رفتن به مطلب

گروه معماری منظر pwp و طراحی باغی در واشنگتن دی سی


ارسال های توصیه شده

از گروه معماری منظر PWP درخواست شده بود تا برای باغی در واشنگتن دی سی طرحی را پیش بینی نمایند.

 

این تیم یكی از سه تیم منتخب برنده طراحی سه سایت قدیمی و نادیده گرفته شده در تفریگاه ملی بود. پیشنهاد طرح برنده برای این باغ، تجدید هویت به این بخش نادیده گرفته شده از تفریحگاه ملی با ساختمانی بر پایه میراث طرح اصلیش در دهه 1970 و ایجاد چشم اندازی با شكوه از تپه ها، باغ ها و جنگل های سرسبز با یك غرفه كنار دریاچه می باشد.

 

«همكار ما، پیت واكر، اهداف طرح را بسیار واضح و روشن برای هیأت ژوری توصیف كرد: ما تیمی هستیم كه به این باغ علاقه مند است؛ منحنی های دریاچه و لبه صاف آن، مسیر پر پیچ و خم و یك برآمدگی در پایانه شرقی. ما از وضوح و خوش بینی این طرح نوگرا استقبال كردیم.

 

rma constitution gardens  01.jpg

 

از نظر ما، این باغ به مثابه یك بوم نقاشی از ادغام منظره طبیعی و ساختمان برای ایجاد مكانی جدید در فضایی مسطح و بزرگ از این تفریحگاه با احترام و توجه به اهمیت مكانی آن است. تنها گزینه ای كه به نظر ما آمد، گسترش این میراث و چشم انداز و طراحی یك غرفه بود.»

 

rma constitution gardens  02.jpg

 

این غرفه یك جعبه بزرگ معلق است كه 20 فوت بالاتر از دریاچه و در میدان قرار دارد. رستوران شیشه ای در قسمت شمالی قرار گرفته كه نصف ساختمان را اشغال كرده. پله های مجللی كه در طرف دیگر ساختمان می باشند، به سمت دریاچه پایین می آید و بازدیدكنندگان را محو تماشای چشم انداز پیش رو، جزیره، دریاچه یخ بازی/قایق سواری و تپه ها می نماید.این طرح پیشنهادی برای ساختمان یك نمودار شبكه ای ساختاری است كه می توان مناظر را از همه طرف مشاهده نمود كه نور را به صورت درخشش روشن در شب منعكس می كند.

 

rma constitution gardens  03.jpg

 

همانند طرح اصلی SOM، غرفه در راستای ساختمان هایی كه در قسمت شمالی تفریحگاه قرار دارند، ساخته شده. مسیر به سمت غرب پیش می رود و به بنای یادبود جنگ جهانی دوم، به یك میدان بزرگ، مقابل ساختمانی با ظرفیت 1500 نفر می رسد.

 

rma constitution gardens  04.jpg

 

طرح هندسی ساده با خطوط راست این غرفه در تضاد با منحنی های زیبا و باشكوه چشم انداز است. برای ایجاد این حس در بازدیدكنندگان كه وارد منطقه ای ویژه وخاص شده اند، اطراف پارك را با دیوارهای كوتاه، 10 الی 12 فوت بالاتر از توپوگرافی موجود محصور كرده اند.

 

درختان جدید بر روی تپه ها با خاك جدید و سالم تر كاشته می شوند و درختان قدیمی به مكانی دیگر برای ایجاد مرز جنگلی منتقل می شوند.

 

rma constitution gardens  05.jpg

 

در داخل باغ، چمن های وسیعی برای آفتاب گرفتن و پیك نیك بازدیدكنندگان، گیاهان فصلی، آمفی تئاتر خصوصی و جزیره ای با گیاهان مگنولیا و مسیری جدید به سمت یادبود 56 امضاء كننده به چشم می خورد. با وجود گیاهان آبی كناره دریاچه، مرز سنگی اطراف آن بسیار چشمگیر و به یاد ماندنی است.

 

rma constitution gardens  06.jpg

 

زیرساخت دریاچه به گونه ای طراحی شده كه در فصل زمستان می توان از آن به عنوان پیست اسكیت روی یخ و در فصل تابستان به عنوان دریاچه قایق سواری با تفرجگاه كنار ساحلی با كف تخته ای مدور استفاده كرد. یكی دیگر از برنامه های آتی، انتقال خانه تاریخی لاك كیپرز به این باغ است. باغ به مسیرهای جدید، نیمكت ها و چراغ ها در اطراف دریاچه نیز مجهز خواهد شد.

 

پیش بینی شده كه این طرح در سال 2014 آغاز و در سال 2016 به بهره برداری برسد.

 

rma constitution gardens  07.jpg

 

rma constitution gardens  09.jpg

 

rma constitution gardens  10.jpg

 

rma constitution gardens  11.jpg

 

rma constitution gardens  12.jpg

 

rma constitution gardens  13.jpg

 

rma constitution gardens  15.jpg

 

rma constitution gardens  14.jpg

 

rma constitution gardens  16.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...