رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

در این رساله به دلیل اهمیت وافر مدیریت شهری در نظام بخشی به پیکره نابسامان شهرها، در بخش اول این رساله سیاست های جهانی مدیریت شهری که هدفش کمک به کشورهای در حال توسعه، بهبود راهبردها، کاربرد موثر و متعادل منابع و بسیج امکانات محلی، مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
مطالعات موردی از کشورهای مختلف جهان، نشان می دهد که سبک رهبری از مقتضیات موفقیت تبعیت می کند. بنابراین لازم است که مدیران نسبت به تفاوت های فرهنگی، انعطاف پذیری لازم را از خود نشان دهند، به تفاوت ها ارج گذارند و متناسب با مقتضای وضعیت، سبک مناسب رهبری را انتخاب و نسبت به هدایت افراد تحت نظارت خود، در جهت تحقق هدف های معین، اقدام کنند.
در بخش دیگری از این پژوهش وظایف شهرداری ها در ایران با چند کشور مهم جهان، مورد مقایسه قرار گرفته است. یافته های تحقیق بیانگر این نکته مهم است که وظایف شهرداری ها در ایران بسیار محدود بوده و طبق وظایف مصوب قانون شهرداریها، مورخ تیرماه 1334 شهرداریها در ایران دارای 53 نوع وظیفه می باشد که اکنون، کمتر از نیمی از این وظایف (40درصد) توسط خود شهرداری انجام می گیرد و مابقی به سازمانهای دیگر محول شده است.
همچنین حسب نیاز روز اقدامات متعددی در جهت اصلاح روند تغییرات در شهرداری صورت پذیرفته که مجموع این تغییرات در سه بخش ساختاری - روش های جذب و بکارگیری - انواع قوانین، و مقررات استخدامی در پنج دوره بدو تأسیس شهرداری تبریز در سال 1287 - قبل از انقلاب از سال 57-50 بعد از انقلاب دهه 72-60 و از سال 72 تا 76 از سال 76 تا 79 مورد مقایسه قرار گرفته، می تواند برای برنامه ریزان در این خصوص و اطلاع از سیاست گذاران گذشتگان مفید باشد. علاوه بر نکات مذکور، در این رساله به تجزیه و تحلیل و مقایسه وضع موجود (نیروی انسانی - جایگاه های ساختاری) نیز پرداخته شده است. مغایرتهای بسیار عمده ای در هر دو بعد (ساختار و نیروی انسانی) دیده می شود، این مغایرت ها باعث بروز مشکلات عدیده ای در شهرداری تبریز شده که باید به صورت همه جانبه، مورد توجه مسئولان شهرداری قرار گیرد. پایان بخش رساله جمع و ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتقاء سطح مدیریت شهرداری و از بین بردن تنگناهای موجود است.

این پایان نامه با موضوع ارائه الگوی مدیریتی بهینه برای شهرداری تبریز توسط خانم لیلا سیار النجق و به راهنمایی دکتر کرامت ا... زیاری و مشاوره دکتر محمدرضا دلال پور و مهندس هادیلی در مقطع کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه یزد در سال تحصیلی 80-1379 تهیه شده است.

ارسال کننده: Afsaneh.M

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...