رفتن به مطلب

تاپيك جامع پژو 206


amirvr14

ارسال های توصیه شده

اين موضوع رو ايجاد كردم تا دوستاني كه داراي خودروي پژو 206 هستن و مشكلاتي يا سوالاتي دربارش دارن اينجا مطرح كنن!تا خودم يا دوستان اهل فن بتونن كمكشون كنن!بديهيست اين موضوع انشالله با وسعت گرفتن و تخصصي تر شدن به چند زير مجموعه تقسيم ميشه!

من خودم عاشق 206 هستم(كلا ماشين بازم!)ز اونجاييكه خيلي دوسش دارم اطلاعات بسيار زيادي هم دربارش دارم!خوشحال ميشم بتونم دوستاني كه سوال يا مشكلي درباره ماشينشون دارن كمك كنم!(البته با كمك ساير دوستان)

  • Like 11
لینک به دیدگاه

ممنون از ایجاد چنین تاپیکی .

من که 206 ندارم اما ممنون میشم اگر در مورد تیپ های مختلف 206 یک توضیح کلی بدی !!

  • Like 3
لینک به دیدگاه

سلام

خودروي 206 در نوع هاچبكش 6 تيپ داره!

سال اول كه اومد 2 تيپ ارائه شد!تيپ 1 و تيپ 4!اگر يه 206 قديمي ديديد كه آرم پژو به صورت كوچك روي درب صندوق عقب بود بدونيد همونه!سپس اين تيپ ها توليد نشدند و تيپهاي 2-3-5 جايگزينش شدن!!تفاوتهاشون تو سطح تجهيزات و نوع موتورشون بود!در تيپ 2 ما داراي تجهيزات پايه با موتور 1400(همين موتور tu3 كه تو همين تاپيك از خط توليدشون گزارش تهيه شده) هستيم!در تيپ 3 تجهيزاتي از قبيل ترمز ABS - ايربگ و تهويه مطبوع اتوماتيك اضافه شده اند

در تيپ 5 تجهيزات تيپ 3 اما با موتور فوق العاده 1600 (tu5) استفاده شده است و در نهايت تيپ 6 تجهيزات و موتور تيپ 5 اما با گيربكس اتوماتيك!

در 206 صندوقدار ما داراي 6 تيپ مختلف هستيم كه بسته به سطح تجهيزات با حرف وي و يك عدد مشخص ميشوند!

در مدل پايه كه وي 20 نام داره از موتور 1400 و سطح تجهيزات معادل تيپ 2 استفاده شده!

مدل وي 6 كه از موتور 1400 و سطح تجهيزات تيپ 2 اما با ترمز ABS استفاده شده است

مدل وي 1 كه از موتور 1600 اما با سطح تجهيزات تيپ 2 استفاده شده است

مدل وي 2 كه از موتور پايه گازسوز اما با سطح تجهيزات تيپ 2 استفاده شده است!

مدل وي 8 كه از موتور 1600 و سطح تجهيزات تيپ 5 استفاده شده است!

مدل وي 9 كه همان تيپ 6 است!

براي يه مدت كوتاه وي 10 هم توليد شد كه از موتور پايه گاز سوز و سطح تجهيزات تيپ 5 بهره ميگرفت!

  • Like 6
لینک به دیدگاه

خيلي از مردم از خشكي و سفتي(كوبش)كمكهاي پژو 206 ناراضيند!!

در جواب اين مسئله بايد گفت كه ذات اين خودرو خودرويي اسپرت و خشكه كه طبيعتا براي خانواده ها انتخاب مناسبي نميتونه باشه!!البته ناگفته نماند كه ايران خودرو براي عرضه اين خودرو تو ايران مجوز تغييراتي روي سيستم تعليق اين ماشين رو گرفت و كمكهاي اون رو با نمونه بلندتر عوض كرد(206 هاي فرانسوي ارتفاعشون كمتره!)

اما براي اينكه اين نقصيه جبران بشه(و نقص نبود صندوق عقب براي اين خودرو)ايران خودرو اومد با همكاري چند شركت معتبر اروپايي(از جمله Ital Design طراح بعضي از مدلهاي فرراري)مدل صندوقدار اين اتومبيل رو توليد كرد! و براي نرم كردن اين خودرو از سيستم تعليق 206 جي تي بهره گرفت(اگر از پشت به زير 206 صندوقدار نگاه كنيد بازوهايي به شكل هلال ميبينيد،اين سيستم تعليق ضمن حفظ پايداري خودرو به نرم كردن اين ماشين محبوب نيز كمك شاياني كرده!

در پست هاي آينده توضيحات بيشتري درباره اين خودروي دوست داشتني و محبوب ميدم

من كماكان منتظر طرح سوالات نظرات و احيانا مشكلات شما پيرامون اين خودرو هستم!!

  • Like 6
لینک به دیدگاه

حتما شنيديد كه ميگن 206 هاي توليدي ايران سرب ندارند!!!!

من كاملا اين موضوع رو تكذيب ميكنم!دوستان تمامي خودروسازهاي جهان در جهت سبك تر كردن محصولات خودشون(براي كاهش مصرف سوخت-قدرت و چالاكي بيش تر .....) پيش ميرن!استفاده از قطعات فيبر كربن نيز به همين منظوره!!

حالا با اين وضعيت چطوري ممكنه يه شركتي بياد براي اينكه محصولش پايداري بيش تري داشته باشه سرب اضافه كنه بهش؟!!پايداري يه خودرو رابطه مستقيم با نوع طراحي اون و مجموعه سيستم تعليق به كار رفته در اون داره نه در گذاشتن سرب و سنگين تر كردن اون!!

