوصا برای عوامل محاسباتی بسیار پراهمیت است زیرا ما قبلا اشاره کردیم که، محاسبات و استدلال ها می توانند به ابزارهای برگرفته از منابع مانند تولیدات، سرویس دهی ها، و افراد رسیدگی کنند.

 

اگر سیستم ERP خوب ساخته شود، مرحله بعدی تست سیستم JIT خواهد بود. اکنون به همه تولیدات از پیاده سازی JIT رسیدگی می شود و ما تلاش می کنیم تا شکل خارجی آن به این شکل باشد: بسیاری از مشکلات در شروع پیاده سازی می باشد. در این مرله این سوال به وجود می آید: "آیا سیستم، پیاده سازی JIT را می خواند؟". وقتی که پاسخ «خیر» باشد، قابل توصیه است که به عقب برگردد و آن را تغییر دهد. اگر پاسخ «بله» است همه چیز برای پیاده سازی روند آماده می باشد.

 

به جا و به موقع است که بخش های فنی و فیزیکی پیاده سازی شوند، شتید بیشترین اهمیت ارزش آن است که به سازماندهی پروسه در یک مدت اشاره می کند.

 

مرحله آخرین تست و کنترل آن می باشد. برای به وجود آمدن موفقیت و توسعه سیستم JIT باید کنترل پیوسته وجود داشته باشد. کنترل خارجی کارها می تواند بر هدایت درست و صحیح سلطه داشته باشد. همچنین مطمئنا، بازخورد حلقه وجود وجود دارد و موارد بسیار مهم در سراسر این پروسه و فرآیند وجود دارد.

 

● نتیجه :

 

بعد از همه اینها، من فکر می کنم اگر شرکت ها بخواهند عقیده و مفهوم JIT داشته باشند، به این معنی نیست که همه چیز باید خیلی سریع انجام شوند. یکی از بیشترین چیزهای مهمی که در شرکت است داشتن سازماندهی خوب در تخصیص منابع می باشد. همچنین، مدیریت و کارمندان باید یادآور و متذکر شوند که این عقیده می تواند به سازماندهی در حل بسیاری از مشکلات در محاسبات و استدلال ها کمک کنند.

 

پیاده سازی و توسعه پذیری JIT در پروسه هایی با پایداری طولانی و گران، صحیح است اما اگر شرکت بتواند این دشواری ها را مدیریت کند دست یابی به سطوح بالاتر از روند کاری شدنی و امکان پذیر می باشد.

 

عقیده و مفهوم JIT تنها بخشی در زنجیره ارزش است که رضایتمندی مشتریان را به وجود می آورد. به این معنی است که عقیده JIT نمی تواند مشکلاتی را که در سازماندهی پروسه های دیگر وجود دارد را حل کند. همه چیز در این سرمایه گذاری و اقدام مهم از طریق سلسله مراتبی از کارمندان و همه پروسه های روند کاری به این سلامتی نیاز دارند. همکاری تنها چیزی است که می تواند نتایج مشاغل را اصلاح کند. و عقیده JIT فقط می تواند یک پیوند را در همه زنجیره به وجود آورد، اما بسیار مهم است.

 

زهرا علیزاده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...