رفتن به مطلب

شیوع ویروس كامپیوتری 'گاس' در خاورمیانه


panisa

ارسال های توصیه شده

شركت سرشناس امنیت اینترنتی 'كسپراسكای لب' اعلام كرد كه ویروس كامپیوتری جدیدی تحت عنوان 'گاس' در خاورمیانه شیوع پیدا كرده است كه هدف آن جاسوسی اطلاعات داد و ستد های مالی، ایمیل ها و فعالیت های جوامع مجازی اینترنتی است.

 

به گزارش افکارنیوز، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این ویروس كه \'گاس\' نام گذاری شده است، همچنین توانایی حمله به زیرساخت ها را دارد و در همان آزمایشگاهی ساخته شده است كه ویروس \'استاكس نت\' توسط آمریكا و رژیم صهیونیستی با هدف فلج كردن سیستم فعالیت های هسته ای ایران ساخته شده بود.

 

این شركت امنیتی كه مركز آن در مسكو است، همچنین اعلام كرد كه این ویروس تا به حال رایانه های شخصی را در لبنان، فلسطین اشغالی و سرزمین های فلسطینی آلوده كرده است. این شركت سرشناس اعلام نكرد كه چه كسی در پشت این ویروس است اما گفت كه مرتبط با ویروس استاكس نت، \'فلیم\' و \'دوكو\' است.

 

كسپراسكای در وبسایت خود نوشت: پس از بررسی استاكس نت، فلیم و دوكو با درجه بالایی از قطعیت می توانیم بگوییم كه ویروس جدید نیز در همان كارخانه یا كارخانه ها ساخته شده است. تمامی این ابزار حمله، نشانگر اوج عملیات جنگ مجازی و جاسوسی مجازی است كه توسط برخی كشورها تامین مالی می شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...