رفتن به مطلب

10 آنتی ویروس برتر رایگان جهان در سال 2012 کدامند ؟؟


ارسال های توصیه شده

یکی از بزرگ*ترین دغدغه*های کاربران رایانه و اینترنت، آلودگی به ویروس و فایل*های مخرب است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش ورد آی تی , در واقع ویروس*ها برنامه*های مخفی و مخربی هستند که با نفوذ به کامپیوتر شما اجرا شده و اگر از فعالیت آنها جلوگیری نشود، ضمن ایجاد اختلال در امور، به سرعت تکثیر شده و تمام فایل*ها را آلوده می*کنند. برخی از ویروس*ها توانایی آسیب رساندن به سخت*افزار رایانه را نیز دارند.

آنتی*ویروس نرم*افزاری است که ویروس*ها را شناسایی کرده و برای حذف آنها و پاکسازی کامپیوتر اقدام می*کند. کشف ویروس*ها یا از طریق بانک اطلاعاتی آنتی*ویروس انجام می*شود یا از طریق بخش هوشمند نرم*افزار که فایل*های مخرب ناشناخته را تشخیص می*دهد. در نتیجه طبیعی است که یک آنتی*ویروس همواره باید به روز شود.

برخی از آنتی*ویروس*ها طی برخی اقدامات امنیتی، امکان نفوذ ویروس*ها به کامپیوتر شما را هم از بین برده یا احتمال آن را بسیار پایین می*آورند. سال*هاست آنتی*ویروس*های متعددی توسط شرکت*های مختلف تولید و عرضه شده است و با توجه به اینکه نصب بیش از یک آنتی*ویروس روی کامپیوتر باعث اختلال در انجام فعالیت سیستم عامل می*شود همیشه این سوال در ذهن کاربران وجود داشته که کدام آنتی*ویروس بهتر است.

بهترین راه برای انتخاب، استفاده از نظرات متخصصان و کاربران حرفه*یی است. از آنجا که قیمت یک نرم*افزار تاثیر بسیاری در انتخاب آن دارد، در این مقاله به معرفی 10 آنتی*ویروس برتر رایگان جهان در سال 2012 می*پردازیم. برای استفاده از هرکدام از این آنتی*ویروس*ها کافی است نام آن را جست*وجو کرده و از سایت سازنده دانلود کنید. توجه کنید نخستین کار پس از نصب آنتی*ویروس به*روزرسانی آن است.

Microsoft Security Essentials

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این آنتی*ویروس بسیار سبک، توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. این نرم*افزار کامپیوتر شما را در برابر انواع ویروس و تروجان مراقبت کرده و در اینترنت و شبکه نیز از امنیت اطلاعات شما مراقبت می*کند. این آنتی*ویروس در سپتامبر سال 2009 میلادی به صورت عمومی در اختیار کاربران ویندوز قرار گرفت و فقط به صورت رایگان ارائه شده و نسخه تجاری ندارد.

Avast Free Antivirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این نرم*افزار که توسط شرکتی در کشور چک ارائه می*شود، نخستین بار سال 1988 ارائه شد و در حال حاضر بیش از 150 میلیون کاربر دارد.

این آنتی*ویروس دارای دو نسخه رایگان و تجاری است و نسخه رایگان آن شما را در برابر ویروس*ها، جاسوس*افزارها، ایمیل*های مخرب، روت*کیت*ها، برنامه*های ناخواسته و حملات اینترنتی مراقبت می*کند. رابط کاربری گرافیکی این نرم*افزار بسیار کاربرپسند است.

Avira Free Antivirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شرکت آویرا که یک شرکت آلمانی محسوب می*شود، بیش از صد میلیون کاربر و 300 پرسنل در سراسر جهان دارد. نسخه رایگان آنتی*ویروس آویرا در سال*های 2007 و 2009 جزو صد محصول برتر رایانه*یی جهان از دید مجله PC WORLD قرار گرفت. آویرای رایگان شما را در برابر ویروس*ها و تروجان*ها و روت*کیت*ها محافظت کرده ولی برای محافظت در برابر حملات اینترنتی و هرزنامه*ها و بسیاری امکانات دیگر ناگزیر به خرید نسخه تجاری آن خواهید بود.

