رفتن به مطلب

منتظر گذر يك سيارك خطرناك از كنار زمين باشید


ارسال های توصیه شده

منتظر گذر يك سيارك خطرناك از كنار زمين تا پس فردا باشيد!
:banel_smiley_4:

 

3

سيارك عظيمي با طول تقريبي 8.5 برابر زمين فوتبال در ساعات اوليه روز دوشنبه از كنار زمين عبور مي‌كند.

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيارك 153958 (2002AM31) نخستين بار در سال 2002 ميلادي كشف شد و رديابي آن توسط محققان ناسا در مركز گلدستون كاليفرنيا و رصدخانه Arecibo‌ در پورتوريكو انجام شده است.

 

اين سيارك عظيم در فهرست سيارك‌هاي بالقوه خطرناك (PHA)‌ قرار دارد كه در آينده مي‌تواند براي زمين خطرساز باشد. فاصله اين سيارك با زمين در حال حاضر 5.2 ميليون كيلومتر است كه حدود 13.7 برابر فاصله بين زمين و ماه است.

 

سيارك2002AM31 ساعت 3:00 بامداد (به وقت گرينويچ) روز دوشنبه 23 جولاي (دوم مرداد) از كنار زمين گذر مي كند و با وجود پهناي 914 متري، با چشم غير مسلح قابل مشاهده نخواهد بود.

 

گذر اين سيارك از كنار زمين توسط تلسكوپ هاي جزاير قناري و رصدخانه Prescott در آريزونا رصد شده و بصورت مستقيم بر روي سايت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قابل مشاهده خواهد بود.

 

6

لینک به دیدگاه

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]خرده سیاره ای به بزرگی یک بلوک شهری از کنار زمین می گذرد[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]درست 39 روز پس از آنکه خرده سیاره تازه کشف شده2012 LZ1 بازدید ناگهانی از زمین داشت، انتظار می رود خرده سیاره ای به بزرگی یک بلوک شهری 3:30 بامداد اول مرداد ماه به زمین نزدیک شود.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، دوربین فضایی Slooh قرار است نزدیک شدن این خرده سیاره را که در ساعت 23:30 به وقت زمان جهانی (3:30 بامداد به وقت تهران) رخ می دهند را پوشش دهد.

این خرده سیاره 2002 AM31 توسط مرکز تحقیقات خرده سیاره نزدیک زمین لینکولن کشف شده دارای ابعاد 620 کیلومتر در 1.4 کیلومتر است از فاصله چهارده برابر فاصله ماه از کنار زمین عبور کند.

2002 AM31 به علت اندازه و نزدیک بودنش به زمین به عنوان یک جسم نزدیک به زمین درنظر گرفته می شود.

باب برمان اظهار داشت: اجسام نزدیک به زمین تنها برای روانپریشانی که می خواهند موضوعات عجیب پیدا کرده و آنها را به آخرعمر زمین نسبت دهند جالب توجه نیست، عبور چنین خرده سیاره ای از نزدیک زمین برای تمام جامعه ستاره شناسی طی چنددهه گذشته جالب توجه بوده است.

وی افزود: به جای زندگی به عنوان یک سیاره منزوی بدون هیچ ارتباطی با سایر اجسام فلکی اکنون ما احساس می کنیم که این برخوردها یا عبور خرده سیاره ها تکامل بیوسفر ما را تغییر می دهد. به عبارت دیگر اینها رویدادهای مهمی برای عرصه نجوم تلقی می شوند.

خرده سیاره 153958 (2003 AM31) یکی از 9 هزار خرده سیاره ای است که می تواند هر لحظه از کنار زمین عبور کند.

این خرده سیاره 13.7 LD از سطح زمین فاصله دارد. LD یا lunar distances به برای بیان فواصل به کار برده می شوند. LD یا فاصله ماه فاصله این سیاره با زمین ، با فاصله ماه از زمین که 384.401 کیلومتر بوده سنجیده شده است.

خرده سیاره ها (Asteroids) سیارات بسیار کوچکی هستند که از صخره و فلز ساخته شده‌اند.آنها معمولاً اجسام نامنتظمی هستند و بر گرد خورشید حرکت می‌کنند. هزاران خرده در منظومه خورشیدی ما وجود دارند. بسیاری از آنها میان مدار مریخ و مدار مشتری قرار گرفته ‌اند و گرد خورشید می‌گردند.

دسته‌ای دیگر از آنها در مکان‌های دیگر منظومه خورشیدی یافت می‌شوند.به نظر می رسد علت اینکه اغلب آن‌ها در فاصله مریخ و مشتری دیده می شوند این است که احتمالاً در مدار بین این دو سیاره، سیاره دیگری نیز وجود داشته است که به علت جاذبه شدید مشتری متلاشی شده است و خرده سیاره ها پدید آمده باشند.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...