رفتن به مطلب

Exe کردن در Matlab


ارسال های توصیه شده

Exe کردن در Matlab امکان پذیر است. راههای مختلفی برای ساختن فایل اجرایی وجود دارد اما راحت ترین کار استفاده از کامپایلر ویژوال C++ می باشد. برای اینکار بایستی ابتدا ویژوال C را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

 

کامپایلر مطلب در حال حاضر فقط قادر است توابع را کامپایل کند. اسکریپتها قابل کامپایل شدن نیستند بنابراین اگر برنامه شما اسکریپت است بهتر است آنرا به تابع تبدیل کنید. البته می توانید در درون تابع یک فایل اسکریپت را فراخوانی کنید اما بهتر است همه فایلهای شما تابع باشند. می توانید حتی برنامه های نوشته شده به زبان C را با برنامه های مطلب مخلوط کنید.

 

برای ساختن فایل اجرایی در مطلب 7 به بعد مراحل زیر را دنبال کنید:

 

 

1- C++ را روی کامپیوتر خود نصب کنید. جعبه ابزار Matlab Compiler نیز بایستی قبلا

با مطلب نصب شده باشد.

2- دستور زیر را اجرا کنید و مراحل را دنبال کنید (اجرای این دستور فقط یک بار نیاز است و بعد از آن نیازی نیست که برای هر بار فایل اجرایی ساختن این دستور را اجرا کنید):

mbuild -setup

3- به مسیری بروید که تابع شما در انجاست و دستور زیر را اجرا کنید. مثلا اگر نام تابع شما myfun.m است دستور زیر تابع را کامپایل کرده و فایلی اجرایی به نام myfun.exe ایجاد خواهد کرد:

 

mcc -m myfun.m

برای اطلاعات بیشتر می توانید به help جعبه ابزار MATLAB Compiler قسمت Stand-Alone Applications مراجعه کنید.

 

برای اجرا کردن فایل exe ، کامپیوتر مقصد باید دارای یکی از شرایط زیر باشد:


    [*=right]نرم افزار Matlab و همچنین جعبه ابزار Matlab Compiler (که دارای نگارش یکسانی با Matlab compiler ای که بر روی کامپیوتر مبدا برای تولید فایل exe استفاده شده) بر روی کامپیوتر نصب شده باشد. لطفا فراموش نشود که Matlab Compiler را بر روی کامپیوتر مقصد نیز setup کرده باشید، یعنی برای یکبار این دستور را اجرا کنید

mbuild -setup

  • نرم افزار Matlab و همچنین جعبه ابزار Matlab Compiler بر روی کامپیوتر مقصد نصب شده باشد، ولیکن Matlab Compiler دارای نگارش یکسانی با آن Matlab Compiler ای که در مبدا استفاده شده، نباشد. در نتیجه باید MCR نیز بر روی کامپیوتر مقصد نصب نمود. (توجه کنید که MCR تون رو از روی همون کامپیوتر مبدا بردارید تا دوباره مشکل یکسان نبودن نگارش‌های MCR نیز پیش نیاد)

 

  • نرم افزار Matlab نصب هست ولیکن جعبه ابزار Matlab Compiler نصب نیست. در این مورد نیز کافیست که MCR رو نصب کرد. (توجه کنید که MCR تون رو از روی همون کامپیوتر مبدا بردارید تا دوباره مشکل یکسان نبودن نگارش‌های MCR نیز پیش نیاد)

 

  • اصلا خود نرم افزار Matlab هم نصب نیست. در این مورد نیز کافیست که MCR نصب بشه (توجه کنید که MCR تون رو از روی همون کامپیوتر مبدا بردارید تا دوباره مشکل یکسان نبودن نگارش‌های MCR نیز پیش نیاد)

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...