Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۸۹ اگر در محاسبه تعداد فضاي پارك مورد نياز؛ به عوامل زير توجه نشود؛ اشتباهات فاحشي رخ مي دهد: سيستم حمل و نقل عمومي تغيير نگرش جهاني در مورد پاركينگ برخي موارد را ”اصل“ نگيريم. لزومي ندارد نرخ پارك درهمه ايام هفته در يك مكان ثابت باشد لزومي ندارد نرخ پارك در همه ساعات در يك مكان ثابت باشد لزومي ندارد توقف ممنوع در برخي مكان ها دائمي باشد پارك حاشيه اي و مغايرت با تميز كردن خيابان ها لزومي ندارد مقررات در مورد همه يكسان باشد (اولويت ساكنين) مديريت تقاضا توجه به نگرش هاي تحول يافته در مورد پارك حاشيه اي توسعه معابر چیست؟ ساخت بزرگراه یا خیابان جدید تعریض خیابان ها احداث پل در محل تقاطع احداث تونل دو طبقه کردن معابر ............... سیر تحول نگرش به توسعه معابر خودروئی : سیر تحول تفکرات ترافیکی : 1- توسعه معابر راه حل مشکل ترافیک است 2- توسعه معابر راه حل مشکل ترافیک نیست 3- توسعه معابر ترافیک زا است 4- ظرفیت معابر خودروئی را باید کاهش داد Road Diet Road diet اقدامی است كه به موجب آن تعداد لينها يا عرض موثر يك معبر جهت دستيابي به وضعیت مناسب تر كاسته مي شود. روش های مختلف رژیم معابر خودروئی : خط ویژه اتوبوس خط ویژه دوچرخه HOTو HOV پارک حاشیه ای و حاشیه ایمنی آن ایجاد لین وسط: عابر ، امدادی، گردش به چپ، دور زدن .. کاهش عرض لین حذف یک بزرگراه بطور کامل یا بخشی از آن تبدیل معابر به پیاده راه یک طرفه کردن معابر ؟! ضمانت اجرا ؟ پروژه پاركينگ بدون اعمال قانون ؛ شكست مي خورد و از توجيه مي افتد و ترافيك زا مي شود نقطه شروع اعمال قانون ؟ فرهنگ سازي ؟ نگارش : مژگان عقیلی TTIC- برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده