رفتن به مطلب

آشنایی با شبکه های مخابراتی ۱g,2g,3g,4g


ارسال های توصیه شده

خیلی از کابران اسمارت فون ها با اینکه از اینترنت گوشی خود استفاده می کنند اما با نوع شبکه و ارتباط آن آشنا نیستند. به طور معمول اسمارت فون ها امروزه از کلمه G( نمونه: iPhone 4GS) در اسم گذاری دستگاه های خود استفاده می کنند. کلمه G در لغت به معنی Generation(نسل) می باشد و به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شبکه ۱G

شبکه های NMT,C-Net,AMPS,TACS شبکه هایی بودند که از این نسل ارتباط استفاده می کردند. این شبکه اولین سیستم محاسبگر آنالوگ می باشد که در دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد. البته از این شبکه به دلیل سرعت پایین، بیشتر برای تماس تلفنی استفاده می شد تا اینترنت.

شبکه ۲G

شبکه های GSM,CDMAOne,D-AMPS اولین شبکه های مخابراتی بودند که در دهه ۱۹۹۰ از ۲G را در سیستم های خود استفاده کردند، در این شبکه:

 

  • کیفیت صدا بهتر شد.
  • امنیت بالا رفت.
  • پشتیبانی از CSD

شبکه ۲٫۵G

GPRS,CDMA2000 1x شبکه های مخابراتی بودند که از ۲٫۵G بهره مند بودند. این شبکه یک شبکه تقویت شده ۲G بود که بعد از ارتقاء، اسم آن را ۲٫۵G گذاشتند. سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۱۴۴Kbit/sec می باشد.

شبکه ۳G

شبکه های UMTS FDD,TDD,CDMA2000 1x EVDO,CDMA2000 3x,TD-SCDMA,Arib WCDMA,EDGEmIMT-2000 DECT از جمله دستگاه های محاسبگری بودند که از ۳G استفاده می کردند، سرعت انتقال در این شبکه ۳۸۴Kbit/s می باشد. اتحادیه بین المللی مخابرات سرعت شبکه مخابراتی IMT-2000 را ۲Mbps در منازل و ۳۸۴Kbit در تلفن های همراه معین کرد و بیان کرد این سرعت نسل ۳G می باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تکنولوژی ۴G

شبکه ۴G فعلا از دید کاربران و شرکت ها جنبه تبلیغاتی دارد تا کاربردی. ITI فعلا مالکیت ۴G را در دست دارد و این شبکه را شبکه پیشرفته IMT نامگذاری کرده است، سرعت انتقال اطلاعات این شبکه در منازل ۱Gbps و در تلفن های همراه ۱۰۰Mbps معیٌن شده است و همچنین شعاع انتقال داده این شبکه از آنتن های مخابراتی ۵۰۰-Fold اندازه گیری شده است.

اگر بخواهیم تاریخچه شبکه را چک کنیم خواهیم دید، WiMAX و LTE که هر دو طبق شبکه CDMA200 و GSM برنامه ریزی شده اند جز نسل ۴G می باشند اما اینها فقط قسمتی از واقعیت است. هر دوی این شبکه ها از روش جدید برای ارسال اطلاعات استفاده می کنند، در این روش به جای اینکه اطلاعات پشت سر هم ارسال شود، با هم ارسال می شد.

به طور مثال یک آزاد راه را در نظر بگیرید به جای ۱ خط ۳ یا ۴ خط را برای عبور خط کشی کرده باشند. در این صورت به جای اینکه ماشین ها پشت سر هم حرکت کنند با هم حرکت می کنند و به مقصد می رسند. سرعت انتقال اطلاعات در WiMAX نزدیک به ۴۰Mbps و LTE هم تقریبا ۱۰۰Mbps می باشد. البته اینها همه اطلاعاتی است که در تبلیغات استفاده می شود. با توجه به اطلاعاتی که استفاده کنندگان ۴G اظهار کرده اند نشان می دهد که سرعت WiMAX و LTE بین ۴Mbps تا ۳۰Mbps می باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به هر حال با این سرعتی که دارند باز هم نسبت به ۳G پیشرفت فوق العاده ای کرده اند. البته باید در نظر داشته باشید که این شبکه ها هنوز توسعه کامل پیدا نکرده اند و باید بر روی تکنولوژی آنها کار شود.

 

 

منبع:ewk.ir

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...