رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تحقیق حاضر بحث ساختار متعادل فضایی و توزیع عادلانه منطقه ای را دنبال می کند و هدف آن تعیین اولویت های توسعه و سرمایه گذاری از دیدگاه عدالت منطقه ای است. این مطالعه با استفاده از روش های مختلف سطح بندی توسعه منطقه ای و با استفاده از روش های پیشرفته آماری، روشی نو در سطح بندی توسعه منطقه ای را ارائه می دهد. این روش بر مبنای تحلیل ممیزی قرار گرفته و متغیرهای وابسته و مستقل آن، از روش های معمول سطح بندی منطقه ای محاسبه و استخراج شده است.
کاربرد روش فوق در قالب مطالعه موردی استان آذربایجان شرقی و در سه محور توسعه زیربنایی، خدماتی و اجتماعی مناطق صورت گرفته است. متغیرهای مستقل هر بخش از امتیازات روش موریس، ضریب محرومیت، متوسط مجموع داده های استاندارد و فاکتور آنالیز در همان بخش تشکیل شده و متغیر وابسته یک خوشه بندی فرضی و پیشنهادی اولیه است که در تحلیل ممیزی مورد استفاده قرار می گیرد.
تحلیل ممیزی قادر است براساس امتیازات مناطق، بهترین موقعیت را برای هر منطقه پیدا کند و بر حسب آن، امتیازی را برای عضویت آن منطقه در خوشه در نظر گیرد این امتیازات توابعی هستند که می توانند به صورت مستقیم برای سطح بندی مورد استفاده قرار گیرند.
در این پژوهش ابتدا دیدگاه های نظری مورد بررسی قرار گرفت و سپس تحقیقات موجود در این زمینه مورد بررسی و نقد قرار گرفتند و از تلفیق دیدگاه ها و تحقیقات انجام شده روش مناسب تحقیق انتخاب گردید.
در مرحله بعد مطالعه موردی استان آذربایجان شرقی جهت سطح بندی توسعه منطقه ای صورت گرفت. در مطالعه موردی مذکور بعد از تحلیل نتایج هر بخش، به تحلیل کلی از وضعیت توسعه در استان پرداخته شد و محورهای توسعه فعلی استان شناسایی شدند و در پایان براساس تئوری های ساختار فضایی منطقه ای به اصلاح ساختار فعلی استان پرداخته شد و استراتژی های لازم برای تحقق این اصلاح شدند.

پایان نامه حاضر با موضوع سطح بندی توسعه منطقه ای (نمونه موردی استان آذربایجان شرقی) توسط نادر زالی برای کسب درجه کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز و زیر نظر دکتر فرانک سیف الدینی، دکتر محمدرضا بذرگر و مهندس محمد کبکانی در اسفند 79 تهیه شد که شامل 6 فصل کلی زیر می باشد:

فصل اول: کلیات
فصل دوم: چارجوب نظری
فصل سوم: مروری بر ادبیات موجود
فصل چهارم: روش شناسی پژوهش
فصل پنجم: مطالعه موردی (استان آذربایجان شرقی)
فصل ششم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

ارسال کننده: Afsaneh.M

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...