رفتن به مطلب

آیا می دانید دلیل وجود علامت ات ساین در آدرس ایمیل شما چیست؟


شقایق31

ارسال های توصیه شده

آیا می دانید دلیل وجود علامت @ در آدرس ایمیل شما چیست؟

 

فارنت: ایمیل سرویسی است که بعضی از ما حدود ۲۰ سال است که از آن استفاده می*کنیم اما خوب است بدانید عمر سرویس ایمیل بیش از این*هاست. در حقیقت اولین سرویس*های ایمیل در دهه ۱۹۶۰ میلادی ایجاد شده*اند و بر اساس گزارش Wired مهندس کامپیوتری به نام “ری تاملینسون” پدیدآورنده بسیاری از ابداعات ایمیل مانند علامت @ است.

Ray-Tomlinson-email.jpg

حالا شمایی که سال*هاست از ایمیل استفاده می*کنید دلیل وجود علامت @ را می*دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود. تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:

” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می*توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف*ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت*های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می*ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می*شود مشخص می*کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”

همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:

- تاملینسون برای “بولت برانک” و “نیومن” کار می*کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت*افزار و نرم*افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می*شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.

- اولین سرور ایمیل در سال ۱۹۶۱ میلادی راه*اندازی شد که به وسیله آن کاربران می*توانستند توسط سرور به یکدیگر پیام ارسال کنند. در واقع پیام*ها هیچگاه از سرور اصلی خارج نمی شدند و کاربران تنها پس از لاگین کردن قادر به دریافت و مشاهده پیام ها بودند.

- برای قرار دادن @ در آدرس ایمیل، تاملینسون می*بایست برنامه خود را به تمامی سایت*های آرپانت ارسال می*کرد که خوشبختانه در آن زمان یعنی سال ۱۹۷۲ میلادی تنها ۱۲ سایت دیگر در دنیا وجود داشت!

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...