رفتن به مطلب

علل افزایش استفاده از لوازم آرایشی در میان دختران


spow

ارسال های توصیه شده

ایسنا: غلامرضا استیفا گفت: پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایشی جنبهٔ تقلیدی دارد و در بسیاری از موارد جوان یا نوجوان بدون آنکه علت کارش را بداند می‌خواهد از دیگران الگوبرداری کند.وی فلسفهٔ استفاده از لوازم آرایش در میان زنان و دختران را ایجاد جاذبه برای آقایان دانست و خاطر نشان کرد: خانم‌ها به لوازم آرایشی پناه می‌آورند که برای آقایان جاذبه ایجاد کنند تا گرایش مردان به آن‌ها بیشتر شود.

استفاده از لوازم آرایشی در کشور ما در میان کودکان نیز وجود دارد

استیفا در مورد استفاده از لوازم آرایشی در کشورهای غربی عنوان کرد: در کشورهای غربی جوانی را زیبایی می‌بینند و معتقدند جوانی عین زیبایی است و استفاده از این لوازم همراه با منطق است، به طوریکه وقتی به سنین بالا می‌رسند برای رفع چین و چروک‌های صورت از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند؛ این در حالیست که استفاده از لوازم آرایشی در کشور در میان کودکان نیز وجود دارد.

آموزش در جامعه ما محدود است

اینجامعه‌شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آموزش و تربیت فرزندان یک جامعه از خانواده شروع می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه آموزش در جامعه ما محدود است و بسیاری از موضوعات برای خانواده‌ها خط قرمز است و نمی‌خواهند که با فرزندانشان در مورد آن حرف بزنند؛ در حالی که در همه جای دنیا و در کشورهای پیشرفته خانواده‌ها مسایل مختلف را به فرزندان خود آموزش داده و حسن و قبح آن را توضیح می‌دهند.

وی ادامه داد: ما همواره در خانواده، مدرسه و جامعه عامل سرکوب بوده‌ایم و نه عامل تعلیم و آموزش‌های لازم در این نهاد‌ها به فرزندان ما داده نمی‌شود.

مشکل واردات بی‌رویه‌ی لوازم آرایشی به خود فرد و آموزش باز می‌گردد

استیفا در مورد واردات بی‌رویه‌ی لوازم آرایشی به کشور، گفت: دراستفاده بی‌رویه از لوازم آرایش، مشکل به خود فرد و آموزش بر می‌گردد؛ چرا که کشورهای اروپایی و غربی در حالیکه خود تولید کننده لوازم آرایشی‌اند؛ اما به دلیل آموزش درست در سنین پایین کمتر از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.

وی در پایان در خصوص تبعات استفاده از لوازم آرایشی یادآور شد: علاوه بر بیماریهای پوستی که ناشی از تاثیر مواد شیمیایی بر پوست است، استفاده از لوازم آرایشی از نظر اجتماعی نیز برای فرد تبعات منفی در پی خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...