رفتن به مطلب

مشعل کاتالیستی هیدروژن


ارسال های توصیه شده

مشعل کاتالیستی هیدروژن یک مشعل کاتالیستی ابتکاری است که امکان تولید انرژی حرارتی در یک شیوه کاملا مستقل از استفاده از سوخت های فسیلی را فراهم می کند.این مشعل نتیجه تحقیقات و توسعه موضوع ایجاد سیکلی با نشر صفر (آلودگی) برای گرمایشی ساختمان است.

مشعل کاتالیستی هیدروژن بوسیله برنامه تحقیقاتی که در ایتالیا از سال های 2001-2004 انجام شد، با همکاری موسسات معتبری مانند PSI زوریخ و Politecnico میلان و دانشگاه Geneva توسعه یافت.

لینک به دیدگاه

چرا مشعل کاتالیستی هیدروژن؟

این مشعل هیدروژن و هوای جمع آوری شده از جو را به منظور تولید آب گرم، مورد استفاده قرار می دهد. که این آب گرم شده به منظور گرم کردن آتاق های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چرا هیدروژن؟

اتم هیدروژن نسبت به همه ساده تر است. از یک هسته با یک الکترون خارجی تشکیل شده است.بنابراین سبک ترین ماده شناخته شده است که در همه جا پراکنده شده است . 55 % مواد کل گیتی از هیدروژن ساخته شده است.

لینک به دیدگاه

گرچه در طبیعت بدون استثنا: در مواد آلی و بالاتر از همه در آب، در حالت آزاد وجود ندارد.تصادفی نیست که این عنصر در سال 1783 ، 17 سال بعد از کشف آن، تولید کننده آب نامیده میشد.

امروزه، با افزایش تکنولوژی های مرتبط با هیدروژن ، یک گاز پر توان با توانایی نامحدود در ترکیب با منابع تجدید ناپذیر انرژی، این تکنولوژی می تواند در آینده نزدیک، جامعه را از وابستگی به سوخت های فسیلی آزاد کند به علاوه تاثیر سودمندی بر محیط و شرایط آب و هوایی داشته باشد.

لینک به دیدگاه

چگونه کار میکند؟

در عمل، مشعل کاتالیستی هیدروژن از واکنش کاتالیستی بین هیدروژن و اکسیژن استفاده می کند و بنابراین ژنراتور حرارتی یک شعله آزاد است.

مشعل کاتالیستی هیدروژن در اندازه های مختلف در دسترس است: 1و2و3 یا 6 مشعل با توجه به انرژی حرارتی مورد نیاز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مشعل کاتالیستی هیدروزن از چندین بخش تشکیل شده است. مشعل ها مستقل از یکدیگر عمل میکنند.

در هر مشعل یک کاتالیست وجود دارد، اجازه می دهد هیدروژن و اکسیژن با یکدیگر واکنش داده و مولکول آب تشکیل می شود و بصورت همزمان گرما نیز آزاد می شود.

گرمای تولیدی توسط واکنش بوسیله مبدل حرارتی یکپارچه با مشعل گرفته می شود.دمای آب تولیدی بین 35-40 درجه سلسیوس است.ایده آل برای تغذیه سیستم گرمایش دما پایین به عنوان رادیاتور دیواری، کف و یا پنل های سقفی.

لینک به دیدگاه

سیکل نشر صفر

با استفاده از الکترولیز تولید هیدروژن در جاییکه آب و انرژی الکتریکی در دسترس است، امکان پذیر است. مولکول آب به دو عنصر زیر تجزیه می شود:هیدروژن و اکسیژن.

هیدروژن تولیدی مستقیما به مشعل کاتالیستی فرستاده می شود و اکسیژن در مخزن ذخیره می شود تا برای استفاده های دیگر، مورد استفاده قرار بگیرد.

غیاب کربن در واکنشر یک واکنش بدون نشر دی اکسید کربن را سبب می شود و از طرف دیگر دمای پایین احتراق (300-350 سلسیوس) از شکل گیری NOx جلوگیری میکند.محصول تولیدی واکنش، بخار است که به محیط آزاد می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...