رفتن به مطلب

۱۰ دلیل که باید Outlook.com را امتحان کنید


ارسال های توصیه شده

. امکان استفاده از حساب کاربری قبلی شما

 

برای استفاده از این سرویس ایمیل جدید نیازی نیست که حتماً یک ایمیل آدرس با پسوند Outlook.com@ بسازید. همان*طور که پس از ورود به صفحه اصلی این سرویس با آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مشاهده می*کنید در فرم ورود از شما یک حساب کاربری مایکروسافت یا همان Microsoft account خواسته شده است. توجه داشته باشید Microsoft account نام دیگری برای Windows Live ID است پس شما اگر هم اکنون از آدرس ایمیل Hotmail و یا Live خود برای ورود به سرویس این شرکت مانند ویندوز ۸، Xbox Live، SkyDrive، Hotmail و … استفاده می*کنید امکان استفاده از همان آدرس را در Outlook.com نیز خواهید داشت و پس از ورود نامه های دریافتی خود را مشاهده می*کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲. Outlook.com با سرعت بالا

 

تکنولوژی*های جدید طراحی صفحات و سرویس وب باعث شده است حتی کاربرانی که از اینترنت با سرعت پایین برای اتصال به اینترنت استفاده می*کنند توانایی استفاده از سرویس مختلف و پیشرفته ای را داشته باشند. یکی از نقاط قوت سرویس ایمیل Outlook سرعت بالای آن در هنگام کار است. همانند سرویس Gmail بعد از بارگذاری صندوق پستی شما در این سرویس برای خواندن نامه های جدید و یا ارسال نامه نیازی نیست که دوباره مرورگر سیستم شما انبوهی از اطلاعات را بارگذاری کند و خیلی از اطلاعات در هنگام بارگذاری اولیه در مرورگر شما انتقال داده می*شوند. برای مثال پس از مراجعه به این سرویس بر روی آخرین ایمیل دریافتی خود کلیک کنید تا متوجه شوید تنها در کسری از ثانیه محتوای آن*ها به شما نمایش داده می*شوند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۳. چون در ایران زندگی می*کنید

 

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در هنگام مراجعه به یکی از سرویس گوگل بدون اطلاع قبلی به شما پیغام جدیدی نمایش داده شود که «متأسفانه در حال حاضر قادر به ارائه این سرویس در کشور شما نیستیم» که از آخرین نمونه های آن می*توان به سرویس آمارگیر گوگل (Google Analytics) اشاره کرد. مایکروسافت نیز دقیقاً از همان قوانینی پیروی می*کند که شرکت گوگل بر مبنای آن این پیغام را به شما نشان می*دهد اما در هر صورت تا کنون کارنامه خود را برای مسائل سیاسی پیش کاربران ایرانی سیاه نکرده است. تنها چیزی که در محصولات مایکروسافت گاهی ممکن است شما را آزار دهد وجود برخی از امکانات تنها برای کاربران آمریکایی است که چون برای تمام دنیا همین قانون اجرا می*شود از تصمیم*های گوگل ممکن است شما را کمتر ناراحت کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۴. فضای نامحدود

 

سرویس ایمیل گوگل با نام Gmail به کاربران خود ۱۰ گیگابایت فضا ارائه می*کند که برای اکثر کاربران این مقدار کافی است اما اگر از طرق ایمیل خود به صورت روزانه پروژه های گرافیکی زیادی را دریافت می*کنید و نیاز به نگهداری ایمیل قبلی خود را دارید Outlook.com برای شما فضای نامحدود را به همراه آورده است. طبق گفته توسعه دهندگان این سرویس در هر زمان که فضای اختصاص داده شده برای ایمیل شما تمام شود به صورت کاملاً خودکار و بدون محدودیت فضای نگهداری فایل ایمیل شما افزایش خواهد یافت تا ایمیل*های جدید و فایل همراه آن*ها نیز به درستی دریافت شوند. البته توجه داشته باشید هر دو سرویس Outlook و Gmail هم اکنون برای فایل ورودی به ایمیل شما محدودیت ۲۵ مگابایتی را دارند و برای دریافت فایل سنگین*تر نیاز است که از سرویس جانبی استفاده شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۵. امکان بازگردانی ایمیل پاک شده

 

حتی اگر سطل زباله ایمیل (Deleted) صندوق پستی ایمیل خود پاک*سازی کرده*اید باز هم با کلیک بر روی گزینه Recover Delete Messages در این قسمت همانند تصویر زیر توانایی بازگردانی و خواندن آن را خواهید داشت. البته مدت زمان نگهداری از ایمیل پاک شده که شما اجازه دارید در آن مدت نامه های دریافتی خود را بازگردانید معلوم نیست اما توجه داشته باشید سرویس Gmail تا کنون این امکان را ندارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۶. امکان ارسال فایل سنگین با Outlook.com

 

