رفتن به مطلب

معرفی 10 نمایش برتر سال ۲۰۱۱


sam arch

ارسال های توصیه شده

سلیس: روزنامه واشنگتن پست اخیرا در صفحه تئاتر خود 10 نمایش برتر سال 2011 را معرفی کرده است که عبارتند از:

 

 

« وارث ظاهري»

اين تئاتر در خانه تئاتر «شكسپير »به اجرا درامد. ماخذ اصلي اين نمايشنامه مربوط به سال ۱۷۰۸ و از نمايشنامه نويسي فرانسوي به نام ژان- فرانسوا ريگنارد اقتباس شده است. كارگردان اين تئاتر ميشل كن است. داستان اين تئاتر در رابطه با زندگي عمويي خسيس و اطرافيانش جريان دارد.

 

 

«عكس ۵۱»

اين تئاتر در خانه تئاتر «جي» به نمايش درامد. اين تئاتر در رابطه با محقق بريتانيايي DNA، روزاليند فرانكلين است كه با بازي بي نظير آنا زيگلر و كارگرداني دنيلا تپل به روي صحنه رفته است. او با تحقیقاتش، راز ساختار دی ان ای را کشف کرد. در سال ۱۹۵۲میلادی، فرانکلین از یک مولکول با دستگاه ایکس-ری عکاسی کرد و نشان داد که دی ان ای، دو رشته بافته شده است در محفظه ای مارپیچی، مثل یک نردبان به هم پیچیده. شفاف ترین عکس، که به عکس شماره ۵۱ معروف است، باعث شد دیگر دانشمندان بتوانند مدلی از د«ی ان ای» بسازند. به همين دليل اين تئاتر « عكس ۵۱» نام گرفته است.

 

 

«بويز جديد»

اين تئاتر در خانه تئاتر «وولي ماموت » به اجرا در آمد. اين تئاتر زندگي مردي را به تصوير مي كشد كه دچار پوچي شده و درك صحيحي از محيط اطراف خود ندارد. اين تئاتر در عين ساده بودن، پوچي زندگي را به طرز فوق العاده اي به تصوير مي كشد. كارگردان اين تئاتر ژان ورييك است.

 

 

«زن مجرم »

اين تئاتر به كارگرداني« چارلز راندولف»در خانه تئاتر «آرنا استيج » به نمايش درامد. اين تئاتر مصائب و مشكلات اجتماعي زنان را به روي صحنه برد و با انتقادات بسياري نيز مواجه شد.

 

 

«بازگشت به حيفا»

اين تئاتر به كارگرداني « سينائي پيتر » در خانه تئاتر «جي» به نمايش درآمد. اين تئاتر به تل آويو مي پردازد به روابط بين اسرائيل و فلسطين. كارگردان اين تئاتر با ارائه سخنان و اسنادي دروغ در رابطه با حق اسرائيل نسبت به خاك كشورشان رضايت جامعه يهوديان در واشنگتن را جذب كرده است.

 

 

«لیرشاه»

اين تئاتر به كارگرداني « پاتا سيكوريش ويلي» در خانه تئاتر «سينتيك» به نمايش درامد. لیرشاه را یکی از بزرگ‌ترین و ارزنده‌ترین تراژدی‌هایی است که در سال ۱۶۰۵توسط ویلیام شکسپیر نوشته شده است. لیرشاه پادشاه بریتانیا که در آخر عمر کشورش را بین دخترانش تقسیم می‌کند و ادامه داستان در اين نمايش دنبال مي شود.

 

 

«مشكلات روحي»

اين تئاتر به كارگرداني « آليس چايلدرس» در خانه تئاتر«آرنا استيج» اجرا شد. اين تئاتر يك اثر كميك- درام است. در اين تئاتر به جزئيات زندگي بازيگر و مشكلات روحي و جسمي او پرداخته مي شود.

 

 

«ديده بان سياه »

اين تئاتر به كارگرداني «جان تيفاني » در خانه تئاتر«شكسپير» به اجرا درامد. اين تئاتر به زندگي سربازاني كه در عراق خدمت مي كردند، مي پردازد. ديده بان سياه شاهد مرگ سربازان با مليت هاي مختلف است.

اين تئاتر با اجراي موسيقي و اهنگ هاي وحشتناك، ترس در مناطق عراق را به وجود تماشاچي منتقل مي كند.

 

 

«عذاب و شور و شوق استيو جابز»

اين تئاتر به كارگرداني « ژان ميشل گريگوري » در خانه تئاتر« وولي ماموت» به اجرا درامد. نام استيو جابز براي هر شنونده اي يادآور شركت اپل است. جابز بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. اين تئاتر به بررسي زندگي جابز مي پردازد.

 

 

«دايي وانيا»

اين تئاتر به كارگرداني «تاماس آشر»در خانه تئاتر« كندي سنتر» به اجرا درامد. اين تئاتر همانند يك پرتره به زندگي محزون و غمگين چخوف، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجستهٔ روسي مي پردازد. چخوف زندگي كوتاهي داشت اما زندگيش همواره با بيماري همراه بود.

 

 

برای دیدن دیدن تصاویر اینجا را

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کنید.

 

ia5v8z5oxb1m0xqu1ew8.jpg

 

nwvpphr15assv58aot4.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...