خودروي 206 هرگز سرب نداشته و نخواهد داشت!!اگه ميگن 206 هاي قديمي بهتر بود و تندي و چالاكي خاصي داشت دلاليلي داره كه تو پست هاي بعدي توضيح ميدم!

  • Like 4
لینک به دیدگاه

در ادامه دلايل چابكي 206 هاي قديمي تر رو توضيح ميدم

حتما همگي شما آوازه 206 تيپ 5 رو شنيديد!خودرويي با 110 اسب قدرت!فوق العاده قوي!تنها هاچبك قوي و قدر موجود در بازار(5-6 سال قبل)!

اما چه شد كه اين خودروي محبوب از خط توليد خارج شد؟!

ايران خودرو پس از طراحي و ساخت مدل صندوقدار با عدم استقبال مشتري مواجه شد!خب معاوم بود!مشتري كه گونه هاچبك اين ماشين رو با اين طراحي منحصر به فرد ديده هرگز نمياد مدل صندوقدار رو انتخاب كنه!هر چند كه طراحيش رو شركتهاي معروف انجام داده باشند!

اگر ايران خودرو ابتدا گونه صندوقدار رو و سپس گوه هاچبك رو عرضه ميكرد هرگز به اين آمار فروش پايين در ابتدا برخورد نميكرد(مثل رنو مگان!)به هر حال براي اينكه ايران خودرو مردم رو مجبور به خريد گونه صندوقدار كنه(صنعت انحصاري خودرو در ايران)عرضه 206 تيپ 5 رو متوقف كرد و از موتور و تجهيزات اون در گونه صندوقدار استفاده كرد!مشتري ناچار شد براي دريافت امكانات و قدرت بيشتر گونه صندوقدار رو انتخاب كنه!اما اين اول ماجرا نبود!!

براي اينكه اين خودرو بتونه استاندارده يورو 4 رو پاس كنه تغييراتيو در قسمت برنامه ريزي موتور و مديريت سوخت انجام دادند!!نتيجش اين بود:افت توان موتور!افزايش مصرف سوخت!

البته اين نقصيه در نسل اول صندوقدار بود و بعدش كمي اصلاح شد!اما هرگز اون چابكي و قدرت تيپ 5 رو بدست نياورد!(هرچند باز هم تو شتابگيري و قدرت و مصرف كم تقريبا در رده خودروهاي زير 20 ميليون رقيب نداره!)(الان ال نودي ها ايراد ميگيرند)براي اينكه بتونيد تشخيص بديد در خودروي شما از كدوم نوع اي سي يو(يا به اصطلاح عاميانه كامپيوتر خودرو)استفاده شده كاپوت ماشينتونو بالا بزنيد!اگر بر روي اي سي يو شما حروف 7.4.5 نوشته شده بود اي سي يو شما از نوع اصلاح شده بوده و اگر 7.4.4 بوده بهتون تبريك ميگم!ماشين شما يه تيپ 5 واقعيست!!

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
اين موضوع رو ايجاد كردم تا دوستاني كه داراي خودروي پژو 206 هستن و مشكلاتي يا سوالاتي دربارش دارن اينجا مطرح كنن!تا خودم يا دوستان اهل فن بتونن كمكشون كنن!بديهيست اين موضوع انشالله با وسعت گرفتن و تخصصي تر شدن به چند زير مجموعه تقسيم ميشه!

من خودم عاشق 206 هستم(كلا ماشين بازم!)ز اونجاييكه خيلي دوسش دارم اطلاعات بسيار زيادي هم دربارش دارم!خوشحال ميشم بتونم دوستاني كه سوال يا مشكلي درباره ماشينشون دارن كمك كنم!(البته با كمك ساير دوستان)

 

من میمیرم واسه 206:w16:

ایول داری دوست جون،منم مثل خودت عشق ماشینم:icon_pf (44):

خودت 206 داری؟چه رنگیه؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

جون هر روز میومدم خبری نبودو کسی سر نمیزد منم دیگه ول کردم این تاپیکو!فکر میکردم خیلی بشه فعالش کرد اما استقبال نشد!واسه همین دیر جواب میدم!ببخشید!

خودم 206 صندوقدار وی 1 دارم!رنگشم سفید!

عاشقشم

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
  • 9 سال بعد...

سلام من 206 تیپ 5 دارم

چند وقتیه وقتی موتور سرده و روشن میکنم، بعد 1 دقیقه گرم شدن موتور شروع ب لرزش میکنه و حتی این لرزش ب قدری زیاده که داخل کابین میاد و اگه جلوی فرمون باشی قشنگ آدمو میلرزونه و بعد چند دیقه برطرف میشه،  تعمیرکار گفت کوئل مشکل داره باید عوض بشه، چون هزینش خیلی زیاده 800 تومنه، گفتم از اساتید مشورت بگیرم اگه مشکل از کوئل نیست بیخود عوض نکنم،  منتظر نظرات شما هستم. 

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

سلام 

بنده 206 تیپ 5 کرایه کردم از سایت سپریس به مدت 1 ماه، که داخل اکو پلاس اسنپ کار کنم، الان دو هفتس ماشینو روشن میکنم اول صبح یه لرزی میفته تو جون ماشین، میخواستم ببینم طبیعی این مورد یا احتیاج ببرم تعمیر گاه

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...