درست است که در Outlook.com نیز مانند سرویس Gmail حداکثر حجم فایل ارسالی همراه یک ایمیل ۲۵ مگابایت تعیین شده است اما اگر شما اقدام به آپلود فایل سنگین تر از این مقدار در هنگام ارسال ایمیل بکنید به صورت خودکار این فایل به فضای ذخیره سازی ابری شما در SkyDrive انتقال داده می*شود و لینک دانلود آن فایل به همراه ایمیل مربوطه به مخاطب شما ارسال می*شود. در Gmail نیز چنین امکانی با معرفی سرویس Google Drive وجود دارد با این تفاوت که باید به صورت جداگانه فایل خود را در Google Drive خود آپلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۷. ارتباط با شبکه مجازی و دوستان شما

 

یکی از پر استفاده ترین امکانات Gmail تا کنون سرویس چت و گفتگو آن است که اجازه می*دهد با دوستان و اقوام خود در شبکه مجازی گوگل پلاس و کاربران Gmail صحبت کنید. اما خوب ممکن است بیشتر دوستان شما در این شبکه مجازی عضو نباشند و شما برای صحبت با آن*ها مجبور باشید به فیس*بوک بروید. سرویس Outlook علاوه بر امکان چت با دوستان مایکروسافتی شما امکان آنلاین شدن در محیط گفتگو فیس*بوک را در کنار صفحه و همچنین ارتباط با آن*ها را می*دهد. البته امکان استفاده از توییتر و LinkedIn نیز به صورت مستقیم در این محیط وجود دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۸. امکان بستن ایمیل خود برای بعضی از افراد

 

در Gmail نیز با ساخت filters امکان نمایش ندادن ایمیل از افراد یا دامنه*هایی خاص را داریم اما سرویس Outlook.com در این زمینه محیط خیلی ساده تری را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر دوست دارید ایمیل دریافتی از طرف فرد یا دامنه ای خاص را دیگر نبینید انگار که صندوق پستی شما در مقابل آن*ها بسته شده است کافی است با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده در بالای تصویر و انتخاب گزینه More mail settings به بخش تنظیمات ایمیل خود وارد شوید و در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Safe and blocked senders کلیک کنید و در صفحه بعدی گزینه Blocked senders را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده همانند تصویر زیر امکان اضافه کردن آدرس ایمیل افراد و یا حتی دامنه*هایی که دوست دارید ایمیل دریافتی از آن*ها به صورت خودکار پاک شوند برای شما وجود دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۹. ساخت آدرس ایمیل مختلف

 

آیا دوست دارید از آدرس ایمیل مختلفی برای استفاده در محل کار، ارتباط با دوستان و … خود استفاده کنید؟ با استفاده از سرویس Outlook به سادگی می*توانید از آدرس مختلفی در یک صندوق پستی استفاده کنید. برای ساخت آدرس جدید کافی است با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده در بالای تصویر و انتخاب گزینه More mail settings به بخش تنظیمات ایمیل خود وارد شوید و در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Create a Outlook alias کلیک کنید تا صفحه اضافه کردن آدرس جدید به شما نمایش داده شود. پس از نوشتن نام آدرس جدید و کلیک بر روی دکمه Create an alias از شما پرسیده می*شود که می*خواهید ایمیل ارسال شده به این آدرس در صندوق اصلی ایمیل شما نمایش داده شود و یا در شاخه ای جداگانه، که با پاسخ به این سؤال کار ساخت آدرس ایمیل جدید شما نیز به پایان می*رسد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۰. ورود به حساب خود بدون نیاز به رمز عبور

 

اگر از کافی نت، دانشگاه و دیگر سیستم عمومی به اینترنت متصل شده*اید پیشنهاد می*کنیم برای ورود به ایمیل خود در Outlook.com رمز عبور و یا همان پسورد خود را وارد نکنید. ممکن است بر روی سیستمی که شما از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می*کنید انواع برنامه جاسوس و … نصب شده باشد و امنیت حساب کاربری شما پس از ورود با رمز عبور به خطر بیفتد. تنها کافی است بر روی گزینه Sign in with a single-use code در پایین فرم ورود به حساب کاربری Outlook.com وارد شوید و شماره موبایل خود را وارد کنید. پس از چند ثانیه پیامک فارسی به شما ارسال می*شود که در آن یک کد یک بار مصرف برای ورود به حساب شما درج شده است که از آن کد بجای رمز عبور خود در فرم جدید نمایش داده شده می*توانید استفاده کنید. در صورتی که آن کد در آینده به دست افراد دیگری بیفتد به دلیل یک بار مصرف بودن هیچ خطری اطلاعات و ایمیل شما را در این سرویس تهدید نمی*کند. توجه داشته باشید اگر می*خواهید از این سرویس استفاده کنید نیاز است که یک بار در آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شماره موبایل خود را بدون ۰ اول آن در قسمت Phone Number با کلیک بر روی گزینه Add وارد کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

البته این موارد تنها بخشی از امکانات جدید ارائه شده در سرویس ایمیل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مایکروسافت است و با عضویت و استفاده از این سرویس حتماً با امکانات بیشتری نیز مانند انتقال نامه*های دریافتی قبلی شما در دیگر سرویس ایمیل مثل Gmail توسط پروتکل POP به این سرویس و … آشنا خواهید شد. همچنین به دلیل تبلیغات گسترده*ای که این شرکت بر روی محصول جدید خود انجام داده است انتظار می*رود به زودی شاهد امکانات جذاب دیگری نیز در این سرویس باشیم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...