رفتن به مطلب

وزير دفاع:قدرت نظامي ايران براي پاسداري از صلح و آرامش در منطقه است


.Godfather.

ارسال های توصیه شده

24/12/1388

کد خبر : ندارد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع ( mod )

 

سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت:اظهارات اخير رابرت گيس وزير دفاع آمريكا در خصوص تهديد قدرت موشكي ايران عليه كشورهاي منطقه، يك بار ديگر پرده از نيات و اهداف شوم و تفرقه‌افكنانه و تنش‌زاي آمريكا در منطقه برداشت.

رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا در سفر خود به منطقه خليج فارس اظهاراتي در خصوص تهديد قدرت موشكي عليه كشورهاي منطقه، وحدت چند كشور همسايه ايران براي همكاري با آمريكا براي تحريم تشديد تحريم ايران، حمايت ايران از حزب الله لبنان و طالبان در افغانستان مطرح كرده است. نظر جنابعالي چيست؟

ـ اظهارات وزير دفاع آمريكا يك بار ديگر پرده از نيات و اهداف شوم و تفرقه‌افكنانه و تنش‌زاي آمريكا در منطقه برداشت.

تشديد پروژة ايران‌هراسي ناشي از نگراني دوستي و همزيستي مسالمت‌آميز بين ايران و كشورهاي مسلمان و همسايه و ترساندن كشورها از قدرت موشكي ايران و يا اتهام حمايت ايران از طالبان از ترفندهاي كهنه و نخ‌نما شده‌اي است كه فاقد اعتبار و كارآيي است.

آمريكا تحت تاثير صهيونيزم نقش محور تفرقه را در برابر دوستداران صلح و همزيستي مسالمت‌آميز ايفا مي‌كند.

كشورهاي دوست و برادر ايران در حوزة خليج فارس بخوبي واقف هستند كه قدرت نظامي جمهوري اسلامي ايران براي پاسداري از صلح و آرامش در منطقه است.

افزايش همكاري دفاعي ميان ايران و كشورهاي حوزة خليج فارس و تلاش گسترده ايران براي تأمين ثبات و امنيت پايدار در منطقه نشان از اين اراده و اعتماد متقابل ميان ايران با كشورهاي منطقه دارد. بي ترديد اظهارات و تلاشهاي گيتس نمي‌تواند بين كشورهاي منطقه شكاف و اختلاف ايجاد كند.

تكذيبيه مسئولان عربستان در خصوص ادعاي وزير دفاع آمريكا در همين ارتباط نشان مي‌دهد سفر گيتس به منطقه براي آمريكا دستاوردي در پي نخواهد داشت و از همكنون آثار اين شكست آشكار شده است.

در ارتباط با حزب الله، بهتر است وزير دفاع آمريكا به مردم منطقه توضيح دهد كه چرا با وجود گزارش‌‌هاي تكان‌دهنده‌اي مثل گلدستون كه بر جنايات بي‌شمار رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين و غزه صحه مي‌گذارد، همچنان و بطور همه‌جانبه از اين رژيم خون‌آشام، جنايتكار و تروريست حمايت مي‌كند؟

در ارتباط با اقدام دولت ايتاليا در دستگيري خبرنگار صدا و سيماي ج.ا.ايران و اتهامات وارده به ايشان چه نظري داريد؟

اقدام دولت ايتاليا كه تحت لابي صهيونيستي صورت گرفته است را اقدامي ناشايست ارزيابي مي‌كنيم.قاچاق سلاح آن هم سلاحهاي سبك مثل كلت كمري و ... به ايران اتهامي مضحك است.

ما امروز سلاحهايي را كه آقايان مدعي قاچاق آن توسط خبرنگار صدا و سيما هستند، خودمان توليد مي كنيم و اگر دولت ايتاليا به چنين تسليحاتي نياز دارد، حاضريم به قيمت مناسب به آنان بفروشيم. دولت ايتاليا با اين اقدام، اعتبار و استقلال خود را مخدوش كرد و نشان داد كه از سياست خارجي درست و مستقلي برخوردار نيست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...