Panda Cloud Antivirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ضدویروس ابری پاندا در واقع یک نرم*افزار است که فایل*های شما را در محلی خارج از کامپیوتر خودتان بررسی و پاکسازی می*کند. طی تحقیقات به عمل آمده، این نرم*افزار بدافزارها را تا 87/98 درصد و وب*سایت*های مخرب را تا 4/71 درصد شناسایی می*کند که آمار قابل توجهی به حساب می*آید. به دلیل استفاده از شیوه ابری، این آنتی*ویروس تنها سه درصد از منابع کامپیوتر را مصرف می*کند. در سال 2009 این محصول عنوان بهترین آنتی*ویروس رایگان را از مجله PC Magazine دریافت کرد.

PC Tools Antivirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بالاخره نوبت به کاربران شرکت اپل رسید. شرکت استرالیایی پی*سی*تولز با دارا بودن بیش از 200 کارمند در سراسر جهان، تا به حال بیش از صد جایزه برای محصولاتش دریافت کرده است. آنتی*ویروس تولیدی این شرکت، مخصوص کامپیوترهای اینتل شرکت اپل بوده و این کاربران را در برابر ویروس*ها و انواع فایل*های مخرب محافظت می*کند. نکته جالب درباره این آنتی*ویروس این است که می*تواند ویروس*های مربوط به سیستم*عامل*های ویندوز و لینوکس را نیز تشخیص داده و نابود سازد.

Comodo Free Antvirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شرکت کومودو که در بریتانیا تاسیس شده است و هسته مرکزی آن در امریکا واقع است، محصولات نرم*افزاری بسیاری تولید می*کند که بیشتر آنها در زمینه مقابله با بدافزارها و امنیت رایانه هستند. محصولات این شرکت عموما رایگان بوده و برای هر کاربردی جداگانه ارائه می*شوند. به طور مثال نرم*افزار دیواره آتش این شرکت به صورت جداگانه از نرم*افزار پاکسازی آن ارائه می*شود. آنتی*ویروس رایگان کومودو در لیست پنج آنتی*ویروس برتر از نگاه مجله PC World قرار دارد.

BitDefender

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این آنتی*ویروس محصول شرکت وین*سافت است. وین*سافت یک شرکت رومانیایی است که بیش از 10 میلیون کاربر در جهان را به خود اختصاص داده است. اکثر محصولات این شرکت تجاری بوده و در نسخه رایگان آن شما فقط از برخی امکانات برخوردار خواهید بود.

AVG Free Antivirus

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ای* و*ی* جی تولید*کننده نرم*افزارهای ضدویروس برای ویندوز و لینوکس است. این شرکت در سال 1991 در چک تاسیس شد و بخش اعظمی از سهام آن در سال 2005 توسط اینتل خریداری شد. در نسخه رایگان این آنتی*ویروس که مجله PC World امتیاز «خیلی خوب» را به آن داده است، شما امکانات بسیاری در زمینه کشف و پاکسازی بدافزارها در اختیار خواهید داشت.

Malwarebytes Anti-Malware

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این نرم*افزار امریکایی در سال 2008 ارائه شد. در نسخه رایگان شما می*توانید به صورت دستی سیستم را اسکن کرده و بدافزارها را پاکسازی کنید اما در نسخه تجاری می*توانید از اسکن لحظه*یی یا زمانبندی شده نیز استفاده کنید. این آنتی*ویروس نیز امکان شناسایی و از بین بردن روت*کیت*ها، جاسوس افزارها، تبلیغ افزارها و موارد مشابه را داراست.

Spyware Doctor

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

و بالاخره رتبه آخر این لیست نیز در اختیار شرکت پی*سی*تولز است. این نرم*افزار که آخرین نسخه آن در سال 2011 ارائه شد، به طور تخصصی جهت مقابله با نرم*افزارهای جاسوسی طراحی شده که البته در نسخه*یی دیگر همراه آنتی*ویروس نیز ارائه می*شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...