رفتن به مطلب

خانه های وارانه


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در این رده از خانه‌ها مشهورترین خانه، خانه‌ای که نورمن جانسون در سال 1961 در فلوریدا ساخت. ویژگی بارز این خانه دوج کانورتیبلی است که به صورت سر و ته در پارکینگ این خانه پارک است.

 

varoone1.jpg

 

 

برای این که بفهمید این خانه در حقیقت چه شکلی است می‌توانید عکس آن را سر و ته کنید و ببینید چقدر خوب همه چیز در کنار هم چیده شده است. ولی درخت نخلی که به اشتباه، درست کار شده است بزرگترین لطمه را به این خانه مشهور می‌زند.

 

varoone2.jpg

هر ساله هزاران نفر به دیدن این خانه در فلوریدا رفته و بر خالق آن آفرین می‌فرستند. شما می‌توانید با مبلغی حدود 200 میلیون تومان صاحب این خانه شوید.

 

یک افسانه قدیمی است که می‌گوید اگر نوک یک کلیسا را دنبال کنیم به بهشت می‌رسیم. من آن را امتحان نکردم ولی از کسانی که تست کردند می‌پرسم، پس دوزخ کجاست؟

 

varoone5.jpg

 

Dennis Oppenheim اولین بار آن را در ونکوور ساخت و سپس آن را به پارک کلگری آلبرتا انتقال داد. 25 فوت بلندی با قامت ساخته شده از آلومینیوم، با شیشه‌های قرمز رنگ. رئیس جمهور آن را اثری نامناسب برای دانشگاه کلگری نامید اما دنیس آمریکایی همیشه از کار خود دفاع کرد. او می‌گفت «ابزاری برای رسیدن به سرمنشا شیاطین» اگرچه خیلی خشن به نظر می‌رسد اما نمی‌توان او را نامید اثری کفرآمیز

 

در دو جا می‌توانید سراغ Wonderworks را بگیرید. هم در تنسی و هم در فلوریدا دو ساختمان کاملا مشابه به چشم می‌خورد که بیشتر از چشم برای مغز شما اعجاب برانگیزست. برای همین است که مردم محلی نام پارک تفریحی برای ذهن را برای این دو خانه برگزیده‌اند.

 

varoone5.jpg

 

فکر می‌کنید این بناها به چه دردی می‌خورند؟ 100 نمایشگاه و 12 سالن تئاتر در این ساختمان‌ها برگذار می‌گردد که به خاطر جذابیت بیرونی ساختمان، عمدتا هم با استقبال روبرو می‌شوند.

 

varoone6.jpg

لینک به دیدگاه

از آمریکا خارج شویم و به آسیا برویم. به قلب تکنولوژیک آسیا یعنی ژاپن. استان ناگانو. شهر ماتسوموتو. رستورانی که قلب تمام معاملات ملکی‌های منطقه را تصاحب کرده است.

 

رستوران ساکاسا

 

varoone7.jpg

البته من اصلا نسبت به رستوران ساکاسا احساس خوبی ندارم ولی این فقط نظر من است. مردم منطقه بسیار آن را دوست دارند و دوست دارند از کف آن منظره‌های بیرون را تماشا کنند! نصب چراغ‌ها در سطل‌های آبی که روی سقف فیکس شده‌اند یکی از خلاقیت‌هایی است که در طراحی این رستوران به کار رفته است تا عنوان مشهورترین بنای واژگون آسیا را به دست آورد.

و می‌رسیم به اروپا. اروپا کلا پر است از این خانه‌ها. حالا پر می‌گوییم منظورمان پنج شش بنا بیشتر نیست ولی خودتان حساب کنید وقتی تعداد خانه‌های برعکس اروپایی بیشتر از تعداد خانه‌های این چنینی در بقیه جهان است چرا نباید این جوری بگوییم؟ :)

از حق هم نگذریم خانه‌های اروپایی بسیار دلنشین‌تر هم هستند. مخصوصا خانه‌ای که در پائیز 2008 با عنوان Die Welt Steht Kopf افتتاح شد و دربهای آن به روی مردم باز شد. معنی اسمش می‌شود دنیایی که روی سرش ایستاده است یا چیزی شبیه به این که می‌بینید کاملا بامسماست

 

varoone8.jpg

این خانه که توسط Klaudiusz Golos و Sebastian Mikiciuk بنا شده است در جزیره‌ای در دریای بالتیک قرار دارد که به آلمان تعلق دارد. یکی از جذابیت‌های این خانه حمام آن است و توریست‌ها آن را از دست نمی‌دهند زیرا به نظر نمی‌رسد در هیچ کجای جهان یک سرویس بهداشتی به این تمیزی ببینیم که سر ناسازگاری با نیروی جاذبه داشته باشد!

