رفتن به مطلب

کشف مواد با خواص شگفت انگیز


ارسال های توصیه شده

به طور معمول مواد می تواند به صورت مغناطیسی و یا الکتریکی قطبی باشد، اما نه هر دو. در حال حاضر محققان در موسسه نیلز بوهر در دانشگاه کپنهاگ را مطالعه کرده اند ماده ای است که به طور همزمان مغناطیسی و الکتریکی قطبی شدن است. این باز می شود تا امکانات جدید، به عنوان مثال، برای سنسورهای در تکنولوژی آینده. نتایج در نشریه علمی، مجله Nature Materials منتشر شده است.


120624134945-large.jpg

 

مواد است که می تواند هر دو قطبی مغناطیسی و الکتریکی و همچنین دارای خواص اضافی به نام multiferroics که قبلا توسط محققان روسی، در 1960s کشف شد. اما این فن آوری برای بررسی مواد در آن زمان وجود ندارد. تنها در حال حاضر، در سال های اخیر، محققان یک بار دیگر در تجزیه و تحلیل خواص مواد متمرکز است. حالا شما دارای امکانات تحقیقاتی است که می تواند مواد را تجزیه و تحلیل به سطح اتمی.

 

نتایج آزمون سرزده "ما را مطالعه کرده اند نادر است، به طور طبیعی ترکیب آهن، TbFeO3، با استفاده از تابش نوترون قدرتمند در یک میدان مغناطیسی است. درجه حرارت را تا نزدیکی صفر مطلق سرد شده بود، منهای 271 C. ما قادر به شناسایی که اتم ها در مواد چیده شده بودند در یک ساختار شبکه متجانس متشکل از ردیف تربیم فلز سنگین از هم جدا شده توسط آهن و اتم اکسیژن است. چنین دیوارها به خوبی شناخته شده است، اما حوزه های مغناطیسی آنها جدید است. به طور معمول، حوزه های مغناطیسی قرار دارند کمی هرج و مرج است، اما ما در اینجا مشاهده شد که آنها را مستقیما به عنوان یک فلش با همان فاصله بین آنها را نثارت می کنم. ما به طور کامل، حیرت زده شدند و هنگامی که ما آن را دیدم، "توضیح می دهد که کیم Lefmann، دانشیار در مرکز علوم نانو دانشگاه کپنهاگ است. آنها بسیار عجیب و غریب و بسیار زیبا اندازه گیری و آن را فقط مانند یک کشف است که می تواند علاقه شدید محققان بیدار است. چرا آن را شبیه به این؟

 

توضیح فیزیک آزمایش در مرکز تحقیقات نوترون هلمهولتز-Zentrum در همکاری با محققان در هلند، آلمان در برلین انجام شده است، را ESS و در لوند و در Risø / در DTU. آنها می خواهم یک درک کلی از این ماده برای دریافت و با کمک محاسبات و در حال حاضر در یک تصویر دقیق تری از ارتباط بین ساختار مواد و خواص فیزیکی آن وارد است. "چه مدل هستند توصیف این است که دیوارهای تربیم ارتباط برقرار کردن با تبادل امواج اسپین (مغناطیس)، است که از طریق شبکه آهن مغناطیسی منتقل و در نتیجه یک نیروی Yukawa مانند است که از فیزیک هسته ای و ذرات شناخته شده در مواد نمایشگاه در یک معنا و تعامل آنها با همان نیروهای که از ذرات با هم در هسته اتمی، "توضیح می دهد که Heloisa Bordallo، دانشیار موسسه نیلز بور. این دقیقا به این تعامل بین فلز انتقالی، آهن، و عنصری کمیاب، تربیم، که نقش مهمی در این ماده مغناطیس الکتریکی است. امواج تربیم از چرخش باعث افزایش قابل توجهی در قطبش الکتریکی و تعامل بین یون های عناصر ایجاد یکی از قوی ترین مغناطیس الکتریکی اثرات مشاهده شده در مواد. از طریق این نتایج ما یک مسیر جدید برای کشف و توسعه multiferroics جدید، "تاکید بر محققان در این گروه. در حال حاضر آن است تا تحقیقات بیشتر برای تعیین اینکه آیا این اثر جدید می تواند به برنامه های کاربردی جدید از این مواد با خواص شگفت انگیز فیزیکی منجر شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...