رفتن به مطلب

آپدیت Galaxy S2 I9100 به آندروید ۴.۱.۱ با استفاده از رام AOSP-based


a_gadget

ارسال های توصیه شده

banner-galaxy-s2-gt-i9100-android-4-1-jelly-bean-120728.jpg

بسیاری از کاربران آندروید در انتظار نسخه ۴.۱ این سیستم*عامل هستند. فعلاً می*دانیم که اسمارت*فون*های Nexus و تبلت*های Motorola Xoom اولین محصولاتی خواهند بود که به*روزرسانی به این نسخه از آندروید را دریافت خواهند کرد. ولی دیگر دستگاه*هایی که دارای Android 4.0 Ice Cream Sandwich هستند، چطور؟ یکی از این محصولات Galaxy S2 (یا GT-I9100) است که به لطف توسعه*دهندگان مستقل، اکنون می*توانید Android 4.1 Jelly Bean را، البته به طور غیر رسمی، بر روی آن تجربه کنید.

 

 

گرچه سامسونگ هنوز به طور رسمی از عرضه Jelly Bean برای گالکسی اس ۲ سخنی به میان نیاورده است، ولی شایعه شده است که این شرکت سرگرم انجام بررسی*های لازم برای اجرای این نسخه از آندروید بر روی Galaxy S2 و Galaxy S3 است. بر همین اساس، برخی بر این گمان هستند که سامسونگ در ماه آگوست یا سپتامبر، آپدیتی را برای این اسمارت*فون*ها عرضه خواهد کرد. از آنجایی که هر دوی این محصولات دارای Android 4.0 هستند، احتمال عرضه آندروید ۴.۱ برای آن*ها زیاد است. به هر حال چنانچه نمی*توانید تا زمان عرضه رسمی این به*روزرسانی منتظر بمانید یا اینکه درباره انتشار آن شک دارید، می*توانید خودتان دست به کار شوید و در سایت*های مختلف به دنبال شیوه انجام آپدیت بگردید.

 

 

در همین راستا، چندی است که یکی از توسعه*دهندگان ارشد XDA Developer، با نام kalgecin، یک رام سفارشی از Jelly Bean را برای گالکسی اس ۲ (یا GT-I9100) آماده کرده و در اختیار علاقه*مندان قرار داده است. این ROM بر پایهAOSP است و فلش*کردن آن به کاربران امکان می*دهد که از آخرین نسخه سیستم*عامل آندروید، بر روی گالکسی اس ۲ استفاده کنند.

 

 

البته توجه داشته باشید که این رام فعلاً در در مرحله آزمایشی است و ممکن است باگ*های زیادی داشته باشد. برای استفاده از این رام، شما باید بر کار فلش*کردن رام*ها مسلط باشید و با شیوه توسعه در سیستم*عامل آندروید و زیر و بم آن، آشنایی کافی داشته باشید. در غیر این*صورت توصیه می*شود که از مطالعه ادامه مطلب و انجام گام*های نوشته شده، خودداری کنید. به یاد داشته باشید که مسئولیت اجرای گام*های نوشته شده، تماماً متوجه خود شماست.

 

 

در ادامه، شیوه به*روزرسانی Galaxy S2 I9100 به سیستم*عامل Android 4.1.1 Jelly Bean با استفاده از یک رام AOSP-based را مشاهده خواهید کرد.

 

 

هشدار

 

 

 

 

· دستورالعمل*هایی که در ادامه مشاهده می*کنید، تنها برای به*کارگیری در Samsung Galaxy S2، با شماره مدل GT-I9100، آماده شده*اند. اجرای این دستورالعمل*ها در دستگاه*ها و مدل*های دیگر، ممکن است نتایج نامطلوبی در پی داشته باشد.

 

 

· اطلاعاتی و مطالبی که در اینجا مشاهده می*کنید، با رویکرد آموزشی و آزمایشی ارائه شده*اند. تضمینی وجود ندارد که این دستورالعمل*ها در شرایط مختلف و ویژه، پاسخگو باشند و به نتیجه برسند.

 

 

· این دستورالعمل*ها را باید با مسئولیت خودتان انجام دهید. نگارنده و مترجم هیچ مسئولیتی را در قبال عواقب و مشکلات احتمالی ناشی از اجرای دستورالعمل*ها یا استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از این مقاله نمی*پذیرند.

 

 

پیش از اجرای گام*ها، ابتدا یک*بار تمام مراحل را از نظر بگذرانید و مطمئن شوید که آن*ها را به درستی متوجه شده*اید.