 

varoone9.jpg

 

خانه بعدی که خدمت شما معرفی می‌کنم در سن پترزبورگ روسیه قرار دارد ولی با وجود این که در یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان قرار دارد اما هیچ اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست.

 

varoone10.jpg

 

با این حال من بسیار بسیار دوستش دارم چون در زمستان شبیه کبکی می‌شود که سرش را زیر برف پیدا کرده است :) خیلی بامزه‌تر هم می‌شد لانه سگش هم برعکس بود

 

Daniel Czapiewski را به عنوان یک بشردوست و تاجر بزرگ در لهستان می‌شناسند. اما عمده شهرت او به خاطر خانه کوچکی است که در دهکده‌ Szymbark در لهستان ساخته است. برعکس همتای روسیه خود او می‌دانست که چه می‌کند برای همین به یک گروه از پیمانکاران فشار وارد کرد تا این خانه را فقط و فقط در 114 روز به پایان برسانند.

 

varoone11.jpg

 

او این خانه را برای یک هدف خاص ساخت. او از این خانه برای تبلیغات خود بر علیه کمونیست استفاده کرد تا بسیاری او را به خاطر خلاقیتش تحسین کنند. به جهت بحران مسکن در لهستان به نظر می‌رسد دنیل خانه بعدی خود را در آمریکا بسازد.

لینک به دیدگاه

یکی از ساختمان‌های بسیار دوست داشتنی که در جهان به این صورت ساخته می‌شود خانه‌ای است که به House-Attackمشهور است. این خانه یک یادآوری از آخرین باری است که کسی در وین فریاد کشید … Attack!! هر چند همه ما امیدواریم به حمله به سرنوشت بهتری دچار شود. Erwin Wurm در سال 2006 این خانه را بر روی سقف موزه هنرهای مدرن وین ساخت.

 

varoone12.jpg

 

 

 

این خانه سر و ته در آنتالیای ترکیه واقع شده است و آنتالیا هم پر است از کسانی که راهی برای خرج پولهایشان ندارند. این است که این خانه به شدت مورد استقبال خریداران ملک این منطقه قرار گرفته است. البته مردم این منطقه آن را آنطور که روی آن نوشته شده است مرکز توریسم GoldCity نمی‌نامند اما چیزی که بدیهی است این است که این ساختمان توسط عده‌ای از سودجویان ترکیه‌ای با الگوبرداری از خانه‌ای که نورمن جانسون ساخت، و کمک گرفتن از معماری بومی ساخته‌اند.

 

 

varoone13.jpg

 

چیزی که بدیهی است آن است که این خانه توانسته است بدون هیچ شکی عنوان یکی از پربازدیدکننده‌ترین امکان گردشگری آنتالیا را از آن خود کند.

 

 

varoone14.jpg

 

 

این خانه خیلی هم سر و ته نیست و به غیر از سقف و بالکن و پنجره‌ها چیزی دیگر سر و ته ندارد و اتاق‌ها و حمام آن کاملا معمولی هستند. اما چیزی که آن را بسیار جذاب ساخته است درختی است که در بیرون از خانه به صورت کاملا برعکس کار گذاشته شده است. بالاخره بازاریابی ترکیه‌ای یک جایی به درد خورد :)

 

و در آخر هم می‌رسیم به خانه کاتماندو. خانه کاتماندو در سال2007 از تلفیق یک موزه در جزیره مایورکا اسپانیا بنا شده است.

 

 

 

varoone15.jpg

 

نام گذاری آن به خاطر معماری آن است که شبیه خانه‌های تبتی است و هر بیچاره‌ای که بخواهد وارد آن شود باید مانند فیلم‌های ایندیانا جونز از میان دالان‌ها و عناصر باستانی شبیه‌سازی شده در آن گذر کند. همان اول راه شما با یک راهب باستانی و یک افسونگر باشکوه برخورد می‌کنید که نوید یک بازدید بسیار جذاب از این خانه را به شما می‌دهد.

 

 

varoone16.jpg

 

ده خانه بالا هر کدام فقط یک ویژگی مشترک با هم ندارند. ویژگی مشترک آنها با هم در جذابیت آنها برای توریست‌هاست. دولت‌های آنها با تبلیغات وسیعی که برای آنها می‌کنند سعی در جذب توریست به محل این خانه می‌کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...