رفتن به مطلب

آیا لپ تاپ یا رایانه شخصی شما از سیستم عامل های 64 بیتی پشتیبانی میکند؟


ارسال های توصیه شده

مطمئنا متوجه شده اید که با رشد تکنولوژی و گذر زمان تمامی لپ تاپ ها و رایانه های شخصی به سمت پردازنده های 64 بیتی میروند. شاید چندی قبل، سیستم عامل های 64 بیتی تنها برای انیمیشن کاران و یا افرادی که کارهای سنگین گرافیکی انجام میدادند نیاز بود و حتی نصب ویندوز 64 بیتی مشکلات عدیده ای را از جهت یافت درایورهای سازگار و ... ایجاد میکرد. اما امروزه با رشد صنعت نرم افزار بسیاری از نرم افزارهای حرفه ای تنها به صورت 64 بیتی عرضه میشوند و بیش از 95 درصد نرم افزارها به طور کامل با سیستم عامل های 64 بیتی سازگارند.

 

(برای مشاهده http://www.noandishaan.com/forums/thread94400.html#post1021285 کلیک کنید)

 

در این حالت شاید از خود سوال کرده باشید: " آیا کامپیوتر من هم از یک پردازنده 64 بیتی بهره میگیرد یا خیر؟ آیا من هم میتوانم از سیستم عامل های 64 بیتی استفاده کنم یا نه ؟! ". میخواهم نرم افزاری را معرفی کنم که توسط آن بتوانید نوع پردازنده خود را به سادگی آب خوردن مشخص کنید.

این نرم افزار که CPU-Z نام دارد یک نرم افزار 4.5 مگابایتی است که توسط آن قادر به تشخیص نوع پردازنده، نام پردازنده، قدرت پردازنده، تعداد هسته های پردازنده، کش پردازنده، مادربورد، رم، گرافیک و ... خواهید بود.

 

پس از دانلود نرم افزار، نصب و اجرای آن، وارد صفحه ای به شکل زیر میشوید. برای چک کردن 32 یا 64 بیتی بودن پردازنده کافی است یکی از عبارات AMD64،x86-x64 یا EM64T در تب CPU (همان صفحه اول) و در سطر instructions موجود باشد. در این صورت پردازنده شما 64 بیتی است. در غیر اینصورت پردازنده شما 32 بیتی میباشد و متاسفانه نمیتوانید از سیستم عامل های 64 بیتی بهره مند شوید.

 

softwares-cpuz.jpg

 

در تب های دیگر نیز میتوانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد رم، مادربورد، کارت گرافیکی پیدا کنید و اصولا با ساختار رایانه خود بیشتر و بهتر آشنا شوید.

 

 

 

softwares-cpuz-02.jpg

 

softwares-cpuz-03.jpg

 

softwares-cpuz-04.jpg

 

softwares-cpuz-05.jpg

 

softwares-cpuz-06.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...