d-a-r-y-a 133 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 اسفند، ۱۳۸۸ واژه ی مدل سازی در فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و به طور کلی آموزش علوم بسیار فراگیر شده است. در فیزیک ، دانش آموزان مدل های ساختار اتم و هسته، جسم جامد ، منظومه ی شمسی و مدل های بسیار دیگری را می آموزند . در درس زیست شناسی با مدل هایی از قبیل دستگاه گردش خون ، ساختمان سلول و فرایند های سوخت و ساز آشنا می شوند. در مقاله های متعددی امتیاز در گیر شدن دانش آموزان در ساختن مدل توضیح داده شده است. هر چند دانش آموزان در کلاس های سنتی و رایج درس فیزیک درک روشنی از مفهوم مدل به دست نمی آورند و در نتیجه متوجه نقش این مفهوم در فیزیک نمی شوند ولی امروزه در برنامه های درسی کشورهای پپشرو آموزش مدل سازی نمونه ای از کل یک برنامه آموزشی بر پایه مدل سازی است. همین طور معلمان فیزیک نیز مشکلاتی در تعریف و نقش آن در آموزش فیزیک دارند. قرار است از روز ۲۹ مرداد ماه تا ۳ شهریور ماه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام با عنوان مدل سازی و نقش آن در آموزش فیزیک از طرف گروه بین المللی پژوهش و آموزش فیزیک اروپا در دانشگاه آمستردام برگزار شود که امید است پس از پایان کنفرانس گزارش مشروحی در این خصوص تهیه و تقدیم کنم. می گویند رویکرد مدل سازی در فیزیک با رنه دکارت و همکارانش شروع شد. او برای نخستین بار مطرح کرد که ساختار ذهنی یک دانشمند درباره ی جهان نباید فرضیه ای در نظر گرفته شود که نشانگر باورهای اوست بلکه مدل های مفیدی هستند که می توان از آن پیامدهای سازگار با مشاهده را استنتاج کرد. امروزه ، اما ، در پژوهش های آموزش فیزیک واژه مدل با نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و همکارانش همراه است.آنها برای مدت بیش از بیست سال از کاربرد مدل در آموزش فیزیک حمایت کرده اند. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده