رفتن به مطلب

کنترل هوشمند سيستم‌هاي رباتيک با استفاده از کارت daq


Mehdi.Aref

ارسال های توصیه شده

چكيده :

امروزه سيستم‌هاي اتوماسيون صنعتي با استفاده از کنترلرهاي قابل برنامه‌ريزي PLC, ميکروکنترلرها, و ميکروپروسسورها توسعه ‌يافته‌اند. در اين مقاله تمرکز روي توسعه سيستم‌هاى اتوماسيون با استفاده از کامپيوتر شخصي PC و کارت سخت افزاري جهت تحصيل داده DAQ) Data Aquisition Card) و پکيج نرم افزاري LabVIEW) Laboratory Virtual Instruments ) است. اتوماسيون بر اساس کامپيوتر PC در كاربردهاى صنعتى مختلف از قبيل افزايش امنيت سيستم و در کارخانجات اتوماسيون بکار گرفته مي‌‌شود. در اين مقاله طرحي عملي از سيستم نظارت هوشمند به منظور تشخيص نقص فني در دستگاههاي مدرن صنعتي, جهت هرگونه مديريت و نگهداري براي تشخيص خطاهاي بوجود آمده و ثبت وقايع را در يک سيستم رباتيک ساده را مورد بررسي قرار مي‌دهد. از اين نوع کنترل براي پردازش سيستم هاي پنوماتيک در يک فرايند اتوماسيون استفاده مي‌شود. سيکل کاري گريپر که وظيفه گذاشت و برداشت را در سيستمي مبتني بر کنترل کامپيوتري دارد با استفاده از کارت DAQ انجام مي‌گيرد. رويهم رفته اين مقاله تاثير کاهش هزينه ها, سيستم مونيتورينگ مبتني بر کارت DAQ در عمليات رباتيک و اثبات مزاياي مهم آن در انعطاف پذيري و هوشمندي را بررسي مي‌کند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

سلام

ممنون از مقاله بسیار خوبتون

جهت اطلاع دوستان می خواهم عرض کنم من مدت زیادی است که پروژه ها رو با کارت daq هندل می کنم . و سرعت کار خیلی بالاتره بجای اینکه بخواین سخت افزار طراحی کنید.

یک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هست که هم کیفیت خوبی و هم قیمت بسیار مناسبی داره . در 85% موارد کار منو راه انداخته مگر در مواردی که مثلاً رزولوشن یا فرکانس خیلی بالا رو بخواهم . خوبی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اینه که شما رو به مثلاً labview یا زبان خاصی محدود نمیکنه و با هر زبان دلخواهی می تونید از طریق پورت سریال یا USB با برد ارتباط برقرار کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...