رفتن به مطلب

ساخت بلندترین پل کابلی جهان


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

* v e n o o s * مهمان

بلندترین پل کابلی جهان بر روی تنگه بوسپوروس منطقه ولادی وستوک روسیه به طول بیش از سه کیلومتر بهره برداری رسمی شد.

 

پل جزیره روسکی محل برگزاری نشست 2012 اتحادیه اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوسیه به عنوان بلندترین پل کابلی جهان 1/3 کیلومتر طول دارد و بر روی دو پایه حامل به ارتفاع 320 متر ساخته شده است. ساخت و بهره برداری پل کابلی جزیره روسکی از جمله اقدامات دولت روسیه به منظور آماده سازی منطقه شرق دور این کشور برای میزبانی نشست اپک در سپتامبر سال جاری میلادی ( شهریور ماه) امسال است و مسکو تبلیغات زیادی را در ارتباط با اهمیت ساخت این پل به راه انداخته است.

بنا بر اعلام مقام های روس برای ساخت و تکمیل بلندترین پل کابلی جهان در جزیره روسکی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار هزینه شده است. با بهره برداری از این پل دو بخش مجزای جزیره روسکی که ساکنان آن تا پیش از این به وسیله قایق رفت و آمد می کردند، قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل زمینی برای تردد خواهند بود.

دولت روسیه برای آماده سازی جزیره روسکی در شرق دور این کشور به عنوان میزبان بیست و چهارمین نشست سالانه سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپک، طرح های عمرانی و تفریحی زیادی را با هزینه بیش از 12 میلیارد دلار اجرا کرده است که ساخت و تکمیل پل کابلی جزیره روسکی از جمله برجسته ترین آنهاست.

مسکو پیشنهاد میزبانی نشست 2012 آپک را در نشست سال 2006 این اتحادیه در شهر هانوی ویتنام ارایه داد و از این رویداد به عنوان بهانه ای برای نوسازی و توسعه منطقه دورافتاده ولادی وستوک در شرق دور این کشور بهره برد.

 

دولت روسیه در راستای آماده سازی هر چه بهتر جزیره روسکی منطقه ولادی وستوک برای میزبانی 24 مین نشست سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوس آرام در شهریور ماه امسال، اقدامات گسترده ای از قبیل توسعه فرودگاه بین المللی ولادی وستوک، نوسازی دانشگاه این منطقه و ایجاد دهها باب هتل پنج ستاره و مراکز تفریحی به عمل آورده است.

 

 

سازمان همکای های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه یک تشکل اقتصادی دربرگیرنده بیشتر کشورهای نوار ساحلی اقیانوسیه می باشد که ابتکار تشکیل آن در سال 1989 از سویبای هاو نخست وزیر استرالیا ارایه شد و نخستین نشست آن پنج سال بعد در مالزی برگزار شد. روسیه امیدوار است که با میزبانی نشست سال جاری اپک بتواند زمینه توسعه و آبادانی منطقه شرق دور خود را برای سال های آینده فراهم کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...