آنچه لازم دارید

 

 

اسمارت*فون Galaxy S2 GT-I9100 که فریمور استوک Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich XXLPQ و همچنین ClockworkMod Recovery روی آن نصب شده باشند.

◦ برای مشاهده شیوه فلش*کردن فریمور XXLPQ و نیز فلش*کردن ClockworkMod Recovery بر روی تلفن*همراهتان، می*توانید به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سری بزنید. (البته این صفحه*ها به زبان انگلیسی هستند)

 

 

این فایل*ها را دانلود کنید:

◦ Android 4.1 Jelly Bean ROM (فایلfull_galaxys2-ota-eng.kalgecin.zip با حجمی حدود ۱۱۶ مگابایت)

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(فایل Kernel_Dorimanx-SGII-ICS-V5.3–T-03-06-D-25-07.zip)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(فایل gapps-jb-20120726-signed.zip)

 

 

· از تمام اطلاعات شخصی موجود در تلفن*همراه (دفترچه*تلفن، پیام*های کوتاه، تنظیمات اینترنت، پسوردهای وای-فای و …) نسخه پشتیبان تهیه کنید. این اطلاعات ممکن است در حین آپدیت از بین بروند.

 

 

◦ برای انجام پشتیبان*گیری بهتر، می*توانید از مطالب نوشته*شده در لینک*های زیر استفاده کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و نیز
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

 

مراحل کار

 

 

۱. فایل*های زیر را به حافظه داخلی دستگاه موبایل*تان کپی کنید:

 

 

· full_galaxys2-ota-eng.kalgecin.zip

 

 

· Kernel_Dorimanx-SGII-ICS-V5.3–T-03-06-D-25-07.zip

 

 

· gapps-jb-20120726-signed.zip

 

 

۲. موبایل را خاموش کنید.

 

 

۳. با فشار دادن و نگه*داشتن سه کلید افزایش ولوم صدا، کلید Home (دکمه وسطی) و کلید Power، موبایل را در حالت ClockworkMod Recovery بوت کنید. کلیدها را آنقدر نگه*دارید تا وارد Recovery شوید.

 

 

· در داخل Recovery Mode با کلیدهای تنظیم ولوم صدا می*توانید عمل پیمایش را انجام دهید و با کلید Power، می*توانید گزینه*ای را انتخاب کنید.

 

 

۴. از رام فعلی نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار، گزینه Backup and Restore را از منوی اصلی انتخاب کنید. سپس Backup را از صفحه بعدی برگزینید و عملیات را تأیید کنید تا بک*آپ*گیری آغاز شود.

 

 

۵. به منوی اصلی بازگردید و یک wipe کامل انجام دهید:

 

 

· Wipe Data/Factory Reset را انتخاب و در صفحه بعدی، عملیات را تأیید کنید.

 

 

· Wipe Cache Partition را انتخاب و در صفحه بعدی، کار را تأیید کنید.

 

 

· به منوی اصلی بازگردید و Advanced را برگزینید. سپس Wipe Dalvik Cache را انتخاب کنید و در صفحه بعدی، تأیید را بزنید.

 

 

 

 

۶. به منوی اصلی Recovery بازگردید و Install ZIP from SD card را انتخاب کنید.

 

 

۷. اکنون ZIP from SD card را انتخاب و مسیر فایل full_galaxys2-ota-eng.kalgecin.zip را وارد کنید. در صفحه بعدی، عملیات را تأیید کنید تا فلش*کردن فایل آغاز شود.

 

 

۸. به منوی اصلی بازگردید و فایل Kernel_Dorimanx-SGII-ICS-V5.3–T-03-06-D-25-07.zip را، مانند بندهای ۶ و ۷، فلش کنید. سپس، همین کار را برای gapps-jb-20120726-signed.zip نیز انجام دهید.

 

 

۹. به منوی اصلی بازگردید و Reboot system now را انتخاب کنید تا دستگاه ری*استارت شود.

 

 

تبریک می*گوییم! اکنون Android 4.1.1 Jelly Bean بر روی گالکسی اس ۲ نصب شده و قابل استفاده است. چنانچه تعداد باگ*ها بیشتر از حد انتظارتان بود، می*توانید با مراجعه به بخش Backup and Restore از منوی recovery و با استفاده از نسخه پشتیبان، رام پیشین را بازگردانید. ضمناً بد نیست که به راهنماهای موجود در بخش «آنچه لازم دارید» هم سری بزنید و آن*ها را مطالعه کنید.

 

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...