رفتن به مطلب

گردش فرزندان در دهان ارواره ماهی پدر


Matin H-d

ارسال های توصیه شده

بسياري از انسانها مايل به محافظت و نزديك نگه داشتن خانواده خود هستند اما آرواره ماهي خالدار اين نزديكي را به حداكثر رسانده و فرزندان خود را در دهان حمل مي‌كند.به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين ماهي به ندرت به انجام چنين كاري مي ‌پردازد ولي يك عكاس فلوريدايي در يك فرصت نادر توانسته يك آرواره‌ماهي پدر را به تصوير بكشد كه خانواده خود را براي تفريح در دهان گذاشته و در درياچه وورث‌لاگون مي‌گرداند!آرواره‌ماهي خالدار يك دهان‌پرور بوده و از اين رو گونه‌هاي نر به انتقال تخم ها در دهانشان مي پردازند و تا زمان تولد از آنها در برابر شكارچي‌ها محافظت مي‌كنند.

 

 

4

آرواره ماهي خالدار

اين حمل و نقل دهاني بين پنج تا هفت روز به طول مي‌انجامد.ماهي به تصوير درآمده در يك طرف صورت خود از برآمدگي‌هايي برخوردار بوده اما همچنان به حفاظت از فرزندان خود ادامه مي‌دهد.اين برآمدگي‌ها نشانگر رويايي با يك كرم شب‌تاب بوده كه باعث ايجاد اين صحنه بديع از مهر پدري در دنياي حيوانات شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...