رفتن به مطلب

سرقت گنجینه های میراث فرهنگی داستان حزن انگیزی دارد


ماتینا

ارسال های توصیه شده

کد خبر: ۲۴۷۰۱۹

تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۸

 

مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی چالوس و نوشهر:

سرقت گنجینه های میراث فرهنگی داستان حزن انگیزی دارد

جواد رجبی مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی چالوس و نوشهر در این باره اظهار داشت: چپاول و ربودن اشیاء و ذخایر هنری از نسخ خطی تا نقاشیها و تذهیب و نفیس ترین ظروف چینی ،یمین و زرین و نیز با ارزش ترین فرشها که گنجینه این مرز و بوم به شمار می رود داستان دراز و حزن انگیزی دارد.

 

وی افزود: اشیای گرانبها که میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند با قیمت ناچیز به کشورهای بیگانه سرازیر می شوند و امروز غرفه ها و تالارهای متعدد موزه های بزرگی همچون لوور فرانسه و آرمیتاژ بریتانیا و... دستاوردهای هنر ایران را تصاحب کردند.

 

رجبی بیان داشت: چه بسا مساجد و بناهای تاریخی مهم که امروز جز چند کاشی به دیوار و نقشی از کاشی به سقف، اثری از گذشته تاریخی ندارند و زیباترین شاهکارهای آنها را به غارت رفته و پیکر اصلی را زخمی کرده اند.

 

وی به شکل گیری یگان حفاظت از میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: شکل گیری این یگان تازه تاسیس کمک بسیار شایانی به صیانت از آثار و ابنیه کشور کرد بطوریکه سرقت از اشیای فرهنگی و تاریخی کاهش یافته و بسیاری از باندهای قاچاق اشیاء عتیقه دستگیر و متلاشی شدند.

 

مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی چالوس و نوشهر افزود: بسیاری از آثار تاریخی در این مدت شناسایی و با گزارشات به موقع مامورین یگان حفاظت از تخریب بسیاری از بناها جلوگیری بعمل آمد.

 

وی خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک و با مجهز کردن این یگان و تلاشهای شبانه روزی از مواریث گذشته و فرهنگ مملکت خود حفاظت و نگهبانی خواهیم کرد.

 

رجبی گفت: از عموم مردم و نیز ارگانهای دولتی و خصوصی انتظار می رود در حفظ و صیانت از هویت و ارزشهای این مرز و بوم همچنان کوشا باشند.

159413_873.jpg

 

159414_784.jpg

 

159415_984.jpg

 

159416_507.jpg

 

159417_546.jpg

 

159418_713.jpg

 

159419_206.jpg

 

159420_925.jpg

 

فرستنده: محمد حسین مولایی کندلوسی

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...